Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Lietuviškos konstrukcijos :: B.Oškinio sklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Bro-14
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
bence
Kt Grd 18 2008, 09:22
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
tesiam diskusija.
Renatas :
Sarase yra ir BRO-14. Ar pastarasis buvo pradetas gaminti?

Flyer :

Taip, buvo pradetas, bet Dosafui uzvezus nauju skalndytuvu, bebeatsirado norinciu testi gamybos.
Kiek zinau Bro-14 supuvo uz pociunu angaro
jau muziejuje prasiau Bro-14 nuotraukos, kolkas negavau, bet prizadejo kita kart duoti.

Renatas :

Gaila, kad taip numarino dar tik gimstanti BRO-14. Speju, kad tai butu buves geriausias B.Oskinio sklandytuvas, savo galimybemis panasus i BK-6 ar Mucha Standart.
Nelabai seniai issiaiskinau, kad angliski zodziai "glider" ir "sailplane", nors i lietuviu kalba ir verciami vienodai (sklandytuvas), yra nevienareiksmiai. Glaider'iams priskiriami bemotoriai sklendziantys aparatai, kuriu aerodinamine kokybe nevirsija 20. Aukstesnes aerodinamines kokybes aparatus anglai jau vadinami "sailplane".
Perziurejus visu B.Oskinio sklandytuvu duomenis paaiskejo, kad pastariesiems galima priskirti nebent tik akrobatini BRO-5 "Ruta-2" (nors pateikiami skirtingi slendimo duomenys) bei gimimo stadijoje numarinta BRO-14. Visa kita - glaider'iai, is kuriu prie pat "sailplane" ribos yra BRO-12.
B.Karvelio kuriniu tarpe priesingai - glaider'iu is viso nera. Viska, ka jis yra sukures, priklauso tik "sailplane" kategorijai.

bence :
sita as ir pastebejau su tais glideriais, o ypac kai googlini.beje, esu mates bro-14 fotkiu keleta-kaip supratau jis buvo praktiskai baigtas, bet tuo momentu kaip tik oskinis susipyko su kauno sklandytojais ir pasitrauke i palanga...

Renatas :

Jeigu BRO-14 buvo beveik baigtas, tai tik dar labiau gaila del tokio liudno sio sklandytuvo likimo. Tik negaliu suprasti, kaip savo, beveik uzbaigta statyti kurini palikti likimo valiai.
Labai idomu butu pamatyti tas nuotraukas.


bence :

Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 279
nuotraukos bus tik biskeli veliau.beje del tu nuotrauku kalta windows vista, kuriai nera mano skanerio draivu ir del to negaliu skanuoti
O del bro -14 tai reikia isigilinti i tuometine situacija, kaip stipriai oskinis buvo pazemintas...

Renatas :

Nezinau to ivykio detaliu, taciau Oskinio pazeminimo bei nuvertinimo galejo buti siekiama ir tendencingai. Juk lietuviski sklandytuvai bei ju konstruktoriai nelabai derejo su totalitarine "homo sovieticus" samprata. "Skaldyk ir valdyk" principa sovietiniai ideologai buvo ivalde puikiai ir darydavo tai labai rafinuotai.

Nekantraudamas laukiu BRO-14 nuotrauku (esu mates tik mazyti sio sklandytuvo eskiza J.Dovydaicio knygoje "Zmogaus sparnai").

bence :

kaip sakai, renatai, tai tas be abejones turejo itakos , bet keisciausiai , kad negraziai pasielge patys kauno klubo nariai.kaip supratau, tai ju protelius atsiradus technika for free- blanikai primorcai ir t.t. o oskinis juos vis dar lauze padirbeti prie technikos.na dar konfliktai su pakarsku, zodziu viskas susidejo i kruva...

Renatas :

DOSAAF'o pateikta technika "for free" - tai ir buvo vienas is tu metodu vietiniams konstruktoriams prislopinti. Jeigu Antonov & Co savo laiku nebutu uzmete sklandytuvu gamybos, kazin, ar BK-7 butu isvydes dienos sviesa.

Kiras :

Negimęs sklandytuvas - apie BRO-14.











[ Redaguota Kt Vas 23 2017, 02:31 ]
Į viršų
bence
Kt Grd 18 2008, 09:48
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Štai kelios nuotraukos is Simferopolio aviacijos gamyklos
Deja daugiau nėra nei nuotraukų nei tikslesniu brėzinių.
Beje, galima sakyti kad Bk-6 tiesiog nukonkuravo Bro-14, nes buvo pabaigtas ir pirmiau pasiūlytas į serijinę gamybą, be to jis buvo "standartines klases" (ko reikėjo, o nebuvo Sąjungoje), o Bro buvo tik 14 m sparnais.

[ Redaguota Kt Vas 23 2017, 02:36 ]
Į viršų
Renatas
Pn Grd 19 2008, 03:56
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Teko gerai isiziureti kol pradejau kazka suprasti (arba man tik taip pasirode). Ar daugiau nieko nera islike?
Nustebino BRO-14 svoris (Gitauto aprasyme). Tuscias 275kg - daugoka mediniam sklandytuvui, kurio sparnai 14m ilgio. Skrendant ikrova butu 29-30 kg/m (tam laikotarpiui - retenybe). Gal atsparumo atsarga buvo labai didele. Bet jeigu net 40-45 kg lengvesnio BK-6 sparnu nesugebejo sulauzyti statiniu bandymu metu, BRO-14, matyt, butu isejes dar tvirtesnis. Gal sparno mechanizacija padidino bendra svori, nes eskize matyti kazkas panasaus i uzsparnius. Juos tikriausia buvo planuota naudoti ir kaip oro stabzius (tokia schema labai mego amerikieciai), nes jie atskirai neparodyti.

[ Redaguota Pn Grd 19 2008, 08:19 ]
Į viršų
bence
Pn Grd 19 2008, 09:39
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
tai jau taip, gremozdas.Sparnas ne tik su pakabinamais uzsparniais , bet dar ir susideda is triju daliu! ir kame gudrybe tokios konstrukcijos? turbut pats oskinis suprato sia beprasmybe, todel ir nebaige statyti
Į viršų
Juozas
Št Grd 20 2008, 09:16
Užsiregistravęs dalyvis #23
Prisijungta: An Kov 11 2008, 09:32
Pranešimų: 82
Jeigu sparnas sudarytas iš trijų dalių, ne taip apkrauti sujungimo mazgai. Centrinė dalis tvirtinama prie liemens supaprastintais (ir lengvais) mazgais, o sparno centrinės dalies ir konsolių sujungimo mazgai mažesni ir lengvesni. Taip sukonstruotas "Pirato" sparnas. Minėtos konstrukcijos gudrybė ta, kad labiausiai apkrautoje sparno dalyje lonžeronas lieka vientisas.
Į viršų
Renatas
Sk Grd 21 2008, 08:26
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Triju daliu sparno mazgai gal ir lengvesni, tik kad to rezultato "Pirate" nematyti - tuscias sklandytuvas sveria 255kg. Palyginimui - Ka-6 yra mazdaug 60-65kg lengvesnis, nors jo sparnai is dvieju daliu. Ar teko kilnoti centrine "Pirato" sparno dali?

[ Redaguota Sk Grd 21 2008, 08:27 ]
Į viršų
bence
Sk Grd 21 2008, 08:32
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Centrines Pirato dalies svori puikiai apibudina Ginto straipsnis o tokiam 14m sklandytuvui tikrai nereikia tu triju daliu
beje veliau bandysiu sukombinuot dar viena surinkto dirbtuvese bro-14 nuotrauka
Į viršų
Kiras
Pr Grd 22 2008, 11:56
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Renatas rašė ...

Gaila, kad taip numarino dar tik gimstanti BRO-14. Speju, kad tai butu buves geriausias B.Oskinio sklandytuvas, savo galimybemis panasus i BK-6 ar Mucha Standart.

Nežinau ar taip galvoti yra realaus pagrindo. Kol sklandytuvas neskrido, spręsti ar jis bus geras sunku.
BRO-14 kažkoks hibridas tarp "Rūtos" ir BRO-12. Gerai jei jis būtų paveldėjęs jau patobulintos "Rūtos" BRO-5 savybes. O jei ne?
BRO-12 irgi, pagal sklandytojų atsiliepimus, buvo nelabai vykęs. Greit virsdavo į suktuką. A.Kuzmicko KPI-5 "Genys" sklandytojams labiau patiko. Neaišku ir kaip būtų pasiteisinusi naujovė - "V" formos uodega.
Aprašymą ir sklandytuvo projekcijas paėmiau iš Jono Dovydaičio knygos "Žmogaus sparnai", o tuos kelis techninius duomenis - iš Gyčio Ramoškos sklandytuvų lentelės "Aviacijos pasaulyje" 2008-19. Beje ta numatyta kokybė - 28, su 14 m sparnais - labai jau optimistinė.

Taip kad dėl BRO-14 "gerumo" didelės abejonės.

[ Redaguota Kt Vas 23 2017, 02:31 ]
Į viršų
Renatas
Pr Grd 22 2008, 01:21
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Apie BRO-14 as tik "spejau", nes bent jau eskizuose jis atrode panasesnis i "sailplane". Kadangi pakilti jam nebuvo lemta, liko tik abejones ir kelios nelabai informatyvios nuotraukos...
Į viršų
Flyer
An Grd 23 2008, 06:55
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Nežinau kodėl 28, bet Plieno sparnu 7 nr lentelėje yra parašyta kad Bro 14 kokybe 25, Manau kad sis skaičius yra tikrai realesnis.
Kas bebutu manau kad sis sklandytuvas turėjo buti tikrai neblogas, mane zavi ne jo techniniai duomenys o išskirtine išvaizda.
Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System