Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kiti dalykai :: Pokalbiai apie viską.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Planeriai, glaideriai, sailplanai
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Tomas
An Grd 16 2008, 09:33
Užsiregistravęs dalyvis #21
Prisijungta: An Kov 04 2008, 03:15
Vieta: Telšiai
Pranešimų: 6
EG teisingai rašo. Dabar neatsimenu kaip, bet didėjant svoriui poliarė kažkaip ten pasislenka į dešinę
Į viršų
Tinklalapis
bence
An Grd 16 2008, 09:41
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
EG teisus, siuolaikiniuose profiliuose taip jau yra.jei neklystu, tai net jau ir pas lak-12 vienu vienetu kokybe buvo didesne su balastu.be sito, buna dar visokiu anomaliju kaip "sauktas" ar du kokybes greiciai t.y. kaip poliare neina tik zemyn, o buna ilinksta ir vel susilygina.deje, nei blanikuose nei ka-6 sito nera.dar ka norejau pridurti EG: nesivadovauk poliarem is interneto-naujiem sklandytuvam (iskaitan ir lak) jos yra netikros
Į viršų
Flyer
Tr Grd 17 2008, 12:23
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Sito nebuvau girdejas, tada CAA egzamino klausimas dalinai neteisingas
Nors nesu tikras del ko tai vyksta bet manau kad tai priklauso nuo Re (reinolso skaiciaus) Taip iseina kad siuolaikiniai laminariniai profiliai geriau veikia prie diesniu Re reiksmiu. EG jei galipataisyk, patikslink, paaskink, tikrai labai idomu.
Į viršų
Renatas
Tr Grd 17 2008, 12:50
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Kiek pamenu Sabeckio bei Lasausko "pamokas" tuometiniame J.Ziburkaus aviacijos sporto klube, apie ikrovimo itaka max kokybei vienareiksmisko atsakymo nebudavo - jeigu skirtumas ir yra, tai per menkas, kad turetu kokios nors praktines reiksmes. EG tvirtina, kad padidinus ikrova kokybe padideja keliais vienetais. Tai jau butu didelis (+). Na, bet pastaruoju metu, kai skaiciuojama kiekviena sekunde (F1 jau atsizvelgiama net i simtasiais jos dalis), net ir minimalus pokyciai gali pasirodyti svarbus.
Pritariu Beno komentarui del gamintoju tinklalapiuose pateikiamu greicio poliariu - jos, tik teorines, skaiciuotos idealiomis salygomis, kuriu gali tiketis, nebent, skraidydamas aerodinaminiame vamzdyje. Pastaruoju metu save gerbiantys sklandytuvu gamintojai panasaus pobudzio informacijos stengiasi is viso neskelbti.
Į viršų
EG
Tr Grd 17 2008, 06:36
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
bence rašė ...

dar ka norejau pridurti EG: nesivadovauk poliarem is interneto-naujiem sklandytuvam (iskaitan ir lak) jos yra netikros


Visiškai teisingai. Iš tiesų vokiečiai, gaminantys DG, ASW nesutinka, kad turint balastą max aerod. kokybė yra vienetu ar dviem didesnė http://www.alexander-schleicher.de/produkte/asw22/asw22_polare_e.htm
kaip matome, prie įvairių įkrovų (keičiant balasto masę), max aerodinaminė kokybė yra 60vnt, bet greičiai jai pasiekti yra skirtingi. Realiai, Lietuvos gamintojai neturėtų rašyti tokių duomenų. Veikiausiai yra netikslumų skaičiavimo metodikoj. Paimkim, vokiečių ASW22 B greičių poliarę ir galiausiai paaiškės, kaip ten su ta kokybem keičiant balastą:

http://img511.imageshack.us/img511/7652/bibisnc3.jpg
matosi, kad max. kokybė svyruoja apyt 90-115km/h greičių diapozone (priklausomai nuo balasto). Bet yra svarbus niuansėlis, ar sklandytojams reikia skristi max. aerodinaminės kokybės režimu dalyvaujant varžybose? Nesu sklandytojas, bet esu pasiskaitęs ir suvokiu, kad dažniausiai perėjimuose sklendžiama kiek didesniu greičiu nei max. aerodinaminės kokybės greitis, po to įgyta didesnė kinetinė energija panaudojama kilti spirale. Atkreipkit dėmesį, jog turint balastą (didesnę masę) prie kiek didesnių greičių nei max. aerodinaminės kokybės greitis-didėjant horizontaliam sklandytuvo greičiui ,kokybė didėja (paradoksalu, bet taip yra). Taip pat, horizontalų greitį gerokai padidinti (lyginant su max. kokybės greičiu)nėra tikslinga dėl objektyvios priežasties-pilotas pajutęs kėlimą paprasčiausiai nespės ,,įsipaišyti ,, į ribotų matmenų termiko srovę ir pralošinės praradęs aukštį.

Ir apskritai gerai Benvenutas sako, jog tai teoriniai dalykai, na jeigu prie bet kokio (nesvarbu, lietuviško, vokiško) sklandytuvo duomenų parašyta max aerodinaminė kokybė yra 60vnt, tai ji bus pasiekta pačiom optimaliausiom sąlygom, esant atitinkamui atakos kampui ir ganėtinai trumpą laiką. Jeigu nėra purvo nuėmiklio ir priekinė briauna apsiteršia vabalais-60vnt galima užmiršti.
Na sklandytojai patys turi pajusti sklandymo meną, jausti kada termikas kelia, jausti optimalų greitį ir pan. Vsio, neberašysiu, nes nusibodo. Geriau eikime išgerti bokaliuką alaus, nes tik diskutuojant kažkas gimsta.

[ Redaguota Tr Grd 17 2008, 07:02 ]
Į viršų
Kiras
Kt Grd 18 2008, 10:36
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Dar šiek tiek apie balasto įtaką sklandymui.
Pagal Makredžio teoriją nubrėžiau ant poliarės liestines iš laukiamo kilimo taško +3 m/s; taip pat ir laukiamam kilimui +1 m/s.



Taigi gavosi:
Prie laukiamo kilimo +3 m/s:
su balastu - peršokimo greitis 192 km/h, vidutinis greitis - 118 km/h
be balasto - peršokimo greitis 183 km/h, vidutinis greitis - 108 km/h

Prie laukiamo kilimo +1 m/s:
su balastu - peršokimo greitis 136 km/h, vidutinis greitis - 79 km/h
be balasto - peršokimo greitis 122 km/h, vidutinis greitis - 71 km/h



[ Redaguota Kt Grd 18 2008, 10:39 ]
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System