Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Lietuviškos konstrukcijos :: B.Oškinio sklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
BRO-11M "Zylė"
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Kiras
Pn Grd 26 2008, 08:28
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Apie "Zyles" perkėliau čia.
Juozas rašė ...

BRO-11-M "Zylė"
BrO-11-M "Zylė" medinės konstrukcijos pradinio apmokymo sklandytuvas, skirtas vaikų sklandymo mokykloms.
KONSTRUKCIJA
Sparnas vieno lonžerono medinės konstrukcijos su Junkerso tipo pakabinamais eleronais. Lonžeronas dėžinės konstrukcijos, pagamintas iš pušinių lystelių, apklijuotas iš abiejų pusių 1mm fanera. Tipinės nerviūros išpjautos iš 1mm faneros, kontūras apklijuotas iš abiejų pusių keturiomis 5x5mm skerspjūvio pušinėmis lystelėmis ir išpjautos aštuonios palengvinimo kiaurymės. Sustiprintos nerviūros suklijuotos iš 5x12mm lystelių (paketas iš trijų) 5x12mm stovelių, dviejų istrižainių ir iš abiejų pusių apklijuotos 1mm fanera. Iki lonžerono sparnas dengtas 1mm fanera, likusi dalis - drobe. Geometrinis sparno susukimas - 2 laipsniai. sparnas susukamas prieš dengiant fanera. Sparnas paremtas profiliuotais spyriais, kurie sukijuoti iš dviejų pušinių lystelių.
Eleronas turi vieną 8x55mm skerspjūvio pušinį lonžeroną ir 16 vienodų nerviūrų. Nerviūrų konstrukcija kaip tipinių sparno, tik be palengvinimo kiaurymių. Iki lonžerono dengtas fanera, likusi dalis drobe, kaip ir sparnas turi 2 laipsnių susukimą. Prie sparno pakabintas dviem taškais - vienas prie liemens fermos, kitas prie dešimtos nerviūros.
Stabilizatorius trikampio formos plane, pagamintas iš pušinių lystelių, aptrauktas drobe.
Aukščio vairas iš dviejų dalių, pagamintas iš pušinių lystelių, aptrauktas drobe.
Posūkio vairas taip pat pagamintas iš pušinių lystelių, aptrauktas drobe.
Aukščio ir posūkio vairai valdomi lynais, eleronai - traukėmis.
Liemenį sudaro pavaža ir ferma. Ties pavažos viduriu įmontuotas ratukas, o priekyje ir gale - atramos. Priekinėje dalyje įmontuotas buksyravimo kablys. Dengta galinė fermos dalis veikia kaip kilis.
TECHNINIAI DUOMENYS : BRO-11-M ...............BRO-11
Sparnų ilgis....................7,8m ......................7,28
Sklandytuvo ilgis ............5,47m.....................5,17
Sklandytuvo aukštis ........2,5m ......................2,4
Sparno styga ..................1,45m ....................1,45
Sparno plotas .................11,8kv.m.................10,50
Proilgis............................6 ...........................5,05
V forma ..........................3 laipsniai ...............1
Elerono ilgis ....................3,65m .....................3,17
Elerono plotas ..................1,2kv.m...................1,1
Elerono petys ...................1,85m
Stabilizatoriaus ilgis ......... 2,2m
Stabilizatoriaus plotas ...... 1,43kv.m
Stabilizatoriaus petys ....... 1,82m
Aukščio vairo plotas ......... 0,71kv.m
Kilio plotas ...................... 1,43kv.m
Posūkio vairo plotas ......... 0,71kv.m
Kilio petys ....................... 2,14m
Tuščio sklandytuvo svoris ...65 kg .....................53
Naudingas krūvis .............. 60 kg
Skridimo svoris ............... 125 kg ...................118
Sparno įkrovimas .............. 11,8 kg/kv.............11,2
Aerodinamimė kokybė ....... 12 ........................11
Min. žemėjimo greitis .......... 1m/s
Kreiserinis greitis ............... 40 km/h
Tūpimo greitis ................... 30 km/h
Sklandytuvas buvo gaminamas serijomis ESAG Raguvos filiale.


bence rašė ...

Juozai, aprasete Bro-11 "Pionieriu" .apie ji turime labai issamu Gycio straipsni.mum reikia tipines zyles ir jos modifikacijos gamintos Panevezyje ( plastikinis priekis, plastikine nosele, fermines konstrukcijos nerviuros, trirate vaziuokle ir t.t.)


KĘSTAS rašė ...

Benai,nenoriu būti nemandagus bet man atrodo,truputi būsi suklydęs.Panevėžyje ST.ČEPAIČIO kooperatyve buvo gaminamos ne tipinės BRO-11,,ZYLĖS'',o modifikuotos BRO-11M2,o tai jau visai kita,,ZYLĖ''.Ji yra sunkesnė,eleronai turi po tris pakabinimo mazgus,,,slidė''plastikas,apatinė liemens dalis arba kaip mes vadindavom gondola storesnė ir platesnė,sėdynė plastikas,noselės buvo dvieju tipų vienos mažesnės kitos didesnės,abi aptakios smailėjančios,spyriai diuralio vamzdžiai.O triratėmis jos tapdavo BR.OŠKINIO vaikų aviacijos mokykloje Kėdainiuose,pats esu perdirbęs 4 ar 5,o kitur jos taip ir likdavo vienratės.Beja jei kam įdomu,skirtingose gamyklose pagamintu ,,ZYLIŲ''sparnai skirdavosi savo išmatavimais. Turiu galvoje Krapotkino,Simferopolio,Prienų gamyklas.Pas mane yra sparnai pagaminti 1956 ar 58metais Kropotkino dirbtuvėse,tai jie siauresni net 5ar8 cm dabar tiksliai nepamenu,bet yra ilgesni,kiti sparnai pagaminti apie 1974m. Prienuose vėl kitokių išmatavimų ir t.t.


bence rašė ...

Tai as ta ir turejau galvoje, tik skliaustuose suplakiau viska i kruva. O kad trirate vaziuokle buvo daroma tik Oskinio mokykloje, tai nezinojau.
Butu gerai , kad ismanantis aprasytu visas modifikacijas


Juozas rašė ...

Surašiau skirtumus tarp BRO-11 ir BRO-11-M. Apie panevėžiečių "Zylę" duomenų neturiu. O Oškinio "Zylės" turiu ir dalį darbo brėžinių (trūksta liemens). Buvo dar variantas su ilgesniu sparnu. Vieną jų sėkmingai motorizavo broliai Vaineikiai (perskėlė per pusę dvicilindrį "Ižo" variklį, ir po pusę pritvirtino abipus liemens). Gal būtų ilgiau paskraidę, bet kažkuris praskrido virš geužės pirmosios demonstracijos (buvo sovietmečiu tokia šventė, svarbumu prilygstanti Velykom, ar Kalėdom). Po šio skrydžio motosklandytuvas buvo klonfiskuotas, bet nesunaikintas. Dabar jį galima pamatyti aviacijos muziejuje.


Kiras rašė ...

KĘSTAS rašė ...

Beja jei kam įdomu,skirtingose gamyklose pagamintu ,,ZYLIŲ''sparnai skirdavosi savo išmatavimais. Turiu galvoje Krapotkino,Simferopolio,Prienų gamyklas.Pas mane yra sparnai pagaminti 1956 ar 58metais Kropotkino dirbtuvėse,tai jie siauresni net 5ar8 cm dabar tiksliai nepamenu,bet yra ilgesni,kiti sparnai pagaminti apie 1974m. Prienuose vėl kitokių išmatavimų ir t.t.

Tai aš jau visai nesusigaudau.
Berods "Zylė" - BrO-11M - suprojektuotas 1969 metais. Tai kaip galėjo jos sparnai būti pagaminti 1956 ar 58 metais??


bence rašė ...

cia ir man daznai iskyla daug klaustuku kas yra kas.pirmiausiai tai pastebejau, kad buvo painiojami "Pionierius" , kuris yra be ratuko ir "Zyle, kuri yra jau su ratuku ir truputi kitokia gondola (ne kokpitu!) .kaip suprantu , veliau jos pastoviai po truputi modifikuojamos.Zyle-2 viena is tu modifikaciju.kas ten tiksliai pakeista nezinau (gal medzio detales pakeistos i plasmase?).Butu neblogai visiem sudet savo zinias i kruva ir trumpai aprasyt tas modifikacijas.berods daugiausia painiavos su velesnemis zylemis...
pridedu pionieriaus ir pirmuju zyliu nuotraukas (paimta is kazkurio Pamaskves aeroklubo (centrinio galbut) archyvo)




Juozas rašė ...

Mano aprašyta "Zylė" ir bus iš tų pirmųjų.

Į viršų
Kiras
Pn Grd 26 2008, 08:32
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Įkėliau Juozo "Zylės" aprašymą į straipsnius.
Ačiū Juozui.

Malonu, kad vis daugiau forumo dalyvių prisijungia prie puslapio kūrimo.

Išsamus straipsnis apie BRO-11M "Zylę" rusų kalba:
http://modelist-konstruktor.com/razrabotki/bro-11m-stupenka-v-nebo

[ Redaguota Kt Vas 23 2017, 03:10 ]
Į viršų
Kiras
Kt Sau 08 2009, 03:28
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
J.Dovydaičio knygoje
Žmogaus sparnai / Jonas Dovydaitis, Vilnius : Vaga, 1971
yra tokios Zylės projekcijos



Čia kažkodėl Zylės sparnai turi neigiamą strėliškumą. Juk taip, atrodo, nebuvo!
Ir kam tas neigiamas strėliškumas? Svorio centro pastūmimui? Ką tai duotų?
O sparno šaknis ir tvirtinimo mazgai tada būtų gerokai sudėtingesni.

Galvojau, gal knygą išleidžiant ką nors pripainiojo. Bet šios knygos anotacijoje parašyta, kad brėžinių autorius B.Oškinis. Vadinasi pats Oškinis visų savo aprašomų sklandytuvų projekcijas pabraižė. Tai jis suklysti negalėjo.
Visiškai neaišku.

[ Redaguota Kt Sau 08 2009, 03:28 ]
Į viršų
Tomas
Kt Sau 08 2009, 04:01
Užsiregistravęs dalyvis #21
Prisijungta: An Kov 04 2008, 03:15
Vieta: Telšiai
Pranešimų: 6
Jei neklystu, esant neigiamam sparno strėliškumui srautas pradeda atitrūkinėti prie liemens. Bet tokiam sparnui daug sunkiau užtikrinti atsparumą. Geriau susukimą daryti.

[ Redaguota Kt Sau 08 2009, 04:03 ]
Į viršų
Tinklalapis
Juozas
Kt Sau 08 2009, 06:25
Užsiregistravęs dalyvis #23
Prisijungta: An Kov 11 2008, 09:32
Pranešimų: 82
Susukimas ir padarytas. O spyriniam sparnui dėl nedidelio strėliškumo atsparumo užtikrinimo problemų nebūna.
Į viršų
Kiras
Pr Sau 12 2009, 02:56
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Tai visgi, nėra atsakymo ar "Zylė" buvo su neigiamo strėliškumo sparnais, ar ne. O gal buvo ir toks ir toks modelis?
Kažkaip keista, yra nemažai konstruktorių visokius lėktuvus iš tų "Zylių" sparnų dariusių, o štai apie tokį dalyką nėra kam astsakyti.
Į viršų
Juozas
Pr Sau 12 2009, 11:19
Užsiregistravęs dalyvis #23
Prisijungta: An Kov 11 2008, 09:32
Pranešimų: 82
Žurnale "Modelist-konstruktor" esančiuose darbo brėžinuose apie neigiamą strėliškumą nieko neparašyta. Kad sparnas nestrėliškas, matosi ir pagal tvirtnimo mazgų išdėstymą. Be to nerviūros statmenos lonžeronui. Ir schemoje vaizde iš viršaus pavaizduotas nestrėliškas sparnas. Nuotraukose, dėl sparno "V" formos, gali susidaryti įspūdis, kad sparnas turi atvirkščią strėliškumą. O kai dėl Oškinio braižytos schemos, tai žinot kaip būna kai "greit, greit"... Panašu - ir gerai. Kas ten tikrins. Juk populiari literatūra, ne mokslinis sraipsnis.

[ Redaguota Pr Sau 12 2009, 11:25 ]
Į viršų
Kiras
Sk Sau 18 2009, 02:11
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
"Zylė", "Strazdas" (LAK-14) ir LAK-16.
Kurioj vietoj tarp šių vaikų sklandytuvų yra "Zylė"?
Žinau, kad "Strazdas" nebuvo giriamas. Taigi kuris iš tų trijų geriausias, kuris prasčiausias?
Į viršų
Flyer
Sk Sau 18 2009, 02:25
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Iš jų prasčiausias buvo strazda, dėl savo kevalinio liemens, kuris po palaužimu budavo sunkia remontuojamas, Zylė geresne mokymui nei LAK'as bet konstrukcija jau kiek pasenusi, nevisiem patinka kad medine, tad daugelis vaiku sklandymo mokyklų perėjo prie "kalakutų" juos galima drasei laikyti laukia, pakankamai lengvai renkasi, nesudėtingas remontas (iki tam tikro lygio).
Į viršų
KĘSTUTIS A.
Pr Sau 19 2009, 02:55
Užsiregistravęs dalyvis #62
Prisijungta: Pr Bir 30 2008, 03:04
Pranešimų: 32
Noriu pasidalinti savo patirtimi,manau per eilę metų dirbant su vaikais jos truputi turiu.Pernai mūsų mokyklai sukako 25-tai nuo jos įkūrimo(Br.Oškinio),per tą laikotarpį praktiškai visi vaikiški sklandytuvai tai yra LAK-14(2-os ir 3-ios serijos),BRO-11M2,LAK-16M ir LAK-16A buvo ir yra eksplotuojami.Apie LAK-14 ,,STRAZDĄ''daug pasakyti negaliu ,su juo dirbti neteko tik paskraidyti,šiaip ganėtinai sunkus,esant nedideliam greičiui posūkio ir aukščio vairai mažai efektingi,eleronų užtenka nes sparnai ,,ZYLĖS'',pradiniam mokymui nelabai tiko dėl vienratės važiuoklės,po keleto grubių tupdymų dažnai lūždavo apatinė liemens dalis,gana sunkiai remontuojamas,nes būdavo daug terlionės su epoksidine derva,tą pačią dieną nebepadirbsi,reikia laukti dervos sukietėjimo,o dar surinkimas ir t.t.,,ZYLĖ''ir LAK-16A arba kaip vaikai vadindavo,,Kalakutas''mokymui jau geresni,bet labiau lavinimuisi ar treniruotėms.,,ZYLES''iš vienračių perdarydavom į trirates,kad vaikams būtu lengviau išmokti riedėti žeme dirbant su posūkio vairu, pučiant šoniniam vėjui greitai išmokdavo dirbti su eleronais.Bet esant priešiniam vėjui ypač stipresniam,su ,,ZYLE''reikėdavo būti atsargiam ypač jei vaikas pradedantis tik mokytis,nes užtekdavo keleto metrų buksiravimo o ratai jau ore,tada naudodavome interceptorius.Skrisdavo abu sklandytuvai ir ,,ZYLĖ''ir ,,KALAKUTAS''gerai,abiejų sparnų profiliai vienodi (P-||),gal tik paskutiniam reikėdavo truputi didesnio greičio, abu gerai parašiutuoja.Remontuoti irgi nėra labai sudėtinga, ,,ZYLĖ'' visa medinė, ,,Kalakutas'' mišrus ,diuralis ir plastikas,kadangi palaužimuose sparnai nukentėdavo retai vargo daug nebūdavo.Tik ,,ZYLES''laikant skraidymo sezono metu lauke jos greitai supūdavo,medis yra medis.Na o,,LAK-16M''arba kaip vaikai sako,,VARGELIS'',pats tinkamiausias pradiniam mokymui.Irgi mišrios konstrukcijos, plastikas ir diuralis,sparno profilis laminarinis taip vadinamas ,,batonas''labai jautrus nešvarumams ir drėgmei,važiuoklė triratė.Dirbti lengva su juo būdavo todėl,kad greitis mažas važiuoja,greitis didelis skrenda,kaip vaikai sako kol traukia tol skrenda,kai atkabina nudrimba,žodžiu vienas vargas.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System