Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kiti dalykai :: Pokalbiai apie viską.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Aerodinaminė kokybė. Deklaruota ir reali.
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Kiras
Št Vas 07 2009, 08:02
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Štai ir atėjo Vasario 7-oji. Mūsų svetainės 1-asis gimtadienis!

Ta proga reiktų eiti baliavot.
Bet pasielgsiu netradiciškai ir paskelbsiu naują, gana rimtą temą.

Taigi sklandytuvų aerodinaminė kokybė.

Dažnai tenka pastebėti, kad gamintojų skelbiama kokybė būna užkelta. Ypač tas jautėsi lenkų sklandytuvams 7 - 8 dešimtmečiuose. Pvz. "Pirato" kokybė būdavo rašoma 33 ir net 34. Sąžiningiausi šiuo punktu, man atrodo, yra vokiečiai.
Betgi tą kokybę tiksliai nustatyti ne taip paprasta. Turi būti atlikti poliarės matavimai.
Dar toks momentas. Poliarės nustatymui imamas naujas geras sklandytuvas, manyčiau netgi dailiau padarytas, negu serijinis. Taigi jo skridimo duomenys gaunasi geresni.
O štai sklandytuvo eksploatacijos eigoje padidėja įvairūs nesandarumai ir nelygumai - ratuko sąvarose, gaubto užsidaryme, oro stabdžių plyšeliai. Tie 2-3 mm nelygumai ir nesandarumai jau nemažai reiškia. O svarbiausia - naudojamų sklandytuvų sparno paviršius išsibanguoja. Teko matyti tokių banguotų "Fokų" ir Kobrų". Taigi šiek tiek pakinta sparno profilis ir tokių sklandytuvų aerodinaminė kokybė jau neatitinka deklaruojamos.

Na jei senoviniuose sklandytuvuose tas + – vienas ar du vienetai nebuvo labai svarbu, tai pvz. "Kobros", jei vietoj tikimos kokybės 38 yra tik 35, tai nevisai gerai.

Į viršų
Renatas
Št Vas 07 2009, 10:24
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Jeigu naujos "Kobros" aerodinamine kokybe tikrai atitiktu lenku deklaruota (38), tai butu buves rekordinis aparatas savoje klaseje - medinuko 15m ilgio sparnais ir mineta kokybe nesugebejo pagaminti net vokieciai. Bene geriausio medinio sklandytuvo - SHK-1 kokybe prilygo 38, bet jo sparnai 17m!. Sveicariskas Elfe-S4 daugeliu parametru buvo labai panasus i Cobra-15, taciau deklaruota kokybe - ne daugiau 37 (kai kurie saltiniai nurode tik 35).
Idomu butu sulyginti "Pirata" ir Ka-6CR. Pastarasis, remiantis vokieciu duomenimis (kokybe 29-31), nuo "lenko" turetu atsilikti, taciau ore, greiciausia, tai nepasitvirtintu.
Į viršų
Martynas
Št Vas 07 2009, 10:24
Užsiregistravęs dalyvis #92
Prisijungta: Pn Lap 28 2008, 01:58
Pranešimų: 67
Na dabartinems cobrom belike tik kokie 33..
Į viršų
bence
Št Vas 07 2009, 10:29
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Martynas rašė ...

Na dabartinems cobrom belike tik kokie 33..

piktas tavo video, o kur filmas is skrydzio i kauna i avia svente?
Į viršų
Martynas
Sk Vas 08 2009, 10:49
Užsiregistravęs dalyvis #92
Prisijungta: Pn Lap 28 2008, 01:58
Pranešimų: 67
Dar neisimetes i kompa,ten reiktu tau issirasyt kaip tupdai spatza i dariaus ir gireno aerodroma..legendinis tupimas
Į viršų
Kiras
Sk Vas 08 2009, 02:08
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Martynas rašė ...

Na dabartinems cobrom belike tik kokie 33..

Kaži kiek "Lietuvoms"?
LAK-12 pradžioje deklaravo 48, vėliau jau tik 47.

Su LAK-12 neteko susidurti, tačiau su LAK-9M šiek tiek bendravau. Pamenu buvo toks sklandytuvas su bortiniu numeriu 6408. 1978 metais vieną dieną su juo skrido Jonas Bankauskas, o aš šalimais su "Kobra". Tai jį vis aplenkdavau. Kai nutūpėm aerodrome ir laukėm kol parvilks iki angaro, atvažiavo V.Pakarskas. Pamatęs J.Bankauską, priėjo prie mūsų.
- Kaip sekasi, ereliai? Kaip žiebiat, kaip "Lietuva"?
O Bankauskas tiesiai šviesiai:
- Kaip "Piratas".
V.Pakarskui toks atsakymas labai nepatiko.

Iš tikrųjų, to 408-ko sparnų paviršius buvo velniškai išsibangavęs. Na gal už "Kobrą" skrido neprasčiau, bet iš deklaruojamos kokybės 46, tikrai buvo likę gerokai mažiau. Žinau tada Prienų ESAG šnekėjo, kad "gaudo" mikronus. Pamačius 408-tuko sparnus, tas "mikronų gaudymas" kėlė šypsnį.




[ Redaguota Sk Vas 08 2009, 02:10 ]
Į viršų
Martynas
Sk Vas 08 2009, 03:13
Užsiregistravęs dalyvis #92
Prisijungta: Pn Lap 28 2008, 01:58
Pranešimų: 67
gal mikrobus gaude ne mikronus:)siaip tai LAK 12 ner ko lyginti su cobra..
Į viršų
Rimas
Sk Vas 08 2009, 10:27
Užsiregistravęs dalyvis #5
Prisijungta: Tr Vas 13 2008, 10:45
Pranešimų: 9
Taip,mikronus "gaudydavome" formose ir naujai pagamintiuose sparnuose,bet po kurio laiko profilis susibanguodavo.Tai mano manymu atsitikdavo dėl dervų komponentų senėjimo . Kai kada atsirasdavo pūslelės ant paviršių iš kurių, jas pradūrus,išbėgdavo rudas skystis.Taigi kokybė galėjo būti "banguota "kaip ir sparno paviršius.
Į viršų
Renatas
Sk Vas 08 2009, 11:04
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Kiek pamenu, LAK-9M "garsejo" dar ir "sunkia vairolazde". Judinant vairolazde i sonus uzsparniai judejo kartu su eleronais. Del nevykusios mechanikos vairolazdei "lankstyti" reikejo nemazai sveikatos. Todel skraidyma su LAK-9M apibudindavo taip - turiu dvi rankas, o ypac desine.
Pik-20, nuo kurio ir buvo nusiziuretas uzsparniu sublokavimas su eleronais principas, skyresi kaip diena ir naktis - jo vairolazde buvo galima judinti dviem pirstais.

[ Redaguota Sk Vas 08 2009, 11:11 ]
Į viršų
Kiras
Pr Vas 09 2009, 11:00
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Rimas rašė ...

Tai mano manymu atsitikdavo dėl dervų komponentų senėjimo.

Ypač kai sparnus dar taip palamdydavo:



Tų sklandytuvų lonžeronas buvo iš stiklaplasčio. Sparnas ne standus, o liaunas - gerokai lankstydavosi skridimo metu. Na žinoma, ne tiek, kiek šioje nuotraukoje - čia bandymai. Bet apie 2-3 metrus vaikščiodavo.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System