Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Įvykiai Lietuvoje ir pasaulyje :: Sąskrydžiai, minėjimai, renginiai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
ASK-14 sąskrydis
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Renatas
Pn Lie 08 2011, 02:02
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Birželio 24-26 Vokietijoje, Kirn'o aerokube vyko jau trečias motosklandytuvo ASK-14 gerbėjų sąskrydis: http://www.ask14.org/index.php?menuid=31&getlang=en
Treniruočių skraidymai turejo prasidėti nuo birželio 19d, Nastatten aeroklube (pernai ten įvyko II-sis ASK-14 sąskrydis), kuris yra vos 50 km nuo Kirn'o. Tačiau prasti orai renginio organizatorių planus sužlugdė. Gal ir negražu prisipažinti, bet tai siek tiek apmalšino mano širdies sopulį - planus atvykti į renginį nuo birželio 19d. "pakoreagavo" darbovietė (iki birželio 23d. darbo reikalais teko prabūti Budapešte). Tad į Kirn'ą nusigavau tik renginio pabaigoje - birželio 25d. Bet sekanti - paskutinioji sąskrydžio diena bent jau šiek tiek "kompensavo" - puikus oras suteikė galimybe renginio dalyviams "atsigriebti" už visą lietingą savaitę. Pasisekė ir man paskraidyti, tik ne su ASK-14, o su prancūzišku dviviečiu motosklandytuvu RF-5 (ačių Kirn'o aeroklubo viršininkui).









Į viršų
bence
Pn Lie 08 2011, 02:12
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Dekui uz fotoreportaza! Koie ispudziai paskridus rf?
Į viršų
Lin
Pn Lie 08 2011, 03:01
Užsiregistravęs dalyvis #131
Prisijungta: An Rgs 01 2009, 03:29
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 171
Kaip smagu! Dziugu kad ir seimyna galejo buti drauge
Į viršų
Renatas
Št Lie 09 2011, 12:08
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
bence rašė ...

Dekui uz fotoreportaza! Koie ispudziai paskridus rf?

Skridau su ilgasparniu (17m) variantu - RF-5B Sperber (RF-5 sparnai - 13,75m). Sparnu galai lengvai užlenkiami, tad angare neužima daug vietos (žiur.foto). Antroji kabina - labai erdvi (priekineje, sako, vietos mažiau), puikus matomumas. Ore - labai stabilus, jei netrukdai, skrenda pats, krypuodamas į šonus, Ilgasparnio eleronai vangus, tad sukantis tenka "pasispardyti". Nors sparnai gan ilgi ir spiraleje guli gerai, bet tai visvien daugiau lėktuvas. Įtariu, kad trumpasparniu RF-5 (tinka akrobatikai) paskrieti nelabai ir pavyktų

Pastabėjau, kad šie motosklandytuvai Kirn'o aeroklube labai populiarus - angaruose suskačiavau gal 8 ar 9 RF-4 ir RF-5. Šių aparatų gerbėjų klubas yra ir Vokietijoje. Jie dažnai organizuoja turistinius skrydžius po Europą. Klausinėjo apie galimybę užsukti į Lietuvą. Kalbėjau apie kitų metų VGC sąskrydį Pociunuose, paminėjau ir Aleksotą.

Į viršų
Renatas
Pr Bir 04 2012, 11:43
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Tradicinis - jau ketvirtas - ASK-14 sąskrydis vyko Schwalmstadt-Ziegenhain'e 2012 metų birželio 1-3 dienomis. Nenuostabu, kad didžioji dalis renginyje dalyvavusių ASK-14 savininkų - iš šio motosklandytuvo tėvynės - Vokietijos. Bet "užsienečių" šiemet jau buvo dvigubai daugiau - net du - iš JAV ir iš Lietuvos (pernai dalyvavau tik aš). Sąskrydyje dar žadėjęs dalyvauti italas prieš pat renginį atsiprašė negalėsiąs atvykti.
Antri metai iš eilės organizatoriams niekaip nesiseka "išsirinkti" tikamų orų (ne išimtis ir šiemet). Dėl permainingų meteo sąlygų intensyviai skraidoma buvo tik šeštadienį, kartu su dviejų vietinių sklandymo klubų nariais (keli klubai viename aerodrome - Vokietijoje įprastas reiškinys). Ziegenhain'o sklandytojų tradicijos - nuo 1925m. Tiesa, pirmasis aerodromas buvo kitoje miestelio pusėje, dabartinis įrengtas 1959. Įdomiai išspręsta žolės pjovimo problema - čia jos niekas nepjauna, o atvaro didžiulę bandą avių. Labai ekologiškas metodas ir veikia užtikrintai (įsitikinau).
Kadangi savojo motosklandytuvo į šiuometinį sąskridį dar neatsivežiau, beliko tenkintis tuo, ką pasiūlė kiti. O tai - skrydis Duo Discus XL su vietinio sklandymo klubo Prezidentu. Startas - winch'u, pavėjui (trečią kartą per dieną keisti išvilktuvo poziciją vokiečiai, matyt, jau tingėjo ). Na, bet net ir tokiomis aplinkybėmis su nelengvai pakrautu "Duo" mus "išmetė" į 280 metrų. "Užsikabinti", deja, nepavyko (nenuostabu - startavom vakarop, apie 18 val), bet kol "trynėmės", spėjau bent jau apylinkes apžvelgti. Tūpimas (taip pat pavėjui) buvo "lėktuvinis" - palietę žemę po to dar nuvažiavom pusę aerodromo (vietiniams taip tūpti įprasta, kaip ir nusileidusius sklandytuvus mašinomis parsitempti atgal į startą).
Sąskrydyje skraidė 8 motosklandytuvai - septyni ASK-14 ir vienas K-12 (ASK-14 prototipas). Dviejų visiškai vienodų nebuvo, visi kažkuo skirtingi, savaip išpuoselėti sąvininkų (žiūr foto). Priekabų (ypač uždarų) - taip pat įvairovė - kas ką sugalvoja. Vienas ASK-14 į renginį buvo tiesiog atskraidintas (apie 200 km), nes jo net nėra kuo vežioti. Po sąskrydžio šį motosklandytuvą teko palikti angare - nebuvo sąlygu parskristi namo - sekmadienį nuo pat akstyvo ryto pliaupė lietus. Kitąmet sąskrydis planuojamas vėliau - liepos pirmoje pusėje (bent jau nebus taip šalta, kaip šiemet). Lietuvoje liepa - lietingas mėnuo. Vokietojoje, tikriausia, kitaip - apie "7 brolius" (kai liepos mėn. pas mus lyja 7 dienas be pertraukos) jie nėra girdėję.














Į viršų
bence
An Bir 05 2012, 08:40
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Puikus reportazas! Dekui!
Į viršų
Renatas
Kt Bir 06 2013, 11:44
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Šiemet Vokietijoje, Schweinfurt'o aeroklube, liepos 7-9 dienomis vyks jau tradiciniu tapęs ASK-14 sąskrydis. Tai - kasmetinis, jau penktasis šio motosklandytuvo gerbėjų susitikimas. Daugiau informacijos - tinklalapyje www.ask14.org

Į viršų
Renatas
Pr Spa 20 2014, 03:30
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Dėl netikėtai pasikeitusių aplinkybių 5-me ASK-14 sąskrydyje (2013) Schweinfurt'e sudalyvaut, deja, nepavyko. Šiemet, kaip tyčia, "pasiligojo" manojo ASK-14 variklis. Tačiau į 6-ąjį (2014) sąskrydį visvien nuvykau. Taigi, tuokart vietoje savojo LY-KSR renginio dalyviams su žmona bent jau lietuviškus bulvinius vėdarus "pristatėme" . Visas patiekalo gaminimo procesas, aktyviai dalyvaujant ir kitiems sąskrydžio nariams, vyko Nastätten'o klubo virtuvėje. Vėdarų degustacija, žinoma, buvo labai sėkminga.



Tai ir visa paguoda, nes orai pabiuro jau pirmosios dienos vakare. Bet paskraidyt šiek tiek pavyko, tiesa, ne su ASK-14, o su dviviečiu DG-1001T. Skriejom daugiau, kaip 3 val. (kol atslinko lietus) ore kaskart prisiartindami prie kitų ASK-14 fotografavimui.


Kelios foto iš to skrydžio:






Taip atrodo Nastätten'as iš oro:


O čia - Nastätten'o sklandymo klubas (angarai ir 1200 m. KTT)


... ir ASK-14 "paradas"


Į Nastätten'o sklandymo klubo angarą tilpo visi renginio dalyviai, nes vokiečiai labai racionaliai išnaudoja angaro plotą - nemažai sklanytuvų tiesiog "padžiauti" palubėje. Vis labiau peršasi mintis jų patirtį pritaikyti ir pas mus, taip apsaugant savo "paukščius" nuo neišvengiamų apibrozdinimų bei apdaužymų "stumdantis" angare.




Pabaigai - šiek tiek egzotikos - foto "cabrio" tema. Specialiai parinkau nuotrauką, kurioje nematyti registracijos numerio...



[ Redaguota Pr Spa 20 2014, 03:38 ]
Į viršų
Renatas
Kt Lie 23 2015, 07:05
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Kaip madinga Lietuvoje, didžioji dauguma LSOA narių "persimetė" Facebook'ą. Na, o aš išlikau "vintažinis" ir "snukiaknyge" nesinaudoju (net nesu prisiregistravęs, tačiau LSOA puslapį reguliariai aplankau). Žodžiu, - ištikimai "laikau frontą" šiame, todėl ir reportažą iš šiumetinio, jau tradicinio ASK-14 sąskrydžio pateikiu čia:

2015 metų motosklandytuvų ASK-14 sąskrydis (jau 7-tas), kaip įprasta, vyko Vokietijoje, tuokart - netoli Göttingen'o miesto, kurio universitetas tarpukariu garsėjo fundamentaliaisiais aero/hidrodinamikos atradimais. Šiame regione, greta Weper'io miestelio, ant kalvos yra nedidelis aeroklubas (tokių Vokietijoje - šimtai!). Čia šiemet ir susirinko ASK-14 gerbėjai.


Nenuostabu, kad dominavo šeimininkai, nes didžioji dauguma šio tipo motosklandytuvų (iš 64 pagamintų) skraido Vokietijoje.


Eilę metų renginiui "tarptautinį atspalvį" suteikdavo atstovai iš JAV:


... ir iš Lietuvos


Šiemet buvo užsiregistravę naujokai iš Danijos bei Jungtinės Karalystės. Bet jie, deja, nebeatvyko. Tačiau pasirodė Olandijos atstovas (nuotraukoje žemiau, spėkit, kuris... ), visai neseniai sau parsigabenęs ASK-14 iš Švedijos bei ULO pilotas ispanas, taip pat planuojantis įsigyti ASK-14 (Ispanijoje dar likęs vienas toks motosklandytuvas, kitą jau išsigabeno australai...)


"Vyriškoji" sąskrydžio dalis, be savo "šeimyninių priedų" atrodė daugmaž taip:


Tačiau su ASK-14 skraido ir moterys. Nuolatinės minėtų renginių dalyvės - Nadja:


...bei Isabelle


Na ir žinoma, pati svarbiausia - "materialioji dalis" - motosklandytuvai ASK-14, be kurių toks, jau tradiciniu tapęs renginys būtų tiesiog nebeįmanomas:

Į viršų
Renatas
Kt Lie 23 2015, 07:36
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Tęsinys:
Weper'io aeroklubas įdomus ne tik įspūdingai ilga veikla (skraidyt čia pradėta prieš 80 metų) bet ir savitu požiūriu į gamtą bei šiuolaikines technologijas. Pvz, visai neseniai pastatytas naujas angaras, tačiau įprasto 220V/50 Hz elektros tinklo jame nėra. Visą energiją tiekia stebėtinai nedidelė saulės baterija, pajungta prie 12V sunkvežimio akumuliatoriaus. Jos pakanka ir vietiniam vandentiekiui (šulinio vandens siurblys), ir angaro apšvietimui, ir orlaivių radijo stočių baterijoms pakrauti. Vokiečiai tvirtina, kad ta pati saulės baterija klubą elektros energija visiškai aprūpina ir žiemos metu.


Tikrai būdavo linksma, kuomet klubo vietiniai vos kelioms minutėms "užkurdavo" benzininį generatorių - vandeniui užvirinti, nes buitiniam elektriniam virduliui 12V tai nebepakanka . Na, o vietoje šaldytuvo angaro viduje iškastas poros metrų gylio šulinys. Jame laikomos visos alaus, vaisvandenių bei maisto atsargos. Ir nors tai - gerokai senstelėjusi "technologija" bet tenka pripažint, kad veikia ji nepriekaištingai. Pvz, nors sąskrydžio dienomis tvyrojo net +41'C karštis, tačiau šalto alaus iš to šulinio renginio dalyviams niekada netrūko.
Klube - tik lauko tualetas, "unisex" tipo, 100% medinis (analogiškas mūsiškiems, vis dar naudojamiems ten, kur nėra kanalizacijos). Tačiau jame - autonominė apšvietimo sistema ir nebet kokia, o LED lemputėmis ir kompaktiška saulės baterija (tokias, saulės energija pakraunamas LED girliandas mačiau Vilniaus IKEA parduotuvėje). Žodžiu, kur bepasisuksi, Weper'io aeroklube visur tik "zero emission" technologijos...


Bet užtekts apie tą ekologiją bei "žaliąją" energiją. Geriau apie skraidymus. Taigi, klubo šeimininkai pasiųlė pasižvalgyti po apylinkes, iš oro ir dar kartu su "pabėgimu" iš Vakarų Vokietijos į buvusios VDR teritoriją (realiam gyvenime visada būdavo atvirkščiai - VDR piliečiai bandė pačiais įvairiausiais būdais perbėgti į Vakarus).
Dvivietis "Motorfalke" SF-25D - žinomas aparatas (tokį kažkada iš Švedijos buvo parsigabenęs Gintaras Gaudiešius), tik šis buvo su lėktuvinio tipo važiuokle, palengvinančia vairavimą žeme. Kartu skrist labai norėjo ir mano 9-metis sūnus, tačiau trise su 2-viete "Motorfalke" esu skridęs tik Lietuvoje... (vokiečiai to nesuprastų )


Įsirangęs į kabiną neradau nieko neįprasta - viskas, kaip kad buvo Gintaro motosklandytuve, tik ne taip išpuoselėta.


Tądien termometrai rodė +41'C, tad belaukiant vietinio instruktoriaus (jis trumpam nubėgo išgerti kavos) nuo tvyrojusio karščio "apsigint" galėjau, nebent, kepure ir akiniais nuo saulės


Grįžęs instruktorius prieš pat startą dar pasiklausė, ar sutinku, jog pradžioje pilotuos jis. Žinoma, nes Weper'io klubo aerodromas labai neįprastas - juosta driekiasi išilgai kalno. Pagal "protokolą", nesvarbu, kokios krypties vėjas bepūstų, kilt privalu tik riedant nuokalnėn, o leistis - tik priešinga kryptimi, t.y. - į kalną, kurio viršuje juosta baigiasi mišku. Lietuvos CAA Aerodromų skyriaus klerkai vargu, ar tai toleruotų... O vokiečiai čia taip jau skraido 80 metų Taigi, "gazas-dugnas" ir SF-25D greitėdamas pasileido kalnu žemyn...
Ore, kiek atsigaiveliojus nuo žemėje tvyrojusio karščio, prasidėjo termikų paieška. Tačiau dėl gan storo inversijos sluoksnio konvekcija, deja, buvo silpnoka (tai tęsėsi ir kitomis sąskrydžio dienomis). Todėl instruktoriaus idėja tokiomis varganomis sąlygomis bandyt skrieti su "Motorfalke" visiškai išjungus variklį man pasirodė gan optimistinė. Na, bet kodėl nepabandžius, jei vietinis instruktorius siųlo (jei sako, tikriausia, žino). Po įprasto sklandytuvo skriejimas su nerangia bei ženkliai sunkesne "Motorfalke" buvo kažkas į panašaus į važinėjimą autobusu figūrinio vairavimo aikštelėje... Stebint iš pašalies toks skraidymas galėjo priminti, nebent, dramblių cirką Kaip bebūtų, tačiau taip besisukiodami ir tik protarpiais įjungdami variklį "nusikapstėme" iki pat buvusios VFR/VDR sienos, kuri kažkada driekėsi, maždaug, 40 km į rytus nuo Weper'io klubo aerodromo.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System