Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kita technika :: Motosklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Sklandytuvų motorizavimas
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Renatas
Pn Bal 26 2013, 02:40
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Pirmieji sėkmingi bandymai motorizuoti sklandytuvą, ženkliai nesutrikdant aerodinamikos buvo dar praeito amžiaus 4-ame dešimtmetyje (C.V. Carden/1934, W.Hirth/1937):



Tačiau virš liemens ant pilono montuojamo įtraukiamo variklio (arba propelerio) akivaizdūs trukumai iki šiol skatina ieškoti tobulesnių sprendimų. Nedideli turboreaktyviniai varikliai, ištraukti virš liemens, sukelia žymiai mažesnį pasipriešinimą, nei propeleris, tačiau yra labai brangūs, neekonomiški ir neilgaamžiai. Be to, jų įjungimas yra sudėtingas, todėl valdomas spec. kompiuterio, kuris gal ir patikimas, bet kainuoja papildomai. Elektrovarikliai - lengvi ir kompaktiški, todėl gali būti sėkmingai sumontuojami kad ir sklandytuvo "nosyje" (FES sistema), o variantai ant ištraukiamo pilono mažai įtakoja centruotę. Tačiau bekolektorinio elektrovariklio darbą kontroliuojanti elektronika - sudėtinga, baterijų (kokios iki šiol sukurtos) energijos/svorio santykis vis dar gerokai prastesnis už jėgainių su vidaus degimo varikliu.
Jau atsirado entuziastų, mėginančių pritaikyti sklandytuvo liemenyje "paslėptą" turboventiliatorių, varomą vidaus degimo arba elektrinio variklio. Geresnei traukai sukurti gali būti montuojami net keli turboventiliatoriai vienas paskui kitą:










Pirmiesiems prototipams panaudoti standartiniai "Vabalo" (VW Beatle) variklio aušinimo ventiliatoriai, sukami 26 a.g. 2-takčio Hirth F-33 variklio sukuria 140N trauką. "Sustainer'iui" 14kg nors ir santūriai, bet jau turėtų pakakti. Tačiau idėjos autoriai jau konstruoja tobulesnius turboventiliatorius, tikėdamiesi 300-500N traukos:










Pagyvensim - pamatysim. Nuotraukose turboventiliatorinė jėgainė dar ne per geriausios prekinės išvaizdos, nors ir nufotografuota gan įspūdingai:




Tačiau pažiūrėjus video akivaizdu, kad traukos vis tik norėtųsi daugiau...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rnkeztGrCZA#!
Į viršų
Kiras
Pn Bal 26 2013, 06:32
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Sklandytuve būtų problemų taip užvesti, priminant koja
Į viršų
Renatas
Pn Bal 26 2013, 10:25
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Standartinį "sustainer'į" užvesti neretai būna dar sudėtingiau - nei el.starterio, nei "šniuro". Propeleri (kartu ir variklį) įsuka oro srautas, o dvitakčiai - kaprizingi...

[ Redaguota Pn Bal 26 2013, 10:27 ]
Į viršų
Darijus
Sk Bal 28 2013, 04:17
Užsiregistravęs dalyvis #223
Prisijungta: An Geg 10 2011, 02:39
Pranešimų: 41
http://www.youtube.com/watch?v=KI5wAeJUbsA
Reikėtų pameginti tokį naudoti garaže sukonstravus
Į viršų
Renatas
An Bal 30 2013, 11:03
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Darijus rašė ...

http://www.youtube.com/watch?v=KI5wAeJUbsA
Reikėtų pameginti tokį naudoti garaže sukonstravus


Išeitų kažkas panašaus į Vergeltungswaffe-1 (Fau-1)
http://www.aidas.lt/lt/istorija/article/3657-03-20-nacionalsocialistinis-prisilietimas-prie-kosmoso
Į viršų
bence
An Bal 30 2013, 02:57
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Na ne visai, fau-1 turejo ''pulsuojanti'' reaktyvini.Jis veikia kiek kitokiu principu ir savo viduje turbinos neturi
Į viršų
vaids
An Bal 30 2013, 10:21
Užsiregistravęs dalyvis #11
Prisijungta: Kt Vas 21 2008, 08:01
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 33
Darijus rašė ...

http://www.youtube.com/watch?v=KI5wAeJUbsA
Reikėtų pameginti tokį naudoti garaže sukonstravus

http://avherald.com/h?article=46183bb4&op

Visai neblogas, pagal gabaritus galima butu pritaiky
ti malkoms pjauti.
Į viršų
Renatas
Pn Geg 03 2013, 06:03
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
bence rašė ...

Na ne visai, fau-1 turejo ''pulsuojanti'' reaktyvini.Jis veikia kiek kitokiu principu ir savo viduje turbinos neturi

Del variklio - taip. Pulsuojančių reaktyvinių variklių entuziastai prikuria ir dabar, su vožtuvais ir be jų. Pastarieji - visai paprasti - nėra nei vienos judančios dalies.
http://www.youtube.com/watch?v=ZXxrPIFHoD0

Čia įspūdingiausia - aušinimo sistema :
http://www.youtube.com/watch?v=yKtYSkmvPV0

Sprendžiant iš Fau-1 variklio formos, jis buvo su vožtuvais, kaip ir šis:
http://www.youtube.com/watch?v=WCsKs2NhdWg

Palyginimui - šiek tiek dokumentinių kadrų:
http://www.youtube.com/watch?v=QY308O42Ur4
Į viršų
Renatas
Pr Geg 06 2013, 12:15
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Darijus rašė ...

http://www.youtube.com/watch?v=KI5wAeJUbsA
Reikėtų pameginti tokį naudoti garaže sukonstravus


Panašu, kad automobilinius turbokompresorius pritaikant reaktyviniam varikliui, pastarasis triukšmo sukels žymiai daugiau, nei realios traukos. Na, dar tiks dešrelėms pakepinti:
http://www.youtube.com/watch?v=DarmCBV_xDk

Bet tai jau atskira tema, nesusijusi su sklandytuvų motorizavimu.
Į viršų
Darijus
Sk Bir 02 2013, 12:21
Užsiregistravęs dalyvis #223
Prisijungta: An Geg 10 2011, 02:39
Pranešimų: 41
bence rašė ...

Na ne visai, fau-1 turejo ''pulsuojanti'' reaktyvini.Jis veikia kiek kitokiu principu ir savo viduje turbinos neturi


Naršant internete užtikau dar vieną istoriją, kurioje minimas sklandytuvo "motorizavimas" naudojant "Valveless Pulsejet" reaktyvinį variklį. Tokie eksperimentai buvo atlikti su Emouchet SA 104. Nors foto labai maža, tačiau matosi, kad po sparnais pritvirtinami "pulsuojantys varikliai". Pirminė versija turėjo po vieną variklį po kiekvienu sparnu, vėliau buvo bandoma modifikacija su dviem ir trim varikliais po kiekvienu sparnu.

Nors rašoma, kad bandymai buvo sėkmingi ir sklandytuvas be didesnių problemų pakildavo į skriejimui reikiamą aukštį, tačiau toks metodas plačiai nepaplito.

Aš asmeniškai neįsivaizduoju tokio derinio: medinis sklandytuvas su impulsiniu reaktyviniu varikliu.




P.S. šiame video bandoma perteikti impulsinio variklio veikimo principą.
http://www.youtube.com/watch?v=55JoyhDwggU

Mano minėtame sklandytuve buvo montuojami varikliai, kurie per sekundę "suveikdavo" 250-300 kartų.

[ Redaguota Sk Bir 02 2013, 12:25 ]
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System