Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Įvykiai Lietuvoje ir pasaulyje :: Sąskrydžiai, minėjimai, renginiai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
2012 metu VGC sąskrydis Lietuvoje
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Flyer
An Lie 17 2012, 09:52
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Super!!!
Į viršų
bence
An Lie 17 2012, 10:54
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Termikas gamina puodelius-stiklines su saskrydzio logotipu.
Dainora kazka pjaustys su lazeriu ant medzio spono...
Adomas gamina zenkliukus.
Zodziu siuvenyru neturetu trukti
Į viršų
Kiras
Sk Rgp 05 2012, 08:36
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Įspūdžiai iš senovinių sklandytuvų sąskrydžio Pociūnuose.







Gražuoliukai









Galingas dvivietis




Kranich



Kranich-o duomenys



Kranich-o istorija



Kranich-o važiuoklė



Kranich-o interceptoriai


Į viršų
Kiras
Sk Rgp 05 2012, 08:42
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Dalyvių šalių vėliavos



Apipešiotas Slingsby



Defektas



Benas remontuoja Slingsby


Į viršų
Kiras
Sk Rgp 05 2012, 09:13
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Starto belaukiant



Pirmieji pakilimai





Ir pirmasis tūpimas



Tupiama su galingu slydimu. Tūpimo vieta apie 200 m į dešinę nuo fotografavimo taško, o sklandytuvo liemuo "žiūri" kairiau



Išvedama iš slydimo



Tupiama



Ir nutūpus



Dar vienas egzotiškas



Startui autoišvilktuvu pasiruošusi Foka-4



Kyla!



Aukštyn!



Ir dar aukštyn



Ore







... ir žemyn








Į viršų
Kiras
Sk Rgp 05 2012, 09:35
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Lengvą sklandytuvą kelia lengvas lėktuvas



Štai šitas



Įkandin



Dar vienas kilimas



Kilimo kampas



Vykstama pakartoti starto



Vėl ore







Skirtingi aukščio ešelonai



Spiralė










Į viršų
Kiras
Pr Rgp 06 2012, 04:29
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Sąskrydžio įdomybė - brolių Raitų lėktuvo kopija





Plačiau apie tai čia.

Prie senovinių labai dera ir, turbūt, daugumai pažįstamas šis lėktuvas



Ta šilutiškio R.Jurkšto kūrinys. Plačiau apie jį čia.
Į viršų
Lin
Tr Rgp 15 2012, 10:56
Užsiregistravęs dalyvis #131
Prisijungta: An Rgs 01 2009, 03:29
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 171
40-asis TARPTAUTINIS VGC RALIS LIETUVOJE

Pasibaigus didžiausiam mūsų asociacijos renginiui 40-tam tarptautiniam VGC Raliui galime lengviau atsipūsti ir pasidžiaugti, kad viskas prėjo sklandžiai. Šiam renginiui Lietuvos senovinių sklandytuvų asociacijos nariai ruošėsi net penkerius metus.

Sąskrydyje dalyvavę 108 pilotai ir jų šeimos nariai liko sužavėti Lietuva, dalis jų planuoja grįžti į mūsų kraštą atostogų metu dar ir dar kartą. Orai Ralio metu iš ties buvo neįtikėtinai geri ir būtent tokie, kokių reikia senoviniams sklandytuvams, tai silpnas vėjas ir stiprūs termikai. Iš 11 dienų buvo tik 2 neskraidymų dienos, per visą sąskrydžio laikotarpį buvo atlikta daugiau kaip 550 startų. Sklandytuvai kilo į orą tiek lėktuvų buksiruojami, tiek auto išvilktuvų pagalba.

Sklandytuvų gausa, išskirtinumas ir jų spalvingumas stebino visus. Sąskrydyje dalyvavo apie 66 orlaiviai. Buvo galima išvysti labai retų sklandytuvų modelių, kurių išlikę tik keletas visame pasaulyje. Vienas iš jų vokiškas sklandytuvas Hols der Teufel (1922 – 1928 metų konstrukcija). Šis atvira kabina, neturintis jokių prietaisų sklandytuvas verčia greta jo sustoti ne vieną. Draugiškas, žmogumi paukščiu, pramintas šio sklandytuvo savininkas Kern Ulf noriai jį dalinasi su sąskrydžio dalyviais. Įspūdingasis akrobatinis DFS Habicht (1936 metų dizainas), savo formomis primenantis B. Oškinio „Rūtą“, vienas iš rečiausių sklandytuvų modelių, jų išlikę vos keletas pasaulyje. Aikčioti privertė ir sklandytuvas iš filmo „Didysis pasivaikščiojimas“ Castel C 25 S (1942 metų modelis). Daugiausiai dėmesio sulaukė dvivietis, atvira kabina britų Slingsby T21 (1944 metų konstrukcija), kurio savininkai draugiškai skraidino starto komandos narius, sąskridį lankiusius svečius. Išskirtiniu savo dizainu žavėjo ir vienintelis pasaulyje išlikęs britų vienvietis, uždara kabina Slingsby PETREL sportinis sklandytuvas, šios konstrukcijos sklandytuvai buvo gaminami prieš pat prasidedant antrajam pasauliniui karui. Taip pat visi turėjo galimybę pamatyti prieškarinio laikotarpio rekordinį sklandytuvą Weihe 50. Iš Danijos atvežtas Kranich ll b2 įspūdingas ne tik savo formomis, bet ir savo istorija. Pastarasis priklausė vokiečiams ir buvo Luftvafės pilotų mokomasis sklandytuvas. Atsisukti ir suklusti visus priversdavo besileidžiantis vokiečių Kranich III, kurio švilpimas primindavo naikintuvą. Savo dizainu įdomus visiems buvo ir suomių mokomasis sklandytuvas Pik-5C (1940 – 1950 metų konstrukcija). Taip pat visų dalyvių akis džiugino iš pietų vokietijos atvežta Wright Flyer 1908 replika, priklausanti Ulrich Voswinckel. Be šių išvardintų aparatų į Lietuvos padanges kilo ir žemėn leidosi dar 50 čia nepaminėtų sklandytuvų.

Kasdien aerodrome pilotams vykdavo brifingai, kurių metų visi buvo supažindinami su meteorologine situacija, bei tos dienos procedūromis. Tad skraidymai vykdavo ištisą dieną nuo ryto iki vakaro, starto komandai tai buvo ganėtinas išūkis, su kuriuo visi susitvarkė puikiai. O svečiams ir draugams iš tiesų buvo smagu stebėti į dangų vis kylančius ir dangų nuolatos raižančius sklandytuvus.

Renginių sąskrydžio metu taip pat netrūko. Tarptautiniu vakaru prasidėjo visas renginių maratonas. Pastarojo metu visi susirinkusieji turėjo progą išbandyti tradicines įvairių šalių virtuves. Nacionalinio vakaro metu dalyviai buvo sužavėti „Debesotos“ tiekiamu maistu, negailėjo komplimentų Laimutei Sabeckienei ir jos komandos atliekamam darbui. Nacionalinio vakaro metu susirinkusiesiems koncertavo neseniai susikūrusi jaunų atlikėjų-kūrėjų grupė MIDULA, kurie be savų autorinių dainų taip pat aranžuoja ir lietuvių liaudies muziką. Žavėjomės jais ne tik mes lietuviai, bet ir mūsų svečiai. Sekantis širdį virpinantis renginys vykęs Pociūnuose buvo Pažaislio muzikos festivalis, kurio metu klausėmės VDU Muzikos akademijos kamerinio orkestro AVANTI bei Astos Krikščiūnaitės (soprano) ir Ritos Novikaitės (mecosoprano) atliekamų kūrinių. Akustika angare ir muzika privertė ne tik pasinerti į tuos sklindančius darnius, vienas kitą vejančius garsus, bet ir užsisvajoti, atsipalaiduoti, bei pamiršti visus kasdienius organizacinius rūpesčius. Turbūt galima sakyti, kad tai buvo pirmasis, tokio aukšto lygio koncertas per visą sąskrydžių istoriją. Amžiną atilsinį prezidentas Chris Wills būtų buvęs labai laimingas matydamas visa tai, ne vienas dalyvis tai pabrėžė.

Netrūko ir ekskursijų. Dalyviai turėjo progą aplankyti Lietuvos aviacijos muziejų, kuriame visą Lietuvos aviacijos istoriją pasakojo Mindaugas Vilkas ir Martynas Lendraitis. Vieno vakaro metu smalsuoliams buvo rodomas Lietuvos centrinio archyvo filmas - istoriniai kadrai apie Lietuvos aviaciją. Algimantas Jonušas surengė ekskursijas į „Termiko“ bei „Sportinės aviacijos“ gamyklas. O ekskursijų maratoną baigėm kelione į Vilnių, kurios metu 51 vykęs dalyvis turėjo progą pamatyti gražiausias sostinės vietas. O grižtančius mūsų turistus, kelionių agentūra užvežė dar ir į Trakus. Nusivylusių kelione nebuvo, o grižti dar kartą į tas pačias vietas pažadėjo ne vienas.

Netrūko ir nuotykių aerodrome, tiek pozityvių, tiek negatyvių. Ralio pradžioje trys entuziastai nusprendė pakilti vienu metu paskui Wilga buksiruojamą V. Birbalo, taigi trijulėje matėme Slingsby Petrel valdomą Graham Saw, Olympia Meise valdomą Ulf Kern ir žinoma Habicht valdomą Christoph Zahn. Vaizdas buvo nepakartojamas ir pritrenkiantis. Nacionalinio vakaro metu C. Zahn su akrobatiniu Habicht sklandytuvu atliko parodomąją akrobatiką su dūmais skambant klasikinei muzikai. Nors pasirodymo metu ir ėmė lyti lietus, tačiau šou ir nuotaikos jis nesugadino. Mielai stebėtume jų visų pasirodymus dar kartą.

Įpusėjus sąskrydžiui parkuojant sklandytuvus angare įvyko nelaimė. Kai kurie dalyvių sklandytuvai neturėjo savo nuosavo vežimėlio, kurio pagalba sklandytuvas gali judėti visomis kryptis, to pasekoje stumiant vieną sklandytuvą į angarą, į jam paruoštą vietą šalia vengrų sklandytuvo Slingsby T21, beveik priparkavus sklandytuvas netikėtai nušoko nuo vežimėlio kliudydamas vengrų sklandytuvo dešinio sparno galinę briauną. Medžio traškesys ir tylos minutė tą akimirką užgniaužė kvapą visiems aplink stovėjusiems pagalbininkams... Mūsų visų laimei Benvenutas šių darbų specialistas. Tad per naktį sklandytuvas buvo suremontuotas. O ryte apžiūrėtas British Gliding Asociation inspektorių palaimintas tolesniems skrydžiams. Benvenutas iš BGA inspektorių sulaukė daug pagiriamų žodžių už profesionaliai ir kokybiškai atliktą darbą.

Priartėjus Ralio pabaigai, priešpaskutinį renginio vakarą visi norintys turėjo galimybę pasiklausyti smuiko ir gitaros garsų. Gintarė (smuikas) ir Milda (gitara) sulaukusios didžiulio klausytojų dėmesio neskubėjo užbaigti koncerto, priversdamos visus vis labiau atsipalaiduoti ir nusišypsoti.

Na ir žinoma, kaip ir kiekvienais metais sąskrydį vainikavo Ralio uždarymas. Benvenutui ir Linai Ivanauskams buvo įteikti vardiniai padėkos medaliai už sąskrydžio organizavimą ir koordinavimą. Padėkų iš tarptautinio klubo administracijos sulaukė KAASK direktorius bei vienas iš šio renginio organizatorių Vytautas Sabeckis, už maitinimo organizavimą ir tiekimą padėkos medaliu buvo apdovanota ir Laimutė Sabeckienė, o už vaikų sklandymo mokyklos organizavimą sąskrydžio metu apdovanotas Igoris Bykovas. Taip pat už indėlį rengiant šį sąskrydį, už internetinio puslapio administravimą apdovanotas Nerijus Korbutas.

Uždarymo ceremonijos metu, tarptautinio VGC klubo pirmininkas Jan Forster visiems susirinkusiems pilotams ir jų šeimos nariams išdalino lipnius lapelius ir liepė juose kiekieno kalba užrašyti padėkas Vytautui Sabeckiui, Benvenutui ir Linai Ivanauskams, o užrašius nepasivarginti ateiti iki scenos ir asmeniškai užklijuoti juos šio 40 –ojo rengnio kaltininkams. Tiek šis reginys, tiek emocijos tą akimirką buvo nenupasakojamos. Tikime, kad tai taps gražia tradicija! Na, o patį renginį uždarė varpo skambėjimas prezidento Nick Newton renkose, bei varpo perdavimas kitų metų sąskrydžio organizatoriams britams.

Nuoširdus AČIŪ visiems, kurie prisidėjote prie šio jubiliejinio tarptautinio VGC Ralio organizavimo. Kiekvieno jūsų pastangos ir darbai padarė jį sėkmingu ir įsimintinu ne tik mums patiems, bet ir mūsų draugams!


[ Redaguota Tr Rgp 15 2012, 11:05 ]
Į viršų
Lin
Tr Rgp 15 2012, 11:02
Užsiregistravęs dalyvis #131
Prisijungta: An Rgs 01 2009, 03:29
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 171
Mūsų draugų užfiksuotos akimirkos jūsų akių džiaugsmui, kad ir kaip beskambėtų keistai, mes patys neturime nei vienos sąskrydžio nuotraukos, organizaciniai darbai atėmė visą laiką, tad ačiū visiems pasidalinusiems užfiksuotomis akimirkomis, smagu žiūrėti į visų laimingus veidus :

Nuotraukos suomio Esa Rantanen:







Į viršų
Lin
Tr Rgp 15 2012, 11:07
Užsiregistravęs dalyvis #131
Prisijungta: An Rgs 01 2009, 03:29
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 171
Nuotraukos Esa Rantanen, nacionalinis vakaras:





Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System