Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kiti dalykai :: Pokalbiai apie viską.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Aerodinaminė kokybė. Deklaruota ir reali.
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Renatas
Pr Vas 09 2009, 12:10
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Jantar-2b sparnai standumu, rodos, taip pat nepasizymi. Atmintin istrigo sviesios atmintes A.Ruko komentaras - "dubo" sparnai minksti kaip sesiolikmetes pa_ai...
Į viršų
Kiras
Pr Vas 09 2009, 12:28
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Renatas rašė ...

Bene geriausio medinio sklandytuvo - SHK-1 kokybe prilygo 38, bet jo sparnai 17m!

Lenkai 1970 metais pasaulio čempionatui buvo pasistatę 17 metrų SZD-39 "Kobrą-17". Jos deklaruojama kokybė buvo 41. Bet matyt, nepasiteisino, nes buvo pagaminti tik 2 vnt.
Į viršų
Renatas
Pr Vas 09 2009, 05:17
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Greiciausia, kad Cobra-17 kokybe (41) buvo tik "popierine". Sveicaras A.Neukom modifikavo savaji Elfe-S4 pailgindamas sparnus iki 17m. Taip atsirado Elfe-S17 (arba AN-17). Saltiniai nurodo jo kokybe buvus - 38-40. Galima tiketi, nes Elfe's sparnu danga jau buvo kieta 100% (kaip ir Kobros), o mineto SHK-1 dalis sparno pavirsiaus dar buvo padengta audeklu (kaip, pvz, Pirato).
Į viršų
bence
Pr Vas 09 2009, 09:27
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Buvau rades straipsni apie lak-12, tai ten zmogeliai davede pavirsius, atpoliravo, sutvarke turbulizatorius ir vairu plysius ir gerai pamatave rado , kad kokybe apie 50.Zinoma tuo labai dziaugesi.As tuo pilnai tikiu, nes net gamykloje pasakojo, kad is geru formu isimti lakai visai kitaip skrisdavo ir atvirksciai-budavo, kad sudejus sparnu buterbroda , likdavo vos ne 5mm slenkstis , kuri naikindavo prisveiciant arba spaklium.Rezultatai tokiu sparnu budavo atatinkami...
Į viršų
Renatas
An Vas 10 2009, 12:19
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
15m klases sklandytuvui Diana-2 lenkai taip pat deklaruoja rekordine kokybe (52!), kas prilygsta kitu gamintoju naujausiems 18m klases aparatams. Apie si, ypac moderniska sklandytuva (tuscias sveria tik 170 kg) pateikiama labai priestaringa informacija. Gamintojai, zinoma, giria, o kai kurie ji isigjusieji skundziasi, kad net tinkamumo skraidyti pazymejimo jam negauna.

[ Redaguota An Vas 10 2009, 12:19 ]
Į viršų
Renatas
Tr Spa 14 2009, 03:12
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Perskaicius pareita vasara tragiskai zuvusio sklandymo patriarcho - amerikiecio Dick Johnson'o straipsni apie Jantar Std bei Jantar Std-2 bandymus isitikini, kad gamintoju deklaruojama aeridinamine kokybe buvo "ypac optinistine" - 1:38 (J.Std) ir 1:40 (J.Std-2). Sviesios atminties D.Johnson'as pateikia zymiai kuklesnius duomenis - 1:34,7 (J.Std) ir 1:36,3 (J.Std-2).
Visas straipsnis - http://web.archive.org/web/20050623065520/www.ssa.org/Johnson/28-1979-07.pdf
Į viršų
bence
Tr Spa 14 2009, 06:30
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
idomu kokia ta matavimo metodika.siaip po skrydzio suvedus loga i seeyou kiekviena kart rodo panasia kokybe 38-39 ne tik man bet ir visiem kas skraido su jantariukais.gal tuomet dar nebuvo tokios tikslios yrangos?
Į viršų
Renatas
Kt Spa 15 2009, 11:49
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
D.Johnson'as labai gerbiamas, ypac JAV (ir tikrai yra uz ka). Savo metodika jis yra pratestaves begale sklandytuvu modeliu. Artodo, kad buvo vos ne tradicija kiekviena i JAV patekusi naujo modelio sklandytuva nugabenti D.Johnson'ui. Savo laiku jis imine mysle kodel Pik-20 prasciau skrieja uzsparniams esant neutralioje (0) padetyje, nei juos pastacius neigiamu (-4) kampu.
Dabartines metodikos, zinoma, yra pazangesnes, nei 1979m, kuomet buvo bandomi "standartai". Bet ju gamintojai taip pat naudojo to laikmecio metodikas. Gal paklaida galejo itakoti retesnis kalnu oras, nes skalndytuvai budavo buksyruojami ausktai, anksti ryte, iki prasidedant terminei konvekcijai. Teoriniai skaiciavimai tikriausia rodo duomenis idealiomis salygomis, kuriu realiai vargu, ar pasitaiko. O D.Johnson'as modeliuodavo net vabzdziais uztersto sparno salygas (ant priekines briaunos budavo klijuojamos specialios srauta trikdancios juosteles).
I D.Johnson'o rankas buvo patekes ir LAK-12. Jo skaiciavimais (speju, kad naudota ta pati metodika) lietuvisko sklandytuvo aerodinamine koybe gali siekti iki 1:50(!) esant 46 mazgu greiciui. Zinoma, pries atliekant tyrimus LAK-12 buvo tinkamai "apdorotas" uzkamsant visus plysius bei sutvarkant kitas aerodinamika trikdancias vietas. D.Johnson'o nuomone Lietuvos gamintojai buvo perdaug kuklus deklaruodami 1:47 kokybe siam sklandytuvui.
Straipsnis apie D.Johnson'o atliktus LAK-12 bandymus yra cia:
http://web.archive.org/web/20030804004147/www.ssa.org/Johnson/81-1996-07.pdf

Labai idomi asmenybe buvo sviesios atminties D.Johnson'as. Tragiskai zuvo jis pernai, birzelio men, budamas 85m. amziaus, sklandymo varzybu metu skrisdamas su Ventus A.

[ Redaguota Kt Spa 15 2009, 12:03 ]
Į viršų
bence
Kt Spa 15 2009, 02:06
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
idomu butu pamatyt kitu jo pratestuotu sklandytuvu kokybes.beje kas ten nutiko, kad toks patyres pilotas nukrito?
Į viršų
Renatas
Kt Spa 15 2009, 03:51
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
D.Johnson'o zuvimo aplinkybiu nezinau (gal internete butu galima rasti, nes tokie atvejai visada registruojami bei nagrinejamos ju priezastys).
Kuriu D.Johnson'o bandytu sklandytuvu kokybes duomenys domina? Gal pavyks surasti.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System