Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kiti dalykai :: Pokalbiai apie viską.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Planeriai, glaideriai, sailplanai
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Kiras
Pr Grd 15 2008, 12:26
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Renatas rašė ...

Nelabai seniai issiaiskinau, kad angliski zodziai "glider" ir "sailplane", nors i lietuviu kalba ir verciami vienodai (sklandytuvas), yra nevienareiksmiai. Glaider'iams priskiriami bemotoriai sklendziantys aparatai, kuriu aerodinamine kokybe nevirsija 20. Aukstesnes aerodinamines kokybes aparatus anglai jau vadinami "sailplane".

Manau, kad sailplanai dar turėtų būti skirstomi. Skiriamoji riba - balastas. Tie kurie neturi balasto - jų kokybė maždaug iki 38 - turėtų būti vienoje kategorijoje, o kurie jau turi balastą - aukštesnėje kategorijoje. Balastas yra esminis dalykas šiuolaikiniame sklandyme!
O kaip teikėtų vadinti? Gal pirmuosius - sailplane, o antruosius - supersailplane.

Glaiderių kategoriją irgi, ko gero, galima skelt pusiau: mokomieji, kurių kokybė 10 -14 ir tie, kuriais jau eina skrieti termikuose.
Čia netgi sugalvojau lietuvisškus pavadinimus: "tvoros" arba "klumpės" ir "skriejikai"
Į viršų
Renatas
Pr Grd 15 2008, 01:29
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Bet jeigu salygos silpnos, ispylus balasta ir vienos kategorijos pereitum i kita - sailplan'ai-mutantai!
Į viršų
EG
Pr Grd 15 2008, 04:37
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
Kiras rašė ...

Balastas yra esminis dalykas šiuolaikiniame sklandyme!



Sveiki Kirai. Labai įdomi mintis. Tai visgi kaip jūs manote, kam reikalingas tas balastas? Kaip ta kokybė padidėja? Man labai įdomu, kaip šį reikalą supranta sklandytojai.
Į viršų
Flyer
Pr Grd 15 2008, 06:47
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Balastas sklandytuve reikalingas tam kad kokybe butu pasiekta prie didesnio greicio. Tad gerom salygom, vienodi sklandytuvai, kuriu masei skirentis, sunkesnis gales perejimus daryti didesniu greiciu. Jis aisku laimes:-)
Į viršų
Renatas
Pr Grd 15 2008, 08:10
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Pradzioje balastui buvo naudojami i sparnus idedami specialus metaliniai strypai. Vanduo siam tikslui buvo pritaikytas tik veliau, bet tapo vien atviros klases privalumu. "Standartai" pagal to laikmecio taisykles turejo skraidyti "sausi", bet balasta, kuriuo skrydzio metu nebuvo imanoma atsikratyti, naudoti leisdavo. Taip, kad metalo strypai sparnuose kai kada pasiteisindavo.
Į viršų
Kiras
An Grd 16 2008, 12:16
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
EG rašė ...

Labai įdomi mintis. Tai visgi kaip jūs manote, kam reikalingas tas balastas? Kaip ta kokybė padidėja? Man labai įdomu, kaip šį reikalą supranta sklandytojai.

Iš esmės Flyer jau atsakė.
Balastas kokybės nepadidina. Padidina sklandytuvo greitį. Tiek vertikalų, tiek horizontalų, t.y žemėjimo. Bet jei termikai stiprūs, tai tą praradimą dėl vertikalaus žemėjimo kompensuoja. O padidėjęs horizontalus greitis, įgalina atlikti peršokimus žymiai didesniu greičiu. Taip išauga vidutinis greitis maršrute. Esant blogesnėms sąlygoms (silpniems termikams) balastą (arba dalį jo) galima išpilti. Tik tada, jei sąlygos vėl pagerėtų - būtų pralaimima tiems, kurie kažkokiu būdu sugebėjo balastą išsaugoti. Čia jau taktinės gudrybės, kurių sklandytojai savo arsenale turi ne vieną. Užtat sklandymas ir vadinamas ne "arklišku" sportu, o intelektualiniu!
Žinoma, siekti kuo ilgesnės išsilaikymo trukmės, ar aukščio rekordų - balastas nereikalingas. Bet dabar tokių sklandymo varžybų nebūna.

Renatas rašė ...

Bet jeigu salygos silpnos, ispylus balasta ir vienos kategorijos pereitum i kita - sailplan'ai-mutantai!

Ne! Su balastu galima varijuoti, o sklandytuvas be balasto - visą laiką be balasto!
Į viršų
Renatas
An Grd 16 2008, 03:19
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Trumpai kalbant - balastas padidina ne pacia kokybe, o jos greiti. Neabejoju, kad EG tai kuo puikiausiai zino.
Kalbedamas apie "mutacijas" omenyje turejau Gintauto replika apie "sailplane" ir "supersailplane".
Idomu kam reiketu priskirti "vabdziu valytuvus" (bug wiper). Jie neveltui buvo sukurti, nes ankstesnes kartos laminariniai profiliai siai "gamtos atakai" yra labai jautrus. Kiek man zinoma, naujausiu profiliu sklandytuvams kurejai is kailio neriasi, kad neigiama priekines briaunos uzterstumo vabzdziais itaka bent kiek sumazetu.

[ Redaguota An Grd 16 2008, 03:22 ]
Į viršų
EG
An Grd 16 2008, 03:44
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
Is tikruju, kad butu tiksliau, tai balastas padidina ir greiti ir kokybe, bet pastaroji padideja labai mazai (tik kelis vienetus). Viska pasako, kad ir musu gaminamu sklanduku greiciu poliare .
Is tiesu max. aerodinamines kokybes apiprezimu yra ganetinai ivairiu. Taigi, ne visada reikia suvokti, kad jeigu sklandytuvo kokybe 60vnt-tai vadinas pazemejes 1m, jis horizontaliai sklendzia 60m. Siuo atveju, zvelgiant i greiciu poliare, max kokybe traktuojama kaip greiciu Vx / Vy santykis, todel turint balasta, sis santykis labai nezenkliai padideja. Po to teisingai mastot-padidina greiti tarp perejimu. yra dar vienas pliusiukas-vandens balastas eina isilgai centroplano-dalinai nuima sparn. lenkimo momenta.

Dabar ta nuoroda turėtų atsidaryt.

http://www.ies.si/lak19-e.htm

[ Redaguota An Grd 16 2008, 09:56 ]
Į viršų
Kiras
An Grd 16 2008, 05:54
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
O-lia-lia, EG.
Galvojau, kad tu klausi iš nežinojimo, o pasirodo iš mandrumo. Jei kalbi apie poliares ir Vx bei Vy, tai reiškia, kad viską puikiausiai supranti.

Dėl kokybės ir svorio.
Kai mane mokė sklandymo aerodinamikos, tai sakė, kad aerodinaminė kokybė nuo svorio nekinta. Dar turėjome tokią įrodančią formulę žinoti.
Bet tai aš mokiausi daugiau kaip prieš 30 metų, mokslas nestovi vietoje, tikriausiai dabar jau kitos tiesos įrodomos. Taigi, pasiduodu.

Beje, EG, tavo nuoroda neatsidaro, "Sportinės aviacijos" tinklapis kažkodėl, irgi ne.

[ Redaguota An Grd 16 2008, 05:55 ]
Į viršų
Renatas
An Grd 16 2008, 07:45
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Tai tada ir as pasijutau nieko nezinanciu (kad nuo ikrovimo keliais vienetais padideja aerodinamine kokybe). Remiantis EG pateikta teorija iseitu, kad pvz. kai Blaniku skrenda du pilotai, sklandytuvo kokybe buna didesne, nei kad skristu vienas. Itariu busiu be reikalo atsikrates virsvorio - tik pagadinau savojo Ka-6e aerodinamine kokybe.
Kad balastas sparnuose juos apkrauna maziau, nei kad butu liemenyje - sutinku.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System