Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kiti dalykai :: Pokalbiai apie viską.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Tūpimas į aikštelę, pasirinktą iš oro
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Kiras
Sk Lap 30 2008, 02:02
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Kai ją pamačiau – man žandikaulis iš nuostabos nuvipo. Virvės ilgis – 8, gal 10 metrų! Kai prikabino sklandytuvą, lėktuvas buvo visai čia pat. Atrodė, jei iškištum ranką per kabinos langelį, pasiektum JAKo posūkio vairą. Sutikit, kad antramečiui sklandytojui, kylant su tokiu aerotraukiniu, teigiamų emocijų nebuvo.


Straipsnelis Kontrolinė aikštelė.

[ Redaguota Št Sau 06 2018, 04:54 ]
Į viršų
Flyer
Sk Lap 30 2008, 02:36
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Super straipsnis!!!, labai patiko, primine mano kontroline aikstele, nors ji buvo sale aerodromo
Į viršų
Kiras
Pr Grd 01 2008, 11:55
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Kontrolinė aikštelė - dalykas rimtas!
Žinau atvejų, kai buvo palaužti sklandytuvai, atliekant kontrolinę aikštelę (su instruktoriumi!!!).
Į viršų
bence
Pr Grd 01 2008, 01:19
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
apie aiksteles ispudziais galima dalintis ilgai, turbut visi cia is musu turi ka papasakoti
Į viršų
Renatas
Pr Grd 01 2008, 02:47
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Cia tai tikra tiesa - kartais aikstelese neuronus "padegini" kaip reikiant! O parskridimas prikabintam "aiksteles virve" adrenalino atsargas patustina papildomai. Kai svedams (atsiimant Ka-6CR) papasakojau kokio ilgio virvemis DOSAAF'o laikais tampydavo is aiksteliu, tie vos nuo nuo kedziu nenuvirto. Pas juos 50m ilgio virve yra pati trumpiausia
Į viršų
Kiras
An Grd 02 2008, 01:58
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Papasakosiu apie vieną atvejį aikštelėje.

1977 metais per II lygos varžybas Biržuose nutūpiau į tą pačią aikštelę trečias. Kai pirmuosius du sklandytuvus lėktuvai paėmė, likau vienas. Aikštelėje buvo susirinkęs nemažas būrys žiūrovų - gal kokia 30 žmonių, tarp jų ir jaunų panelių. Manęs atskrido lėktuvas JAK-12, kurį pilotavo Šilutės instruktorius Bedalis (tokia pavardė, vardo, deja, nepamenu). Lėktuvas nutūpė, ir aš su iškeltom rankom nubėgau pasitikti (Jonas Kavaliauskas labai akcentavo šį veiksmą: aikštelėje sklandytojas turi būtinai pasitikti lėktuvą ir rodyti važiavimo kelią). Kadangi iš dešinės pusės jau buvo pakilę du sklandytuvai, tai aš ir parodžiau, kad čia važiuotų. Galvojau, kad viskas bus kaip aerodrome, kad lėktuvas privažiuos prie sklandytuvo iš dešinės pusės. Todėl lėktuvo daugiau nesekiau, o susiradau berniuką, kuris mane galėtų mane palydėti pakylant. Visi žiūrovai stovėjo už kairio sklandytuvo sparno. Šnekėdamas su tuo berniuku ir jam aiškindamas, kad palydint neužlaikytų sparno, girdžiu lėktuvas tik uūžžt, uūžžt. Pakėliau galvą ir matau: lėktuvas kažkur atvažiavęs į kairę pusę ir atsirėmęs į betoninį šulinuką. Tas laukas buvo sukultūrintas, turėjo išvedžiotą drėkinimo sistemą, kurios vienas iš šulinėlių ir buvo netoliese. Jis buvo apžėlęs vešlia žole ir pievoje nesimatė, nors buvo iškilęs virš žemės paviršiaus apie 30 cm.
Pamatęs tą vaizdą, sukryžiavau rankas, kad lakūnas gesintų variklį. Pasirodo, Bedalis, būdamas šustras vyriokas, važiavo taip, kad lėktuvą galėtų apsukti per kairę ir lėktuvo propelerio srove suvelti žiūrovams šukuosenas.
Kai paklausiau, kokio velnio jis važiavo į tą pievą kairėn, Bedalis taip ir atsakė:
- Kad būtų linksmiau.
Tąsyk viskas pasibaigė laimingai. Bet galvoju, jei lėktuvas smarkiau būtų stuktelėjęs į tą šuliniuką taip, kad būt pakilus uodega, tai galėjo propeleris siekti žemę ar to šulinėlio cementinį rentinį. Rezultatas - būtų suskaldytas propeleris. Ir kaltas dėl to būčiau likęs ko gero aš. Nes už lėktuvo priėmimą į aikštelę yra atsakingas sklandytojas. O čia buvo baigiamoji lėktuvo priėmimo fazė. Už saugų aerotraukinio pakilimą iš aikštelės jau atsakingas lakūnas-buksyruotojas.
Ir niekam aš nebūčiau įrodęs, kad parodžiau gerą kelią, o pats lakūnas kažkur nugrybavo...

Šis epizodas dar kartą patvirtina, kad aviacijoje smulkmenų nebūna, o ypač aikštelėse.
Į viršų
Kiras
An Vas 17 2009, 10:25
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Dar vienas atsitikimas iš aikštelių. Šį kartą su iliustracija.
Štai kaip vilniečių "Foka-5", tūpdama į aikštelę, pakibo ant aukštos įtampos laidų. Šią nuotrauką atsiuntė Rimas:



Tūpimas beveik kaip ant lėktuvnešio denio, tik kablys viršuje. Ir išlipti ne taip jau ir aukštai buvo. Štai tik nukabinant, galvoju, turėjo pavargti.
Nieko nuostabaus, kad laidas nenutrūko. Aukštos įtampos laidai viduje turi plieninę gyslą.

Į viršų
Renatas
An Vas 17 2009, 12:52
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Tai 1977m ivykis. Vilniete S.Stasaityte (pavardes, rodos, nesupainiojau) "pakibo" ant laidu tuometinio Lietuvos sklandymo cempionato Pociunuose metu. Pamenu, kaip griaudejo A.Jonusas - "ne boboms... ". Skambino i el.tinklus, kad toje linijoje itampa atjungtu. Kol nukabinejo sklandytuva, dalis Lietuvos buvo be elektros.
Koks turejo buti jausmas kai visai arti zemes staiga krenta greitis ir sklandytuvas kniumba nosimi zemyn... Isivaizduoju, kad pakibusi ant laido "Foka" dar kuri laika siubavo kaip svytuokle.
Nuotraukoje nematyti tikslaus atstumo nuo kabinos iki zemes. Kiek girdejau snekant (o pirmamecio ausys, kaip zinia, gaudo kiekviena zodi), Stase isskleide parasiuta ir juo, kaip virve, leidosi zemyn. Matyt, kad iki zemes dar buvo like nemazai.

[ Redaguota An Vas 17 2009, 01:15 ]
Į viršų
bence
An Vas 17 2009, 07:45
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
panasiai leidziantis, tik virs laidu gerokai blogiau baigesi Skalskienei: sklandytuvo ratuku kabino laidus...
Į viršų
Kiras
An Vas 17 2009, 08:36
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Sustatom visus taškus.
Aš apie šį įvykį girdėjau tik probėkšmomis, nei kas, nei kur, nei kada - nežinojau.

Bet jei Renatas sako, kad tai 1977 metų I lygos čempionatas Pociūnuose, tai turiu duomenų, kad tada "Foka" Nr. 1-54 skraidė Smilgevičiūtė, bet jos vardo inicialas buvo I.
Stašaitytė skrido su "Kobra" Nr. 1-57 ir jos vardas ne Stasė, o Rima.
Beno minima Skalskienė - tai Edita Smilgevičiūtė.

Tai nežinau ar čia vienas ir tas pats asmuo (ir mano turimi duomenys apie I.Smilgevičiūtę klaidingi), ar čia du skirtingi asmenys.

Mano duomenys - nufotografuota 1977 metų čempionato lentelė (dviejų pratimų).
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System