Diskusijos

Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Renatas
Pr Kov 14 2011, 02:16
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Trijų entuziastų - amerikiečių sklandytojo Dick Butler'io, vokiečio Gerhard Waibel'io (ASW sklandytuvų konstruktorius) ir aerodinamikos profesoriaus Loek Boermans'o (Delft Universitetas, Olandija) iniciatyva gimsta naujas supersklandytuvas - CONCORDIA. Visa info apie šio, labai įdomaus projekto eigą:
http://soaringcafe.com/2011/01/concordia-supersegler/

Žiūrint į CONCORDIA teorinę greičių poliarę net vyzdžiai plečiasi...

Į viršų
EG
Št Kov 19 2011, 12:36
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
Tipinis, nieko savo formomis neišsiskiriantis sklandytuvas. Sklandytuvo kūrėjai vadovaujasi savo ambicijomis sukurti "geriausią", nesivadovaudami savo protu. Patys protingiausi kūrėjai: http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsid_6130000/newsid_6132700/6132714.stm
Į viršų
sky76v
Št Kov 19 2011, 07:30
sky76v
Užsiregistravęs dalyvis #113
Prisijungta: Št Kov 28 2009, 03:48
Pranešimų: 97
Hm.
O kuo pateiktam pavyzdy savo laikmečio formomis nuo Maximo, Aderio ar dešimčių kitų skyrėsi brolių Raitų lėktuvas? Arba „Spitfajeris“? Arba „Apollo“ nuo „Vostoko“ skyrėsi kažkuo ypatinga? Koks turėtų būt su protu kuriamas sklandytuvas?
Šiaip ar taip, kritikuoti reikėtų rezultatą, o ne savo įsivaizdavimą.
Į viršų
Renatas
Sk Kov 20 2011, 12:48
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Kažkaip nepamenu "tipinio, savo formomis niekuo neišsiskiriančio sklantyvuvo", kurio sparnų proilgis būtų >50. Žinoma, kad rezultatai geriausiai parodys kiek iš tikrųjų pasitvirtino kūrėjų lūkesčiai.
Mane žavi šio projekto atvirumas, preišingai įprastoms tendencijoms viską kuo labiau užslaptinti. Taip jau ne vienas ambicingas projektas, jam nepavykus, buvo tiesiog "palaidotas" vardan geros reputacijos ir "protingo kūrėjo" įvaizdžio. Galbūt todėl kai kurie garsūs gamintojai kategoriškai vengia pateikti net serijomis gaminamų sklandytuvų greičių poliarės duomenis. O Gerhad Waibel'iui dėl savo reputacijos nėra ko pergyventi net jeigu CONCORDIA lūkesčių ir nepateisintų...
Neigiamas rezultatas taip pat taps naudingu, jeigu iš jo bus padarytos teisingos išvados.
Į viršų
EG
Sk Kov 20 2011, 12:53
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
sky76v rašė ...

Hm.
Koks turėtų būt su protu kuriamas sklandytuvas?



Aš norėjau pasakyti, kad Concordia kuriamas pagal seną kurpalių. Fotonotraukuose prie sklandytuvo gamybos matosi pagyvenę asmenys, jie net nesuvokia, kad sklandytuvą galima komponuoti kiek kitaip. Galiausiai reiktų grįžti prie paukščių http://hackzy.blogspot.com/2010/11/future-aircraft-will-shaped-bird.html
Po 50 metų pasaulį užvaldys ateities lėktuvai ir sklandytuvai. Jei dar būsiu gyvas-būtinai į juos pažiūrėsiu.
Į viršų
sky76v
Pr Kov 21 2011, 02:28
sky76v
Užsiregistravęs dalyvis #113
Prisijungta: Št Kov 28 2009, 03:48
Pranešimų: 97
Naujoms konstrukcijoms yra trys keliai - klasikinės schemos tobulinimas, nedidelis žingsnis į šoną ir absoliučiai nauja idėja.
„Concordia“ projektas yra klasikinės schemos tobulinimas iki kokybiškai naujų rezultatų. Žingsnis į šoną būtų ultralengvos klasės sklandytuvas. O absoliuti absoliučiai naujos schemos konstrukcijų dauguma pasirodo neįmanoma turimoms technologijoms. Tuomet tokia konstrukcija gula į istorijos kuriozų archyvus, kad būtų užmiršta ar kokio entuziasto ištraukta ir naujai įvertinta po kelių dešimtmečių. Nuo daVinčio ir Lilientalio laikų niekaip nepavyksta sukurti normaliai skrendančio plasnoklio. Galim prisiminti ir Oškinio priešsparnį.
Taip, kad svajoti gražu, bet paukščių konfigūracijos sklandytuvai kol kas įsivaizduojami nebent fantastų paveiksluose. Ir dėl to vadinti siekiančius tobulos klasikinės konstrukcijos nesuvokiančiais seniais - tas pat, kas paukščio schemos propaguotoją - svaičiojančiu mažvaikiu.

[ Redaguota Pr Kov 21 2011, 05:29 ]
Į viršų
bence
Pr Kov 21 2011, 08:29
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
visa sirdimi ir nuovoka tikiu, kad esmini progresa dabar gali padaryt tik naujos tecnologijos (galbut nano ar net bio) ,kurios leistu dirbtinai pratest laminarini aptekejima iki pat profilio galo ir sumazintu bendra pasipriesinima
Į viršų
Renatas
An Kov 22 2011, 11:51
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Laminarinis aptekėjimas iki 95% stygos ilgio (bent jau apatiniame sparno paviršiuje) praktiškai jau įgyvendintas (bent taip tvirtina ASG-29 bei JS-1 gamintojai).



Teoriskai apskaičiuota, kad 1:100 aerodinaminė kokybė yra įmanoma. 1:70 ribą, kuri prieš 15-20 metų pretendavo į mokslinę fantastiką, jau peržengė ETA. Iš CONCORDIA jau tikimasi kokybes 75-80 ribose, nors pastarojo sparnai beveik 3m trumpesni už ETA. Jei neklystu, pauksčių, kurių aerodinaminė kokybė >20 motina Gamta dar nesukūrė. Nieko nuostabaus, nes kai kurie sklanytuvų ir pauksčių skrydžio aspektai labai smarkiai skiriasi.
Sėkmingiausias man žinomas sklandytuvas, kurtas "su protu" (t.y. - atsisakius tradicines schemos) - GENESIS-2. Geriausiu atveju jis prilygo "klasikams", bet už juos tikrai nebuvo pranašesnis. Pokariu prancūzų sukurtam beuodegiam Fauvel AV-36 pradžioje taip pat buvo pranašaujama "revoliuocijos sklandyme" perspektyva...


[ Redaguota An Kov 22 2011, 11:52 ]
Į viršų
bence
An Kov 22 2011, 12:28
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
turejau galvoj aptekejima ivairiomis salygomis:skirtinguose atakos kampuose, meteo salygose ir t.t.
Į viršų
Renatas
Pn Rgs 16 2011, 10:56
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Jau pradeda"ryškėti" tikrieji Concordia kontūrai. Tiesa, liemuo dar margas, nes nepadengtas sintetine danga (niekaip nesugalvojau kaip į lietuvių kalbą išversti "gelcoat"). Sparnai - šiuo metu dar tik 23m ilgio, nes neprijungti galiniai segmentai, kurie "pridės" dar 5 metrus, nesumontuoti užsparniai ir eleronai. Ilgai laukti, manau, jau nereikės...




[ Redaguota Pn Rgs 16 2011, 10:58 ]
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System