Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Lietuviškos konstrukcijos :: B.Karvelio sklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
BK-7 "Lietuva"
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Kiras
Pr Bir 16 2008, 09:56
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
1972 m. gruodžio 8 d. pakilo pirmasis plastmasinis sklandytuvas BK-7 „Lietuva“, pagamintas Prienų Eksperimentinėje sportinės aviacijos gamykloje. Tai žymaus sklandytuvų konstruktoriaus Balio Karvelio kūrinys. Su šiuo sklandytuvu prasidėjo nauja, plastmasinių sklandytuvų gamybos era.

Apie B.Karvelio sklandytuvą BK-7 "Lietuva" - skaitiniuose.

[ Redaguota Kt Vas 23 2017, 03:47 ]
Į viršų
Kiras
An Spa 14 2008, 08:16
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Besidomint sklandytuvo "Biržietis" Go-3 Minimoa istorija, išsiaiškinau, kad iš pradžių jame nebuvo oro stabdžių, dėl ko B.Oškinis Elmiroje jį palaužė. Po to jam buvo įmontuoti oro stabdžiai.

BK-7 "Lietuva" taip pat stabdžių neturėjo. Buvo numatyta, kad jų funkciją atliks užsparniai, atsilenkaintys 60° kampu. Bet tai nepasiteisino. Sklandytuvas žemėdavo labai lėkštu kampu. Palyginus su "Biržiečiu", BK-7 kokybė buvo gerokai didesnė ir tas žemėjimo kampas buvo dar mažesnis.

Šio sklandytuvo bandymų metu teko stebėti tokį vaizdą.
Skraidžiau ratu su "Blaniku". Ėjau tūpti po ketvirto posūkio turėdamas apie 100 m. Priekyje manęs tūpti taikėsi BK-7 "Lietuva". Ji buvo gerokai žemiau nei aš - atrodė kad gal net kabins pušų viršūnes. Iš nuostabos net išsižiojau, kai bandytojas Vytautas Šliumba paprašė skraidymo vadovo leisti jam susukti spiralę, nes per aukštai užėjo!
Netgi ir po tos spiralės BK-7 "Lietuva" nutūpė gerokai toliau už ženklų, kažkur antroje aerodromo pusėje.
Štai kokie buvo nefektyvūs tie maksimaliai atlenkti užsparniai.
Į viršų
bence
An Spa 14 2008, 08:47
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
nelabai efektyvus ir dabartinio lak-12 stabdziai -reikia uzeiti is labai neaukstai, zodziu nezemiau 150 metru pries ketvirta-taisykle nelabai galioja
pridedu nuotraukele, kur aeroklubo dirbtuvese irenginejami birzieciui oro stabdziai

Į viršų
Renatas
Tr Spa 15 2008, 11:28
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Jei neklystu, BK-7 buvo numatytas ir uodegos parasiutelis, tuo metu naudotas kai kuriose vokieciu konstrukcijose (pvz, ASW-12). Pirmosios "Lietuvos" liemenyje stabdymo parasiutelio vieta aiskiai matyti. O dideliu kampu zemyn atsilenkiancius uzsparnius ypac propagavo JAV konstruktoriai. Pries mazdaug 30 metu cempionatuose labai sekmingai skraide suomiski Pik-20 (A,B ir C modifikacijos) vietoje stabziu taip pat naudojo uzsparnius, tik jie zemyn atsilenkdavo net 90'. Kaip teigia tais sklandytuvais skraide pilotai, stabdymas budavo efektyvus, tik tupimo metu reikejo specifiniu igudziu.
Cia testi uzsparniu-stabdziu temos, manau, nederetu, nes pats matau, kaip pradedama nukrypti nuo BK-7 temos.

[ Redaguota Tr Spa 15 2008, 11:29 ]
Į viršų
sky76v
An Geg 12 2009, 09:42
sky76v
Užsiregistravęs dalyvis #113
Prisijungta: Št Kov 28 2009, 03:48
Pranešimų: 97
Man rodos, tie parašiutėliai buvo ne stabdymui, o suvaldymui patekus į suktuką.
Į viršų
Rimas
An Geg 12 2009, 10:56
Užsiregistravęs dalyvis #5
Prisijungta: Tr Vas 13 2008, 10:45
Pranešimų: 9
Taip parašiutėlis buvo priešsuktukinis.Dėl to laiko netobulos gamybos technologijos buvo prsunkinta uodega.Dėl užpakalinės centruotės buvo dedamas į priekinę dalį švino "balvonas"bei pagamintas medinis posūkio vairas ,kad kiek galima būtu perstumta centruotė į priekį.Tai tiek prisiminimų.
Į viršų
Renatas
Kt Geg 14 2009, 05:35
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Kazin ar konsturojant BK-7 uodegos parasiutelis is anksto buvo planuojamas kaip priessuktukinis (oro stabdziu BK-7 juk neturejo?). Speju, kad si funkcija stabdymo parasiuteliui atiteko tik veliau - iskilus problemai del sklandytuvo centruotes.
Pvz. ASW-12 oro stabdziu nebuvo taip pat (ju atsisakyta vardan maksimaliai lygaus sparnu pavirsiaus). Neissiskleidus stabdymo parasiuteliui (o tokiu atveju pasitaikydavo) nutupdyti si sklandytuva tapdavo labai sudetinga.
Į viršų
Rimas
Kt Geg 14 2009, 10:35
Užsiregistravęs dalyvis #5
Prisijungta: Tr Vas 13 2008, 10:45
Pranešimų: 9
Taip parašiutėlis buvo įdėtas vėliau kaip priemonė padėti išvesti sklandytuvą iš suktuko.
Į viršų
mindozee.mig3
Pn Spa 01 2010, 11:21
Užsiregistravęs dalyvis #64
Prisijungta: Tr Lie 02 2008, 08:24
Vieta: N.Akmenė
Pranešimų: 263




Į viršų
Tinklalapis
Flyer
Št Spa 02 2010, 10:12
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Puikus straipsnis, jau pasiilgau tokių Dėkui
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System