Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kiti dalykai :: Pokalbiai apie viską.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Fotografijų identifikavimas
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
Pr Sau 25 2010, 11:00

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Sveiki, karts nuo karto pasitaiko, kad matome, tačiau tiksliau nežinome ką. Tad sukūriau temą tokiems NSO šifruoti. Vienam modeliuotojų forume radau tokią nuotrauką:





Prie jos buvo toks prierašas: Greičiausiai BRO - 1 arba BRO - 2 startuoja mechaninio išvilktuvo pagalba.

Drįsau prieštarauti, parašydamas:

kad tai nei BRO-1, nei BRO-2. Tai gali būti RRG „Zögling“ , pas mus vadinti "Gandrais". Veiksmas Kauno aerodrome, todėl tikėtina, kad čia vienas iš dviejų Aviacijos dirbtuvėse 1932 m. pagamintų "Gandrų". Sklandytuvas startuoja ne mechaninio išvilktuvo pagalba, o guminiu amortizatoriumi. Tuo laiku mechaninių išvilktuvų Lietuvoje nebuvo apskritai. Kad nepainioti panašios konstrukcijos su B.Oškinio T-1 (BrO-1) pirmiausia atkreipkite dėmesį į tai, kad T-1 neturėjo virš sparnų esančio medinio trikampio.


Nuotraukos įdėjėjas dėl sklandytuvo nesiginčija, tačiau, apie išvilkimą jis rašo:

Tik dėl išvilkimo amortizatoriumi kažkas nesiriša: kokio ilgio gumos buvo naudojamos išvilkimui? Apie 30 - 50 m (du kart po tiek, nes dvigubai sulenkta buvo). Nuotraukoje sklandytuvas jau pakilęs nuo žemės apie 4 - 5 m, o visas amortizatorius dar beveik tiesus. Kiek teko matyti sklandytuvų starto su amortizatoriumi nuotraukų, tokiame aukštyje guma jau kabodavo geroku lanku. Čia ji dar beveik tiesi. Be to, amortizatorius buvo gana neplonas, kai šioje nuotraukoje matomas yra tikrai nestoras. Todėl ir manau, kad čia ne guminis amortizatorius, o kažkoks išvilktuvas. Kiek teko skaityti "Žmogaus sparnuose", tai ten tikrai buvo kažkas rašoma apie išvilktuvo konstravimą tarpukario Lietuvoje ir jo bandymus Kaune. Gal čia vieno iš tokių bandymų nuotrauka?


Ką kolegos mano apie sklandytuvo modelį ir apie dvišakį išvilktuvą?
Į viršų
Tinklalapis
Flyer
Pr Sau 25 2010, 11:57
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Sklandytuvas tikrai Zoglingas.
O kad čia velkama išvilktuvu, tikrai netikiu, neteko matyti dvišakio išvilktuvo.
Amortizatorius galėjo būti naudojamas ilgas. Jo storis tikrai normalus, paprastai retai viršija įprastos virvės stori. Kiek toleliau matosi grupelė žmonių, galima strato vieta. Tad atstumas dar nėra pakankamai didelis kad atsipalaiduotu amortizatorius.

Apie išvilktuvą norėčiau išgirsti. Teko kažką girdėti, lyk tempent su mašina ar panašiai...
Į viršų
mindozee.mig3
An Sau 26 2010, 03:03
Užsiregistravęs dalyvis #64
Prisijungta: Tr Lie 02 2008, 08:24
Vieta: N.Akmenė
Pranešimų: 264
Apie išvilktuvus lietuvoje gi viskas parašyta J.Balčiūno Pirmasis sklandytuvų išvilktuvas.

''Prieškario ir pokario (Kaune – iki 1958 m.) mokomiesiems skridimams buvo naudojamas amortizatorius. Tai guminis 60 -70 m ilgio, 16 -18 mm skersmens lynas. Prieš startą sklandytuvas prikabinamas prie žemėje įkalto smaigo. Starto komanda (8 -10 žmonių) įtempia amortizatorių. Pilotui patraukus atsikabinimo rankenėlę, sklandytuvas, traukiamas amortizatoriaus, pradeda judėti, įgauna greitį ir pašoka į orą. ''

Kaip suprantu nuotrauka daryta Kauno aerodrome.

Į viršų
Tinklalapis
mindozee.mig3
Tr Sau 27 2010, 11:50
Užsiregistravęs dalyvis #64
Prisijungta: Tr Lie 02 2008, 08:24
Vieta: N.Akmenė
Pranešimų: 264
Atidžiai perverčiau J.Dovydaičio knygą ''Žmogaus sparnai'', bet nieko neradau apie išvilktuvo bandymus. O štai V.Dovydaičio knygoje ''Būk taikus debesie'' keletą kartų užsimenama apie aeroklubo ''Kadilaką'' kuriam meistrai buvo pritaisę ritę, kurios pagalba buvo pakeliami sklandytuvai. Štai pvz. iš įvykio apie ''Nidos'' padžiovimą ant laidų 1939m.


1940m.Aukštagiryje B.Karvelio BK-2 pirmieji bandymai taip pat atlikti naudojant ''Kadilaką''


Tiek kol kas žinių
Į viršų
Tinklalapis
Nerijus Korbutas
Kt Sau 28 2010, 08:23

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Bet pateiktoje fotografijoje tikrai matau du "šniūrus". Ir esu įsitikinęs, kad čia startas amortizatoriumi.
Į viršų
Tinklalapis
mindozee.mig3
Kt Sau 28 2010, 02:33
Užsiregistravęs dalyvis #64
Prisijungta: Tr Lie 02 2008, 08:24
Vieta: N.Akmenė
Pranešimų: 264
Aš taip pat manau, kad ten startuota amortizatoriumi.
Į viršų
Tinklalapis
mindozee.mig3
Pn Sau 29 2010, 06:43
Užsiregistravęs dalyvis #64
Prisijungta: Tr Lie 02 2008, 08:24
Vieta: N.Akmenė
Pranešimų: 264
Būdavo ir taip

Į viršų
Tinklalapis
Flyer
Pn Sau 29 2010, 06:45
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
O koke nuotrauka!!! iš kur?
Į viršų
Nerijus Korbutas
Pn Sau 29 2010, 08:02

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Čia spėju jau pokaris ir net ne Lietuva.
Į viršų
Tinklalapis
mindozee.mig3
Pn Sau 29 2010, 08:20
Užsiregistravęs dalyvis #64
Prisijungta: Tr Lie 02 2008, 08:24
Vieta: N.Akmenė
Pranešimų: 264
Nuotrauka iš ''Oldtimerių'' forumo.Parašyta tik 1957m daugiau nieko. http://193.219.79.161/forum/viewtopic.php?t=21533&start=0
Į viršų
Tinklalapis
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System