Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Lietuviškos konstrukcijos :: B.Oškinio sklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
BrO-23KR, BrOK-1M, BrO-23
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Kiras
Pr Kov 21 2011, 04:45
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Broniaus Oškinio sklandytuvų lentelė iš Plieno Sparnų Nr. 7. (Paspaudus pasididins)



Paskutinės trys konstrukcijos yra:
BrO-23KR "Garnys" 1981m.
BrOK-1M 1982m.
BrO-23 "Garnys" 1984m.

Mūsų svetainėje yra straipsnis apie "Garnį" BrO-23KR. Bet čia iškyla nemažai neaiškumų. Pirmiausia, prie straipsnio pateiktame projekcijų brėžinyje sklandytuvo posūkio vairas yra aukštas, o aukštumos vairas turi "V" formos išėmą.
Apie šiuos neatitikimus mes su Benu esame diskutąvę prieš du metus.

bence rašė ...

gal apie ta garni reiktu is karto pataisyt nuotraukele ir eskiza
pridejau failiuka, jei turesit minute laiva -pakeiskit.
pataisa.rar

Kiras rašė ...

Dėl "Garnio". Ne visai susigaudau kas ten negerai. Gal kad aprašymas yra BrO-23KR, o paveiksliukas (projekcijos) - BrO-23? O gal ten viskas apie BrO-23, t.y B.Oškinio 1984 m. kūrinį, o tik straipsnelio užvadinimas ne tas, t.y BrO-23KR.
Tai reikėtų konkrečiai nurodyti kas ir kaip, tada galima būtų ir pataisyti.

bence rašė ...

del garnio tai aprasytas lyg ir bro-23 kr arba brok-1 , o projekcijos ir nuotrauka to paskutinio, kur pagamintas panevezyje (jis smarkiai skiriasi nuo brok-1). pats tekstas tegul kol kas buna, nes gytis ruosia rimta straipsni su visom smulkmenom i plieno sparnus.veliau ji ir isidesim.

Kiras rašė ...

Kažkas su tais "Garniais" nesusiveda. Mūsų svetainės straipsnis Nerijaus paimtas iš Aviamodelizmo 1988m. Bet čia ne pirminis šaltinis. 1981 "Sparnuose" Nr.4 yra šis aprašymas žodis žodin. Straipsnis pasirašytas J.Abelkio. Ir projekcinis brėžinys tip top. T.y. su aukštu posūkio vairu, aukštumos vairas su "V" įpjova. Važiuoklė su slide ir vienu ratuku.
1981 metais dar nebuvo to "kur pagamintas Panevezyje", nebuvo ir motorizuoto BrOK-1M. Vadinasi ši schema ir yra tikroji BrO-23KR.
Šitą viską reiktų iki galo išsiaiškinti. Gal gali pasiklausti apie tai G.R.

bence rašė ...

zodziu taip: brok ir bro 23 yra vienas ir tas pats.vairas mazas ir visada toks ir buvo, tiksliai zinau, nes turiu koki 1000 nuotrauku garnio, taip pat ir gamybos.toliau-eskize tai bro-23, kuri pagamino panevezyje (aukstas posukio vairas), taipogi ir nuotrauka.ta pati sako ir Gytis.
Tai vat man del to ir pikciausia, kad buvo parasytas straipsnis su klaidom ir visi kaip bezdziones ji perasineja, nesigilindami i tikrove.taip gausis, kad si nesamone pateks i spauda 4-ta karta!
reik nuodugniai viska sudeliot kaip buvo ir parasyt savo straipsni ir gal net i ta pati aviacijos pasauli.nes jau daug kas visai nesusigaudo kiek cia tu garniu ir kuris yra kuris.
beje, nesenai i s draugo rusijoj gavau va toki straipsni
garnio_aprasymas.rar

Kiras rašė ...

bence rašė ...

Tai vat man del to ir pikciausia, kad buvo parasytas straipsnis su klaidom ir visi kaip bezdziones ji perasineja, nesigilindami i tikrove.taip gausis, kad si nesamone pateks i spauda 4-ta karta!

Nesikarščiuok Benai. Ramiai sudėliokim faktus. Dar kartą kartoju.
1981 metai. "Sparnai" Nr.4 psl 30. Straipsnis "Sklandytuvas BRO-23 KR "Garnys". Straipsnio autorius J.Abelkis.
Taigi "Garnys" su aukštu posūkio vairu jau 1981 metais! Jeigu įrodot, kad tas straipsnio autorius J.Abelkis (nežinau kas jis toks, gal G.Ramoška žino) jau 1981 metais žinojo kokios formos bus pagamintas sklandytuvas 1984 metais - aš pasiduodu.

bence rašė ...

as manau, kad klaidingas brezinys, tiesiog liemuo paimtas "vyturio", nes matosi ir daugiau netikslumu , jau nekalbant kad piestas "is rankos"
Pridedu paskutiniojo garnio foto is muziejaus saugyklos
ir viena is brok gamybos foto , kurioje matosi aukstumos vairas.jis yra "plaukiojantis", todel niekaip negali buti aukstesnis taip kaip eskize.

bence rašė ...

dar pastebejau keleta dalyku, kurie irodo , kad eskizas is "lempos" :
1.pito vamzdeli turejo tik brok
2.aukstumos vairas valdomas trauke tik pas brok
3.sparno galai taip pat brok- tai butent kisono isradimas
4. na ir kaip jau kalbejom uodega papaisyta ne kaip brok , o 23
beje, kad nesimaisytu tie pavadinimai tai brok ir bro-23 kr yra vienas ir tas pats.panevezyje pagaminta vadinkime tirsiog bro23

Kiras rašė ...

Dar dėl "Garnio".

Šiąnakt nemiga kakino, tai galvojau, kaip čia gali būti. Išmislinau tiek:

1. Kaip jau anksčiau rašiau, gal būt, BrO-23KR padarė su aukštu posūkio vairu. O motorizuojant padarė naujus vairus, senus paliko Oškiniui, kuris vėliau juos panaudojo statydamas BrO-23.

2. BrO-23KR buvo su žemu vairu. Aprašomojo straipsnio autorius J.Abelkis prašė medžiagos pas patį Oškinį. Gal Oškinis tuomet jau turėjo brėžinukus abiejų modifikacijų ir atidavė ne tą. Ir taip gavosi klaidinantis straipsnis.
Juolab, kad jau turim pavyzdį, kaip Oškinis pateikė ne tokį "Zylės" brėžinuką J.Dovydaičio knygos iliustracijoms.

Trečias variantas būtų Beno pateiktas - brėžinys paimtas "iš lempos".
Gal yra dar ir koks nors ketvirtas?

Dėl tos "lempos" nelabai norėčiau sutikti. Labai jau aiškiaregiška "lempa"- numatė tris metus į priekį viską tip top kaip 1984 BrO-23. Lyginau su G.Ramoškos brėžinukais, kur Plieno Sparnuose Nr.7 Pito vamzdelis yra ir ant BrO-23.

Labiausiai tikėtinas 2 variantas. Bet reikėtų viską kruopščiai išsiaiškinti.

bence rašė ...

na pirmas variantas neimanomas, nes as restauravau ta garni ir ten net pozymiu nera , kad butu buve kitaip.Tiesiog is technines puses tai yra neimanoma, nes skiriasi netik konstrukcija ,bet net kai kurios formos ir kampai , kurie neleistu taip perdirbti vairo.Atidziai pastudijavus nuotraukas tas matosi puikiai.
Visai pritarciau antrajam variantui, nes oskinis labai nemego paisyti antra karta, o jei ir paisydavo, tai is atminties.Visai gali buti, kad padave pirma pasitaikiusi eskiza.Arba tiesiog dave bro-21 ir sake.: cia tik sparna biskeli pataisyk ir viskas tiks...
G.Ramoskos breziniuose taipogi yra klaidu, betdazniausiai jas pastebim tik po PS ispauzdinimo.Yra neatitikimu ir kiose projekcijose pvz bro-9

Kiras rašė ...

Papildžiau "Garnio" aprašymą su pastaba.

Taigi, istorija su "barzda".

Prieš keletą dienų svetainės narys Lietus įkėlė nuotrauką, kiek suprantu rastą LAK-o archyvuose.
lietuss rašė ...

prie foto parašyta, kad tai viena iš paskutinių Oškinių konstrukcijų. Ir nieko daugiau.



Benas patikslino.
bence rašė ...

Nuorodoje nuotrauka ir projekcija bro-23 o aprasymas ir tech duomenys jau bro-23 KR.Jono pateiktoje nuotraukoje bro-23 KR

bence rašė ...

Na, istorija kas kuri dare turbut aiski, jei ne patikslinsiu.O konstrukcijos esminiai skirtumai yra galines uodegos plokstumos (matosi is projekciju) ir valdymo agregatai: KR modifikacijoj gausiai naudoti standartiniai sklandytuvo "Cobra" mazgai, o kitam Bro nemazai detaliu gaminta rankomis.Visa kita yra daug maž panašu, bet nevienodos geometrijos...

Bet manau, kad vis tiek pilnai ne viskas aišku. Pridedu BrOK-1M ir BrO-23RK projekcijas darytas Gyčio Ramoškos iš to paties Plieno Sparnų Nr.7, bei sulyginimui BrO-21 "Vyturio" projekcijas.





Apibendrinimas:
1. 1981 metais B.Oškinis padedamas K.Rinkevičiaus ir Č.Kišono pastato sklandytuvą BrO-23KR ir pavadina jį "Garniu". (Posūkio vairas žemas, aukštumos vairas - ištisinis)
2. 1982 m. Č.Kišonas su K.Rinkevivičiumi šį sklandytuvą motorizuoja ir jis tampa BrOK-1M.
3. 1984 m. B.Oškinis padedamas Panevėžio Aviacijos klubo narių pastato dar vieną sklandytuvą "Garnį" ir jis gauna žymėjimą BrO-23. (Posūkio vairas aukštas, aukštumos vairas su "V" išėma)

Kylantys klausimai:
1. Iš kur atsirado projekciniai brėžiniai su aukštu posūkio vairu? (1981 metais! - t.y. 3 metais anksčiau nei sukurtas pats sklandytuvas)
2. Kuris "Garnys" eksponuojamas Lietuvos aviacijos muziejuje?
3. Kodėl motorizuotasis "Garnys" turėjo žymėjimą BrOK - t.y. Br.Oškinis bei Kišonas, bet nėra raidės "R" - Rimkevičius?
4. Gal kas gali pagal Lietaus įkeltos nuotraukos fone esančius statinius atpažinti, kokia čia vietovė?

[ Redaguota Tr Vas 22 2017, 09:20 ]
Į viršų
bence
Pr Kov 21 2011, 08:09
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Bandau atsakyt i klausimus.
1.Samprotauju: dabar jau po tiek laiko darbo lam'e nagrinejant Oskinio darbus, visai nesistebiu, kad brezinys papaisytas belekaip, apie tai jau kalbejom.Tai sakyciau , kad net normalu!
2.BrOK
Į viršų
Kiras
Pr Kov 28 2011, 06:49
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Savaitėlę nebuvau prie interneto...

Dažnokai atsakymai į klausimus iškelia naujų klausimų.
Dėl to, kad B.Oškinis ne tokį brėžinį pateikė publikacijai - sutinku. Tikriausiai taip ir buvo.

Dėl BROK - sudėtingiau.
Jei pavadinimas "BrO-23KR", sklandytuvą motorizavus virto "BROK-1M", kaip ir suprantama. Pasigilinus literatūroje radau, kad motorizavimo iniciatorius ir pagrindinis įgyvendintojas buvo Česlovas Kišonas. Taigi "BROK" - B.Oškinis ir Kišonas.
Tačiau, mano manymu, tas aparatas be variklio yra tas kas ir buvo - t.y. BrO-23KR. LAM-e lyg tai be variklio. Tai kodėl vadinate "BROK"?

Kitas klausimas kada (kuriais metais) tas "BROK" atsirado? Štai nuotrauka.



Čia Nidos sklandymo mokyklos 50-mečio paminėjimas. Taigi 1983 metai. Ant liemens aiškus užrašas BRO-23KR.

O čia kita nuotrauka. Su tekstu. Čia iš 1989 metų "Sparnų" Nr.1 žurnalo.



Beje, Leonardas Juozėnas Lietuvos ultralengvųjų orlaivių konstruktorių III sąskrydyje, vykusiame 1987 m. spalio 3-4 d.d. Pociūnuose, už "lėktuvo "Garnys" BRO-23KR atstatymą" apdovanotas ASF III laipsnio diplomu (vienviečių lėktuvų kategorijoje). Informacija iš knygos "Aviacijos sportas Lietuvoje 1940-1989 metais", psl. 118.

Tai kaip čia su tuo "BROK" išeina?
Į viršų
bence
Pr Kov 28 2011, 10:53
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Na su tuo brok tikrai nera jokiu mysliu: visas jo motorizavimas buvo tik motoremo prisukimas sparno virsuje ir trirate vaziuokle uzdeta,o visa kita liko taip pat.atidziau patyrinekit mano galerija http://picasaweb.google.com/paraKaunas
brok nuotrauku ivairiose stadijose yra begalo daug, deje neturiu galimybes ju visu nuskanuot
Į viršų
Kiras
An Kov 29 2011, 01:20
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
bence rašė ...

Na su tuo brok tikrai nera jokiu mysliu

Gal jums ir nėra, o man yra. Manau, kad ir kitiems forumo skaitytojams tų mįslių lieka. Bėda ta, kad mįslių žinotojai nepasidalina mįslių įminimais...
Į viršų
bence
An Kov 29 2011, 09:55
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Nelabai suprantu kur jums ir kas neaisku?Klaidina uzrasas ant liemens bro-23 83m? tais metais to renginio metu Dovydaitis bande skrist su motoru, deje del karsto oro motoras netrauke ir buvo nuimtas.
Į viršų
bence
An Kov 29 2011, 10:14
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Paskutinis Oškinio skridimas su Garniu ir apskritai pakilimas i ora.Po sio skrydžio daugiau nebeskraide.Toliau nuotraukose matosi tas pats uzrasas bro-23 , nors aparatas jau netik perdarytas i brok , bet ir bebaigias savo dienas.Kaip jau minejo Kiras, veliau buvo restauruotas Juzeno.







Į viršų
Kiras
Tr Kov 30 2011, 02:19
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Neaišku pavadinimas "BROK".

Praktiškai beveik visose nuotraukose BRO-23KR, aprašymuose taip pat. Tik 1984 "Sparnų" Nr.1 aprašomas kaip BROK-1M - 1983 m. sąjunginio ULO sąskrydžio Koktebelyje laureatas. (Gal Č.Kišonas ten jį taip pristatė?)
Bet po L.Juozėno restauracijos vėlgi - BRO-23KR (Aviacijos federacijos apdovanojimo sąrašuose)!
Tai kodėl dabar jis "BROK"? Juolab nemotorizuotas.
Mano nuomone tai yra BRO-23KR, o ne joks BROK.
Į viršų
bence
Tr Kov 30 2011, 09:05
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Na as ir sutikciau su jumis, bet deje valdzia nusprende , kad jis bus brok, tai ir vadina ji taip...
Į viršų
Kiras
Kt Kov 31 2011, 09:26
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
valdzia nusprende, kad jis bus BROK, tai ir vadina ji taip.


Moterys po skyrybų dažniausiai pasilieka pavardę, bet kartais susigrąžina mergautinę.
Analogija su "Garniu" būtų tokia: kažkur tai 1987 - 1989 metų laikotarpiui susigrąžino, bet dabar vėl tapo "-iene". Tik kad vyro tai nebėr! (motorizavimo).
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System