Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kita technika :: Užsienio konstrukcijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
LCA-11 Topaze (SF-27)
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Renatas
Pr Geg 17 2010, 09:40
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
LCA-11 Topaze - labai artimas Scheibe SF-27 giminaitis (tai pastebima iškart, vos žvilgterėjus i nuotrauką). Nors LCA (Lorraine Constructions Aeronautiques) sklandytuvą gamino pagal licenciją, prancūziškas variantas jau buvo tobulesnis. Žinant kad nešančioms plokštumoms panaudotas laminarinis Wortmann'o profilis, kietos dangos sparnai (100% paviršiaus) turėjo suteikti sklendimo savybes, geresnes už SF-27 (pastarojo sparnų užpakalinė dalis padengta audeklu). Aptakesnių formų yra ir "Topazo" liemuo, ypač viršutinė užapvalinta jo dalis (čia taip pat panaudota kieta danga - vietoje kampuotą vamzdžių rėmą aptempiančio audeklo. Kabinos gaubtas - atverčiamas i šoną (vokiškame variante gaubtas be vyrių, gali būti tik nukeliamas). LCA-11 Važiuoklės bei oro stabžiai veikia sinchronizuotai - pastaruosius vis daugiau atidarant pradeda stabdyti ir ratukas.
LCA-11 Topaze techniniai duomenys.
Sparnų ilgis - 15m
Liemens ilgis - 7,05m
Sparnų plotas - 13,07m²
Įkrova - 27,35 kg/m²
Tuščio svoris - 227kg
Didžiausias leistinas skridimo svoris (MTOW) - 357kg
Didžiausia aerodinaminė kokybe - 34 (skrendant 90 km/val)
Didžiausias leistinas greitis - 200 km/val
Mažiausias greitis - 57 km/val

Šiuo metu yra išlikę mažiau, kaip 10 skraidančių LCA-11 Topaze. Jiems netaikomi tokie griežti eksploatacijos reikalavimai, kaip kad sertifikuotimes sklandytuvams, nes Topaz'as (kaip ir SF-27) jau yra EASA Annex II sąraše. Nagingam žmogui tai - privalumas (dėl kiekvieno menkniekio nereikia samdyti brangiai kainuojančio "sertifikuoto" užsienio eksperto).

Nuotraukoje esančio LCA-11 Topaze "gimtadienis" - 1973-12-01 (gamyklinis Nr.12). Su juo atlikti 2566 skrydžiai, viso - 3072:54 val. (yra visi eksploatacijos dokumentai). Dabar šis sklandytuvas yra Belgijoje, visai neseniai puikiai atrestauruotas (žiūr. nuotraukas) ir laukia naujo šeimininko. Neblogas variantas norintiems skristi iš karto. Kaina (su priekaba) - kaip gerai atrestauruoto Ka-6CR (4600 Eur). Skristi turetų tikrai ne prasčiau už Ka-6E, nors yra tvirtinančių, kad net ir šiek tiek geriau. Žvilgterėjus į vokiškame www.sf27.de tinklalapyje pateikiamus SF-27 poliarės duomenis (žiūr. žemiau) tikėtina, kad Topaz'as galėti skristi panašiai, nes visi jo sparnų paviršiai yra kietos dangos (žinant, kad dalis SF-27 sparnu dengti audeklu, tokia greičių poliarė jau atrodo kiek "optimistinė").










[ Redaguota Pr Geg 17 2010, 10:14 ]
Į viršų
Renatas
Pr Geg 17 2010, 09:48
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Vokiškame SF-27 entuziastų tinklalapyje (www.sf27.de) paskelbta šio sklandytuvo greičių poliarė.




Pataisiau paveiksliuką Nerijus

[ Redaguota An Geg 18 2010, 05:42 ]
Į viršų
bence
An Geg 18 2010, 09:27
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Idomu, kaip ten istikruju su ta motorizacija? Kuom jie ten skiriasi?
Į viršų
Renatas
An Geg 18 2010, 09:55
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
SF-27 buvo gaminami triju variantu - A, B ir M
Pastarasis - motorinis, siuolaikiniu "selflauncher'iu" vyresnysis brolis. SF-27M oficialiai pripazistamas pirmuoju serijomis gamintu motosklandytuvu su i liemeni itraukiamu varikliu.
Į viršų
bence
Tr Geg 19 2010, 11:55
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Idomu kuom skyresi tie variantai.Kiek klausinejau savininku, tai visi sako , kad skiriasi, bet ne vienas negalejo ivardinti konkreciai kuom.
Tiesiog, mastau, kokios perspektyvos nusipirkus paprasta perdaryti i moto
Į viršų
andrius
Tr Geg 19 2010, 04:19
Užsiregistravęs dalyvis #78
Prisijungta: Pn Spa 03 2008, 10:03
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 35
O kokiai klasei būtų priskiriamas sklandytuvas iš ANNEX II sąrašo su savadarbiu motorizavimu? Eksperimentiniams orlaiviams?
Į viršų
Nerijus Korbutas
Tr Geg 19 2010, 06:10

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Bet kokiu atveju sklandytuvas iš ANNEX II sąrašo priskiriamas prie eksperimentinių orlaivių.
Į viršų
Tinklalapis
Renatas
Kt Geg 20 2010, 04:21
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
andrius rašė ...

O kokiai klasei būtų priskiriamas sklandytuvas iš ANNEX II sąrašo su savadarbiu motorizavimu? Eksperimentiniams orlaiviams?

Sertifikuoto (nesancio ANNEX II sarase) sklandytuvo savadarbio motorizavimo CAA nepripazintu net eksperimentiniu - butu 100% nelegalas.

Turiu cekiska fabrikini "selflauncher'io" mazga - "koja" su elektriniu istraukimo mechanizmu, ROTAX 447 (2 membraniniai karbiuratoriai), reduktorius, rezonatoriusi, propelerio stabdis ir visi kiti priedai. Mazgas isimtas is sulauzyto TST motosklandytuvo. Rimtai mastantiems apie motorizacija, manau, tai labai praverstu, nes del didelio darbu kruvio tokia ideja man asmeniskai vis labiau tampa "nukirstos galvos svajone"...
Tiesa, originalus SF-27M variklio istraukimo mechanizmas yra rankinis - kad "iskisti/paslepti" jegaine, desineje esancia specialia rankena reikia pasukti po 3,5 karto.

[ Redaguota Kt Geg 20 2010, 04:24 ]
Į viršų
andrius
Pr Geg 24 2010, 06:17
Užsiregistravęs dalyvis #78
Prisijungta: Pn Spa 03 2008, 10:03
Vieta: Vilnius
Pranešimų: 35
Radau SF-27M restauracijos nuotraukų. Yra netgi filmukas, kuriame parodytas variklio ištraukimas/paslėpimas. Kaip Renatas minėjo - procesas vyksta sukant rankenėlę (galima matyt filmuke): http://www.rocznik.de/Marko/flying/myPlains/SF27M/Grundueberholung/overhaul_english.html
Į viršų
Renatas
An Geg 25 2010, 11:16
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Yra teke bendrauti su to filmuko autoriumi el.pastu. Savaji SF-27M jis pardave nepabaiges restauracijos. Siuo metu dirba JAV ir skraido su DG-400.
Idomu, kad tame restaruojamame SF-27M jau sumontuotas galingesnis (apie 35 a.g.) - 2 cilindru Hirth variklis. Daugumoje sio tipo motosklandytuvu buvo naudojamas silpnesnis - 4-cilindris "boxer'is - Hirth F-10 (26 a.g.). Pastarasis jau senokai nebegaminamas, todel labai sudetinga jam gauti atsarginiu detaliu.

[ Redaguota An Geg 25 2010, 11:17 ]
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System