Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Sklandymo istorija :: Sklandymo istorija Lietuvoje
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Vaikų sklandytuvai
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Kiras
Pr Grd 14 2009, 06:27
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
1985 metais Lietuvoje buvo paskelbtas konkursas vaikų sklandytuvui sukurti. Straipsneliai apie tai iš tuometinių "Sparnų".
Į viršų
andrius
An Grd 15 2009, 01:50
Užsiregistravęs dalyvis #78
Prisijungta: Pn Spa 03 2008, 10:03
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 35
Labai įdomus straipsnis. Apie Merkio ir Paulausko, bei Kovaliūno sklandytuvus nebuvau girdėjęs. Iš pirmo žvilgsnio pasirodė, kad Merkio ir Paulausko sklandytuvėlis turėtų turėti didžiausią sklendimo kokybę, bet ji mažesnė net už LAK-16..
Pirmus tris sklandytuvus bučiau linkęs priskirti labiau pramoginiam skraidymui, nei vaikų mokymui, nes su keletu patobulinimų jie pagal paskirtį taptų panašūs į PW-2
Į viršų
Kiras
An Grd 15 2009, 07:38
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Dabar iš laiko perspektyvos galima įvertinti tą buvusį konkursą. O rezultatai gan keistoki. Paskutinę vietą užėmęs sklandytuvas LAK-16 buvo gaminamas serijomis ir tapo geriausiu vaikų sklandytuvu. O konkurso laimėtojo niekas nei regėjo nei girdėjo.
Tikrai, apie Merkio-Paulausko projektą nieko nežinau.
Kitas prizininkas - Kovaliūnas savo sklandytuvą pavadino "Žvirbliu" (bet ne L-55 Spatz ), jį buvo pastatęs. Tačiau tas "Žvirblis" gerokai skyrėsi nuo konkurse dalyvavusio projekto. Konkurse labai panašus į BrO-23 KR "Garnį", o "Žvirblis" jau kitoks: liemens balkis apačioje, o ne viršuje; didelio ploto kilis; be ratuko, o tik su pavaža. Ir techniniai duomenys kur kas prastesni nei projekto - kokybė ne 18, o tik 12. Beje tie projektiniai duomenys labai jau optimistiniai ir utopiniai: žemėjimo greitis 0,65 m/s, kokybė 18,9! Ir visa tai prie proilgio 6,5.

[ Redaguota An Grd 15 2009, 07:40 ]
Į viršų
andrius
An Grd 15 2009, 08:12
Užsiregistravęs dalyvis #78
Prisijungta: Pn Spa 03 2008, 10:03
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 35
Dėl LAK-16 serijinės gamybos- įtariu didelę įtaką padarė tai, kad jis buvo suprojektuotas ESAG'o inžinierių. Ko gero įtakojo ir paprasta konstrukcija, kurią galima lengvai taisyti lauko sąlygom, galbūt ir lėktuvinė važiuoklė.
Prisiminiau, kad Sparnuose mačiau nedidelį straipsniuką apie planuojamą gaminti serijinių būdu "vaikišką" sklandytuvą. Pagalvojau, kad galbūt ten ir bus Kovaliūno "Žvirblis", bet atkapstęs straipsniuką perskaičiau, kad ten Stanislovo Čepaičio sklandytuvas. Pagamintas pagal BRO-11 M2, liemens detalės medinės, tik tvirtinimai pagaminti iš metalo. Sparnams naudojamos kompozitinės medžiagos ir aviacinė drobė. Svoris ~90kg
Į viršų
Kiras
Tr Grd 16 2009, 12:44
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Straipsnis apie LAK-16 sukūrimo istoriją. Kartu tai ir savotiška duoklė Prienų ESAG keturiasdešimtmečiui - vienas iš kūrybinės veiklos puslapių.

[ Redaguota Sk Kov 05 2017, 09:20 ]
Į viršų
Kiras
Št Grd 19 2009, 01:11
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
A.Kovaliūno sklandytuvas "Žvirblis", sukurtas 1986 metais.

[ Redaguota Sk Kov 05 2017, 09:21 ]
Į viršų
andrius
Št Grd 19 2009, 09:05
Užsiregistravęs dalyvis #78
Prisijungta: Pn Spa 03 2008, 10:03
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 35
Ir tikrai Kovaliūno sklandytuvėlis visiškai nepanašus į dalyvavusį konkurse projektą. Skiriasi viskas- ne tik liemens ar uodegos plokštumų formos, bet ir sparno stygos ilgis, bei profilis (maniau, kad jie tebuvo trumpesni, nei projekte, bet... ). Tai akyvaizdžiai kitas sklandytuvas.
Beto iš pirmo Kiro įdėto straipsnio įsiminė vienas sakinys: "Projekto autorius baigia sklandytuvą pastatyti". Įdomu kodėl jis statė ne pagal pateiktą projektą??
Į viršų
EG
Št Grd 19 2009, 09:19
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
Turiu pagirti Gintautą už neišblėstančią idėją talpinti straipsniukus ir ganėtinai įdomius straipsniukus, išties neblėstantis entuziazmas. O sklandytuvėliai unikalūs,klasikiniai ir neužmirštami,liaudis dar prieš 30metų suprato, kad reikia imtis kompozito, Gaila, kad ir kaip gaila, tokių aviakonstruktorių kaip anksčiau gretos nyksta.
Į viršų
Kiras
Sk Grd 20 2009, 04:04
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Na, čia mano nuopelnai minimalūs. Aš tik įkeliu straipsnelius į internetinę erdvę. O aprašymai tai visiškai kitų autorių.
Į viršų
Kiras
Pr Grd 21 2009, 08:00
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
1987 metų pirmame "Sparnų" numeryje buvo tokia žinutė su nuotrauka

ANYKŠTĖNAI STATOSI SKLANDYTUVĄ


Anykščių vidurinės profesinės technikos mokyklos Nr.62 mokymo meistras Algirdas Kovaliūnas - didelis aviacijos entuziastas. Jis mokykloje vadovauja techninės kūrybos būreliui. Kai kurie būrelio nariai praėjusią vasarą Vilniaus aviacijos technikos sporto klube išmoko skraidyti mokomuoju sklandytuvu "Strazdas", o štai dabar jie kartu su kitais mokiniais patys stato būrelio vadovo sukonstruotą sklandytuvą "Žvirblis".

Leono VASAUSKO nuotraukoje matome mokymo meistrą Algirdą Kovaliūną su būrelio nariais prie statomo sklandytuvo "Žvirblis"
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System