Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Lietuviškos konstrukcijos :: A.Kuzmicko sklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Kas tie KPI-1 ir KPI-2 ?
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
An Geg 06 2008, 12:49

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Diskusijos pradžia: http://www.vgc.lt/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?163.last

Tai kas tie KPI-1 ir KPI-2 ?

Pirma į galvą atėjusi mintis buvo, kad tai M-1 ir M-2 kitas žymėjimas, bet kad faktai nesutampa visiškai...

[ Redaguota An Geg 06 2008, 12:53 ]
Į viršų
Tinklalapis
Kiras
An Geg 06 2008, 01:40
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Taigi, kas tie KPI-1 ir KPI-2, o taip pat KPI-4?

Sklandytojas ir sklandymo metraštininkas Jonas Balčiūnas savo knygoje apie šiuos aparatus nėra niekur užsiminęs. Vytautas Dovydaitis taip pat. Negi čia jau taip viską cenzūra draudė?
Beje V. Dovydaitis savo atsiminimų knygą parašė jau šiais laikais - 1994 metais.

J.Balčiūno knygoje "Sklandytojų skrydžiai" yra lentelė "Mūsų konstruktorių sklandytuvai 1932 - 1977 m." Joje yra tik KPI-3 ir KPI-5, o taip pat M-1 ir M-2.

[ Redaguota An Geg 06 2008, 01:55 ]
Į viršų
Nerijus Korbutas
An Geg 06 2008, 02:03

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Kiras rašė ...

Taigi, kas tie KPI-1 ir KPI-2, o taip pat KPI-4?


Su 1 ir 2 išsiaiškinsim vėliau.
O dabar apie KPI-4.

1956m. Kuzmickas pasitelkęs į pagelbą Janušonį ėmėsi kurti patobulintą KPI-3 variantą KPI-4.
Tačiau patys jie A.K ir S.J. nepradėjo statyti šito sklandytuvo, bet siuntė brėžinius susidomėjusiems entuziastams iš Žukovskio aviatechnikumo sklandymo būrelio.
Patiems kauniečiams statyti šitą sklandytuvą jau neapsimokėjo, nes buvo pradėta Bro-12 ir BK-4 Kauno statyba.Šalia kurių KPI-4 su savo 10 metrų sparnais būtų atrodęs silpnai.Iš jo kauniečiai jau buvo "išaugę", o žukovskiečiams jis tiko...
Tai gavosi taip, kad A.K ir S.J. Lietuvoje atskiras dalis projektavo, o brėžinius siuntė į pamaskvę kur jos buvo gaminamos.
Bendraudavo laiškais, bet likus visai nedaug iki darbų galo, žukovskiečiai užtilo ir užtilo...

Į viršų
Tinklalapis
bence
An Geg 06 2008, 08:50
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
m-1 ir m-2 tai ir yra vadinkim tie patrys kpi-1 ir kpi-2.o del kpi-4, tai bandziau rasyt laiska aviacijos megejam laiska, bet visi tik guscioja peciais.Gytis minejo, kad abu sklandytuvai buvo prktiskai baigti, bet greiciausiai jie taip ir nebuvo pakelti i ora...
Į viršų
Kiras
An Geg 06 2008, 09:11
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
bence rašė ...

m-1 ir m-2 tai ir yra vadinkim tie patrys kpi-1 ir kpi-2.
Ar tikrai???
Tada straipsnio"A.Kuzmickas. Jo sklandytuvai" teiginys:
M-2, kaip ir M-1, į orą buvo pakeliamas amortizatoriumi.
Jaunajam konstruktoriui knietėjo pabandyti jėgas ir sudėtingesnių, geresnės aerodinaminės kokybės sklandytuvų statyboje.
Todėl, pirmųjų laimėjimų padrąsintas, A. Kuzmickas suprojektavo savo pirmąjį treniruočių sklandytuvą, šauniųjų KPI serijos sklandytuvų pradininką.
KPI-1 (Kauno politechnikos institutas- 1) buvo didelė paspirtis Politechnikos instituto sklandytojams.
Juo buvo skriejamą Kulautuvoje, o į orą jis buvo keliamas ne guminiu amortizatoriumi, o savo jėgomis sukonstruotu autoišvilktuvu.
neatitinka tikrovės
Į viršų
Nerijus Korbutas
An Geg 06 2008, 09:54

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Taip, straipsnyje rašoma, kad "pirmųjų laimėjimų padrąsintas" tai yra M-1 ir M-2 jis ėmėsi statyti KPI-1,o ne KPI-3.
Apie KPI-3 jau rašoma, kad jis atsirado po KPI-1 ir KPI-2.
Skiriasi M-1 ir KPI-1 išvilkimo būdai ir t.t.
Beje, rašoma kad KPI-1 buvo sudaužytas, o M-1 numirė
pats merkiamas lietaus ir "dėka" neišardomos konstrukcijos nuolat buvęs ant lauko.
M-1 buvo labai panašios konstrukcijos į T-1, bei "Wrona" o tai buvo mokomasis sklandytuvas, o KPI-1 įvardinamas kaip treniruočių sklandytuvas.
Labai daug neaiškumų.Ar tikrai M-1, M-2 tai KPI-1 ir KPI-2
Negi galėjo prirašyti tokių nesamonių, ir koks to tikslas?
Beje, susirasiu skaną su tuo straipsniu, kažikaip straipsnio gale neprirašiau autoriaus.Bet lyg ir Balčiūnas, o jis tikrai nebuvo sovietinis...
Į viršų
Tinklalapis
bence
Tr Geg 07 2008, 08:38
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
yra tikrai taip kaip sakau, o su tais straipsniais is sparnu jau sakiau, kad prirmiausiai reik patikrinti faktus, nes yra labaaaaabai daug netikslumu tekstuose, datose, tech duomenyse ir t.t. net ir tokiu autoritetu kaip Balciunas, Asmenskas ir kt.
Beje, Balciuna pazystu asmeniskai (mano senelio biciulis).jis man ne karta pasakojo, kaip liepdavo rasyt ir kaip budavo "pakoreguojami testai"...jeigu sakinyje budavo nors vienas zodis primenantis lietuvybe ar jauciamas kitos valstybes pranasumas-iskart braukdavo visa pastraipa.taigi, jei sakinys skamba: "kpi studentai pasitvarke turejo puiku lenku konstrukcijos mokomaji sklandytuva "Wrona", bet jis merkiamas lietaus supuvo, todel reikejo konstruoti kazka savo..." -tai savaime aisku kad toks sakinys bus izbrauktas su visa pastraipa ir darasyta kokia nesamone, pvz kaip siuo tveju apie kuzmicko sklandytuvus.
Į viršų
Kiras
Tr Geg 07 2008, 10:57
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Tikriausiai taip ir yra, kaip Benas sako. Matyt M-1 ir M-2 vėliau virto KPI-1 ir KPI-2. Panašiai kaip ir T-1 bei T-2 virto BRO-1 ir BRO-2.
J.Balčiūnas tuo metu buvo KPI sklandymo sekcijos pirmininku. Taigi jis detaliai viską žinojo. Neįtikėtina, kad jis savo rašiniuose niekur nebūtų paminėjęs konstrukcijų, kurios buvo sukurtos ir skraidė. Kokiomis nors užuominomis vis tiek butų buvę galima cenzūrą apgauti. O į lentelę įrašius tik pavadinimą ir techninius duomenis, manau cenzūra nebūtų išbraukusi. Dabar gi J.Balčiūno lentelėse, kaip jau esu minėjęs, nėra nei KPI-1 nei KPI-2.
Taigi išeina, kad straipsnis "Antano Kuzmicko sklandytuvai" nėra teisingas. Šis straipsnis buvo atspausdintas "Sparnuose" 1974/1, autorius - V.Jurius. Bet tai matyt pseudonimas. Gal būt tai V.Jurkštas, jis rašydavo į "Sparnus".
Ta proga pastaba Nerijui. Reikėtų nurodyti visų perkeliamų straipsnių autorius ir žurnalo numerius.
Į viršų
Nerijus Korbutas
Tr Geg 07 2008, 11:43

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Greičiausiai, kad teks su Benu sutikti.Dėl KPI 1ir 2.

Ta proga pastaba Nerijui. Reikėtų nurodyti visų perkeliamų straipsnių autorius ir žurnalo numerius.


Visa bėda tame, kad aš kaip tas emigrantas išvažiuodamas paskubomis prisiskanavau iš žurnalų medžiagos, viską į vieną aplanką ir į kompaktą.Ir tik čia atviavęs iš tų skanų šį tą pradėjau karpyti, o kuris ten numeris kurių metų....
Be abejonės tvarkingiau kai apačioj pilnas šaltinis nurodytas...

Į viršų
Tinklalapis
Nerijus Korbutas
Tr Geg 07 2008, 08:15

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Vis tiek man neaišku, tame pačiame straipsnyje aprašomos pirmosios dvi A.Kuzmicko konstrukcijos M-1 ir M-2, sekanti konstrukcija minima KPI-1, tada KPI-2 ir tik tada KPI-3.
Koks tikslas išgalvoti kažkokias dvi mistines konstrukcijas???
Labai jau daug nesutapimų ir neaiškumų.
Jei M 1 ir 2 yra KPI-1 ir 2. Tai kodėl minimos visos, kaipo skirtingos konstrukcijos viename straipsnyje.
Gintautai, gal yra dar kitų šaltinių, kad ir irgi nepatikimų, bet palyginimui visai įdomu pasidarė.
Į viršų
Tinklalapis
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System