Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Įvykiai Lietuvoje ir pasaulyje :: Sąskrydžiai, minėjimai, renginiai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
ASK-14 sąskrydis
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Renatas
Kt Lie 23 2015, 07:58
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Tęsinys:
Po daugiau, nei pusantros valandos termikų "gaudymo", daugkartinių buvusios VDR/VFR sienos "pažeidimų", oro žvalgybos pasienio miškelių, kuriuose šaltojo karo laikais abipus buvo pilna sovietinių ir NATO bloko tankų, pasukome atgalios. Kadangi instruktoriaus laukė dar vienas skrydis su mokiniu, grižtant jis vis prašė: "schneller, schneller". Tačiau skristi horizontaliai greičiau, kaip 90 km/val kažkaip vis nesisekė - akivaizdžiai nepakako traukos (pastebėjau, kad motoras "neįsisuka" daugiau 2000 aps/min). Pradžiai traukos stoką "nurašiau" neįprastai karštam orui. Taip bekaitaliodami greitį ir priskridome Göttingen'ą. Dėl instruktorius pasiūlymo "susukti" apžvalginį ratą virš miesto kažkaip suabejojau, nes aukštimatis rodė vos 300 m, o variklis tebebuvo "pridusęs". Perdavęs valdymą pastebėjau, kaip instruktoriaus rankos pradėjo nervingai "bėgioti" po visas įmanomas motoro valdymo svirtis. O propeperio sūkiai sumažėjo iki 1700 aps/min. Turim rasti termiką, - pasiūle jis. O aš sakau, - gal geriau pirma dingstam nuo miesto. Per radiją buvo pranešta apie "motor problem" (daugiau vokiškai nesupratau) ir skubiai pasukom artimiausio aerodromo - Nordheim'o aeroklubo link. Pakeliui termikų, žinoma, neradom, o gravitacija toliau dirbo savo "juodą" darbą... Likus 4-5 km iki Nordheim'o aukštimatis terodė 100 m. Kairėje matėsi Sudheim'o miestelis, žemdirbystės laukais apsuptas iš visų pusių. Abu supratome, kad reikia ieškoti vietos nusileidimui. Sklandyme tai - įprastas dalykas, tačiau instruktorius prisipažino, kad su "Motorfalke" jam toks atvejis - pirmas ir kažkodėl pasirinko runkelius... Prie pat Sudheim'o padarė 180' posūkį, išjungė varikli ir ... neužilgo jau dardėjom išilgai runkelių vagų. Sustojom beveik viduryje lauko. Vos išlipus iš kabinos pakelėje stabtelėjo keli automobiliai - žmonės klausė, ar nereikia pagalbos. Nusprendėm, kad iki kelkrasčio motosklandytuvą nusistumsime patys.


Vos tik tai padarėme, iškart prisistatė policija. Iš instruktoriaus bei policininkų pokalbio tesupratau tik "motorschaden" ir "motor kaput". Nuvažiavus tvarkos sergėtojams savo mobiliu paskambinau į Weper'io aeroklubą, pranešdamas jog sėdem runkeliuose prie Sudheim'o. O instruktorius vis kartojo "motor kaput, motor kaput"...


Sakau, negali būti, nes variklio garsas buvo visiškai normalus, nesigirdėjo jokių pašalinių triukšmų, tik į "gazą" nereagavo. Tada motoras perkaito, - toliau filosofavo instruktorius. Bet kad nepanašu, prieštaravau, - cilindrų galvučių bei tepalo temperatūra buvo normos ribose. be to, skridome kaskart vis išjunginėdami variklį. Mano versija - sutrikęs kuro tiekimas. Kadangi variklis jau kiek atvėso, tai pabandom jį vėl užvesti, - pasiuliau aš. Na ir ką, - užsivedė nedelsiant, jokių tarškesių ar bildesių, motorui veikiant, nesigirdėjo, tik sukosi jis vangiai, nedaugiau 1500 aps/min.


Belaukdami pagalbos pradėjome po truputį ardyti "Motorfalkė". Pagalbininkai atvyko po geros valandos, su dvejomis priekabomis - sparnams ir liemeniui. Darbai iškart "pajudėjo" sparčiau, juolab, kad iš vakarų jau artinosi audra.


SF-25 - neabejotinas sklandytuvų giminaitis, pritaikytas dažnam ardymui, tad sparnus nuo liemens atskirt pavyko greitai.


Tiesa, priekaba automobiliams pervežti nebuvo labai tinkama "Motorfalkė's" liemeniu gabenti. Kad tilptų, dar teko nuimt pagrindinės važiuoklės aerodinaminius aptakus


Tačiau su draugiška ir labai patyrusia komanda visos problemos greitai buvo išspręstos...


...ir SF-25D sėkmingai paruoštas kelionei atgal į Weper'io klubo aerodromą. Tik tuokart - žeme.


Sekantį rytą, pusryčiaujant, jau buvo žinoma ir praeitos dienos nuotykio priežastis - trūkusi karbiuratoriaus membrana sutrikdė kuro tiekimą varikliui. Taigi, - "motor nicht kaput" o jo remonto (detalių) išlaidos viso - tik 4 Eur

Į viršų
Renatas
Kt Lie 23 2015, 08:16
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Pabaigai dar keletas vaizdelių iš praėjusio, jau 7-tojo ASK-14 sąskrydžio.
Čia "grynakraujai" sklandytojai neabejotinai pareikštų - kur motorai, ten problemos...


Tipiškas ASK-14 sąvininkas ant savo motosklandytuvo po skrydžio nepalieka nė vienos dulkelės... (nuotraukoje - Andreas Steiner iš Vokietijos)


Nuotrauka, ypač tinkanti Facebook'ui - su niekuo nesupainiojamas ASK-14 "feisas"


Du viename - ir buksyras, ir žoliapjovė. Už vairo - ASK-14 sąvininkas, vienas iš Weper'io aeroklubo "šeimininkų" - Christopf Schwahn:


Kaip kad tvirtina patarlė, - kur du stos, visados daugiau padarys! Taigi, jūsų dėmesiui - "porinis" skraidymas:


Ir vėl poromis, tik tuokart, - prieš startą:


O čia - visiškai priešingai, panašiai, kaip animaciniame filme "Katinas, kuris mėgo vaikščioti vienas":


Pačią teisingiausią aprangą sąskrydžio dienomis nešiojo ASK-14 sąvininkas Peter Schalk (aviakomanijoje "Lufthansa" pilotuojantis ilgųjų nuotolių Airbus A-330 ir A-340):


Net ir čia - angaro pavėsyje termometras rodė +41'C:


Mano sparnai buvo du, dabar - nė vieno nerandu. Net su vienu sparneliu (kaip parasparnis) niekur skiristi negaliu!


Pabaiga.
Į viršų
Kiras
Pr Lie 27 2015, 08:25
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Renatas rašė ...

Kaip madinga Lietuvoje, didžioji dauguma LSOA narių "persimetė" Facebook'ą. Na, o aš išlikau "vintažinis" ir "snukiaknyge" nesinaudoju

Renatai, atrodo mes esame vienminčiai. Tas facebukas, tie "laikai' - tokia tuštybių mugė...
Bet atrodo, esam "paskutinieji mohikanai".

O reportažas tikrai šaunus. Ir sąskrydis geras.
Į viršų
bence
An Lie 28 2015, 03:01
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Puikus straipsnis!
P.S. Deje, Gintai, jus paskutiniai mochikanai.Facebookas nera tustybiu muge jei jame ne tustybes ziuri.Tai vienas is budu komunikuoti, kaip kad senoveje buvo lauzai, veliau sviesos signalai, laidiniai telefonai, mobilieji, internetas ir t.t. Svetaine sugadinta, del savo apsunkinto prisijungimo ir t.t. Taigi, dar karta kvieciu cia https://www.facebook.com/vgclt
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System