Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Restauracija. Kopijos. Replikos :: Lietuviškų konstrukcijų atstatymo klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Kokio sklandytuvo repliką norėtumėte matyti
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Kiras
Tr Bal 30 2008, 07:43
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Kadangi apie šią apklausą diskutuojama tik komentaruose, o ten nieko neina įskaityti, tai atidariau naują temą.

Mano nuomone iš išvardintų sklandytuvų istoriniu požiūriu įdomiausi būtų BK-4 "Kaunas" arba BRO-10 "Pūkas".
Kodėl?
"Pūkas" ir "Kaunas" buvo sklandytuvai, kurie ženklino pokarinį Lietuvos sklandymo atgimimą. Ypač BK-4 "Kaunas" - juo buvo pradėti pirmieji maršrutiniai skridimai. Aš asmeniškai balsavau už šį sklandytuvą.
O BK-6 ir BRO-9 buvo serijiniai sklandytuvai, gaminami pramoniniu būdu. Jais skraidė nemažai vyresniosios kartos sklandytojų. KPI-3 ir KPI-5 priešingai - jais buvo labai mažai skraidyta ir šie sklandytuvai nedaug turėjo įtakos sklandymo atgimimui.

Bet mano samprotavimai yra grynai teoriniai. Aš neišmanau apie sklandytuvų konstravimą ar atstatymą, bei to atstatymo sudėtingumą. Manau, kad tik pats entuziastas, kuris yra pasiryžęs sukurti repliką, gali nuspręsti, kokį būtent sklandytuvą statyti. Jis pats gali įvertinti, kokie su tuo susiję sunkumai ir atstatymo kaštai. Ir vargu ar apklausų balsavimai, ar kitų oponentų nuomonės čia gali turėti įtakos.
Beje labai žaviuosi tokiais entuziastais ir linkiu jiems sėkmės.


Į viršų
eg.
Tr Bal 30 2008, 09:40
Užsiregistravęs dalyvis #41
Prisijungta: Pn Bal 25 2008, 08:58
Pranešimų: 9
Kiras rašė ...


Mano nuomone iš išvardintų sklandytuvų istoriniu požiūriu įdomiausi būtų BK-4 "Kaunas"



Būtent. BK-4 deja eitų padaryti tik repliką. Galvoju apie modelį M1:4, M1:5, bet tai negreitu laiku. Benas iki nukritimo ginčijasi, kad BK-6 yra daugiau info-aš taip nemanau. Be to teisingai pastebėta, BK-6 jau ėjo serijomis-nebėra to gryno šarmo.

Ir mano galva jeigu jau daroma replika (kopijai trūksta duomenų), tai nereikia grūst to paties seno sparno profilio. Taigi nuo jo visa planerio kokybė eina dugnan.
Į viršų
bence
Tr Bal 30 2008, 11:43
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
na, man nera prasmes nieko irodinet, bet istiesu bk-6 yra islike nemazai breziniu su ivairiom smulkmenom iki paskutinio varztelio.o va su bk-4 breziniais yra sunkiau, islike tik bendri breziniai, bet pakankamai detalus ,kad padaryt kopija ,o ne replika.man asmeniskai abu sie aparatai yra pakankamai idomus.del atstatymo, bandau mastyti realiai atsizvelgiant i finansus ,laika ir t.t.siaip jau turiu sukaupes gera sausa ir jau atrusiuota mediena maziausiai dviem aparatam(sudetingesniam kaip bk ir paprastam kaip ziogas).taip pat 1mm faneros suirankiojau apie 20 lapu.visi medzio apdirbimo yrankiai jau yra, kai kurie labai modernus ir trumpina darbu laika.vieta statybai taip pat turiu.po skraidymo sezono reikes pradet kazka lipdyt, nes jaubijau, kad tie projektai tik ir liks projektais...todel reikes pradet gal nuo paprastesnio aparato pvz. tokio kaip pukas
Į viršų
eg.
Kt Geg 01 2008, 10:30
Užsiregistravęs dalyvis #41
Prisijungta: Pn Bal 25 2008, 08:58
Pranešimų: 9
bence rašė ...

o va su bk-4 breziniais yra sunkiau, islike tik bendri breziniai, bet pakankamai detalus ,kad padaryt kopija ,o ne replika.


kaip atkurt tokį svarbų dalyką kaip liemens špangautų geometriją? Ten jie toli gražu nėra elipsinės formos. vien iš bendro vaizdo projekcijų ir nuotraukų identiškai atkurti nepavyks, nebent yra konkretūs brėžiniai.
Į viršų
bence
Kt Geg 01 2008, 09:41
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
spangautam braizyt yra siokia tokia metodika.konstruktorius retai kada braizo juos 1:1, o daro tokia lentele ,kurioje duodami atatinkami spinduliai ir taskai.pvz bk-6 tokia lentele yra ir pagal ja labai greit ir tiksliai nubraizem spantus CAD'e.


[ Redaguota Kt Geg 01 2008, 10:29 ]
Į viršų
Renatas
Pn Geg 02 2008, 04:39
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
eg. rašė ...

...Ir mano galva jeigu jau daroma replika (kopijai trūksta duomenų), tai nereikia grūst to paties seno sparno profilio. Taigi nuo jo visa planerio kokybė eina dugnan.


Jei teisngai supratau, replikai siuloma pakeisti sparno profili?! Keistas poziuris. Kodel tuomet gailimasi, kad truksta duomenu. Suprasciau, jeigu butu is naujo "kuriamos" detales, apie kurias neisliko informacijos. Bet kokia prasme keisti tas vietas, kuriu konstrukcija gerai zinoma, nes yra originalus duomenys!

[ Redaguota Pn Geg 02 2008, 04:41 ]
Į viršų
Kiras
An Geg 06 2008, 07:51
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Paaiškinkit man, visiškam profanui šioje srityje, kas yra replika, kopija, modelis?
Kopija - tai tikslus analogas, replika - iš išorės panašus, bet įvairūs mazgai gali būti neidentiški. O motelis - tai sumažintas maketas.
Ar teisingai samprotauju?
Į viršų
bence
An Geg 06 2008, 08:55
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
kopija ir replika yra yra praktiskai vienas ir tas pats.modelis -kaip jau ir minejai.orginalas-unikalus,niekas nepakeista ir nejudinta.atstatytas,renovuotas-maksimaliai priartintas prie orginalo,panaudojant kuo daugiau orginaliu detaliu(kai kada buna islike tik keli mazgai ir identifikacine lentele).
Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System