Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Lietuviškos konstrukcijos :: ESAG konstrukcijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Sklandytuvai LAK-9 "LIetuva" ir LAK-9M
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Renatas
Pr Spa 29 2012, 12:10
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Jeiigu Nr 6303, tai turėtų būti trečias tos serijos sklandytuvas. Pirmasis (6301) skraidė 1976 m. Pasaulio sklandymo čempionate Suomijoje.
LAK - 9 ir LAK -9M sparnai svėrė nežmoniškai - penkiese nešdavom liežuvius iškišę... Kiek pamenu pasakojant tuometinius asus, LAK - 9M eleronai buvo ypač "sunkūs", nes užsparniai veikdavo panašiai, kaip flaperonai (lankstėsi kartu su eleronais, tik mažesniais kampais). Ne veltui apie skraidymą su LAK - 9M sakydavo - turiu dvi rankas, o ypač dešinę.
LAK - 9 buvo visiškai balti (tai aiškiai matyti nuotraukose), o LAK - 9M (ketvirtoji serija) - jau paspalvinti - visi su geltonai/žalsvai/rusvomis "nosimis" (spalvą net sunku apibūdinti - kažkoks minėtų spalvų mišinys, panašus į š.... viduriuojant)

[ Redaguota Pr Spa 29 2012, 12:13 ]
Į viršų
Kiras
Št Lap 03 2012, 08:23
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Užsibaigė "savaitinis darželis" - t.y. anūkai išvažiavo. Tai galiu ilgėliau prie kompiuterio pasėdėti.
Sudariau tokią LAK-9 bortinės knygutės įrašų lentelę. Gan įdomu.

07 06 78Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
22 06 78Sklandytuve atlikti darbai pagal 1974 gegužės 6 d. DOSAAF CK vyr. inžinieriaus potvarkį Sklandytuvo technikas V.Mikalauskas
25 06 78Išankstinis sklandytuvo paruošimas atliktas V.Mikalauskas
26 06 78Priešskridiminė sklandytuvo apžiūra atlikta V.Mikalauskas
26 06 78 Poskridiminė sklandytuvo apžiūra atlikta V.Mikalauskas
27 06 78 Priešskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
28 06 78 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
03 07 78 Priešskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
03 07 78 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
05 07 78 Išankstinis sklandytuvo paruošimas atliktas V.Mikalauskas
07 78 Priešskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
09 07 78 Atliktas priešskridiminis paruošimas R.B. ?
09 07 78 Atliktas poskridiminis paruošimas R.B. ?
15 VII 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas Beržinskas ?
16 VII 78 Poskridiminis paruošimas ir priešskridiminis paruošimas atliktas Beržinskas ?
19 07 78 Išankstinis sklandytuvo paruošimas atliktas V.Mikalauskas
28 07 78 Priešskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
29 07 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
29 07 78 Poskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
30 07 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas

06 08 78Sklandytuve atlikti darbai pagal 1974 gegužės 6 d. DOSAAF CK vyr. inžinieriaus potvarkį Sklandytuvo technikas V.Mikalauskas
12 08 78 Sklandytuvas išardytas ir pakrautas į priekabą transportavimui Pociūnai - Oriolas V.Mikalauskas
16 08 78Po transportavimo sklandytuvas surinktas ir paruoštas apskraidymui V.Mikalauskas
16 08 78 Išankstinis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
16 08 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
16 08 78 Sklandytuvas apskraidytas ore. Pastabų nėra V.Mikalauskas
16 08 78 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
17 08 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
17 08 78 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
18 08 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
18 08 78 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
19 08 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
19 08 78 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
19 08 78 Išankstinis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
20 08 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
20 08 78 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
21 08 78 Atlikta kompleksinė sklandytuvo apžiūra; tikslinė šasi apžiūra – pastabų nėra V.Mikalauskas
21 08 78 Atliktas išankstinis sklandytuvo paruošimas V.Mikalauskas
23 08 78 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas

Tęsinys rytoj.
Į viršų
bence
Št Lap 03 2012, 08:27
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Gintai, muziejus turetu jums isskirt puse etato
Dekojam uz dideli darba, jaunimui sunkiai sekasi su rusiskais tekstais...
Į viršų
Kiras
Št Lap 03 2012, 08:32
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Na, iš muziejaus honoraro nereikalausiu. Lai čia bus mano indėlis į istorinius tyrinėjimus.
Į viršų
Flyer
Št Lap 03 2012, 09:52
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Oho, na ir padirbėjot, didelis Ačiū jum
Į viršų
Kiras
Sk Lap 04 2012, 02:15
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Flyer rašė ...

Oho, na ir padirbėjot, didelis Ačiū jum

Na, kaip sakoma, ačiū į stiklinę neįpilsi.
Rusiškai suprantu, tai ir išversti nesunku. O štai su anglų kalba nelabai draugauju, tai yra sunkumų. Bet kai paprašiau išversti šį tekstą



niekas iš anglų kalbų žinovų neatsiliepė. Pradėjau galvoti, kad tas jaunimo kalbų mokėjimas, tikriausiai apibūdinamas taip: "Viską suprantu, tik nežinau, ką reiškia lietuviškai"

Na o dabar LAK-9 borto žurnaliuko antroji dalis.

1979
19 05 79 Sklandytuvas po remonto surinktas. Išankstinis paruošimas atliktas. Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
19 05 79 Poskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
20 05 79 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
20 05 79 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
26 05 79 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
26 05 79 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
27 05 79 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
27 05 79 Poskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
30 05 79 Išankstinis sklandytuvo paruošimas atliktas V.Mikalauskas
30 05 79 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
30 05 79 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
31 05 79 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
31 05 79 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
01 06 79 Atliktas išankstinis sklandytuvo paruošimas V.Mikalauskas
02 06 79 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
02 06 79 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
03 06 79 Priešskridiminis sklandytuvo paruošimas atliktas V.Mikalauskas
03 06 79 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
04 06 79 Išankstinis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
04 06 79 Priešskridiminis paruošimas atliktas V.Mikalauskas
04 06 79 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
07 06 79 Priešskridiminis sklandytuvo paruošimas atliktas V.Mikalauskas
07 06 79 Poskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
08 06 79 Priešskridiminis sklandytuvo paruošimas atliktas V.Mikalauskas
25 08 79 Atlikti darbai pagal 27 07 79 d. Varžtinių sujungimų informacinio biuletenio 2/7 1368 reikalavimus:
1) Patikrintas visų varžtinių sujungimų kontravimo patikimumas
Sklandytuvo technikas (Parašo nėra)
15 09 79 Sklandytuvas išardytas ir užkonservuotas žiemos saugojimui Sklandytuvo technikas (parašas neįskaitomas)

1980
26 04 Sklandytuvas iškonservuotas ir paruoštas vasaros eksploatacijai pagal darbų planą V.Mikalauskas
27 04 Priešskridiminė apžiūra atlikta V.Mikalauskas
27 04 80 Atlikau kontrolinę apžiūrą. Technikos būklė gera ATSK inžinierius (parašas neįskaitomas)
01 06 80 Priešskridiminė apžiūra atlikta A.Račiūnas ?
80 08 03 Atliktas priešskridiminis paruošimas
80 08 03 Atliktas poskridiminis paruošimas Parašas neįskaitomas
80 08 11 Atliktas priešskridiminis paruošimas Parašas neįskaitomas
80 08 18 Atliktas priešskridiminis paruošimas Miklaševičius ?
80 08 18 Atliktas poskridiminis paruošimas Miklaševičius ?
80 08 30 Priešskridiminis paruošimas atliktas Parašas neįskaitomas
80 08 30 Poskridiminis paruošimas atliktas Parašas neįskaitomas
1981
16 05 81 Sklandytuvas iškonservuotas ir paruoštas vasaros eksploatacijai pagal darbų planą Parašas neįskaitomas
17 05 81 Atlikau kontrolinę apžiūrą. Technikos būklė gera ATSK inžinierius (parašas neįskaitomas)
17 05 81 Atliktas apskraidymas ore. Yra virtimas į kairę pusę Parašas neįskaitomas
17 05 81 Poskridiminis paruošimas atliktas Parašas neįskaitomas
06 09 81 Sklandytuvas išardytas ir užkonservuotas žiemos saugojimui Sklandytuvo technikas (parašas neįskaitomas)

Į viršų
Kiras
Sk Lap 04 2012, 02:20
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Komentarai:
1. Sklandytuvo techninių darbų borto žurnaliukas nebūdavo labai kruopščiai ir sąžiningai pildomas. Dažnai įrašai būdavo pamirštami atlikti. Labiau tai buvo atliekama per varžybas ar per treniruočių stovyklas, kai sklandytuvas būdavo priskirtas vienam konkrečiam asmeniui. Tada ir kontrolė iš klubo inžinieriaus pusės būdavo efektyvesnė.
Kaip Renatas rašė, už nepildymą galima buvo susilaukti sankcijų, bet tai būdavo tam tikrais momentais, kai pačius klubus tikrindavo DOSAAFo viršininkai. Todėl šių žurnaliukų pildymas nebuvo nuoseklus. Ypač, kai pilotai keisdavosi kas dieną.
2. Kauno klube inžinierius reikalaudavo rašyti ir atliekamus darbus, net ir smulkius, pvz.: „Sklandytuvas nuplautas“, „Pripūsta oro į ratą“, „Susiūta sodynės nugarėlė“. Bet sklandytojai tai darydavo vangiai, apsiribodami standartinėmis frazėmis: „Priešskridiminė apžiūra atlikta“, „Priešskridiminis paruošimas atliktas“, „Poskridiminė apžiūra atlikta“. Kita vertus - rimtų remontų ar palaužimų į šiuos žurnalėlius tikrai nerašydavome.
3. Iš aukščiau pasakyto seka, jog spręsti kurią dieną sklandytuvas tikrai skraidė ar neskraidė - negalima. Dar ir dėl to, kad priešskridiminis paruošimas gali būti atliktas, bet neskrista dėl blogo oro. Tačiau jei yra ir įrašas „Poskridiminė apžiūra atlikta“, tai galima tikrai manyti, kad tą dieną sklandytuvu buvo skraidyta.

Konkrečiai dėl LAK-9 Nr. 6303:
4. Daugiausia su šiuo sklandytuvu nuo 1978 metų skraidė V.Mikalauskas. Kiti - epizodiškai. Keletą pavardžių galima iššifruoti - Beržinskas, A.Račiūnas, Miklaševičius (nors visiškai tuo nesu tikras), kiti parašai neįskaitomi.
5. 1978 rugpjūčio mėnesį V.Mikalauskas su šiuo sklandytuvu vyko į TSRS čempionatą Oriole. Kodėl vilnietis iš Pociūnų- tikriausiai buvo Lietuvos komandos treniruočių stovykla, po kurios kartu visi išvyko.
Beje, V.Mikalauskas tame čempionate užėmė 7 vietą.
6. 1980 metais atrodo mažai skraidyta, nors gali būti, kad paprasčiausiai įrašai nedaryti.
7. 1981 metais, panašu, iš viso neskraidyta (išskyrus apskraidymą). Apskraidymo pastaba: ”Имеется валения в левую сторону“ - „Yra virtimas į kairę pusę“ - gal dėl šio defekto neeksploatuotas?
Į viršų
Flyer
Sk Lap 04 2012, 07:50
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Kiras rašė ...

Flyer rašė ...

Oho, na ir padirbėjot, didelis Ačiū jum

Na, kaip sakoma, ačiū į stiklinę neįpilsi.
Rusiškai suprantu, tai ir išversti nesunku. O štai su anglų kalba nelabai draugauju, tai yra sunkumų. Bet kai paprašiau išversti šį tekstą



niekas iš anglų kalbų žinovų neatsiliepė. Pradėjau galvoti, kad tas jaunimo kalbų mokėjimas, tikriausiai apibūdinamas taip: "Viską suprantu, tik nežinau, ką reiškia lietuviškai"




Na, pamėginsiu pasakyti Ačiū tekstuko vertimas:

Šis straipsnis skirtas tiems sklandymo gerbėjams, kuriems įdomu netik tai kas bet ir su kuo skraidoma čempionate. Kai Olegas Pasesnik užsiregistravo su sklandytuvu "Lietuva", entuziastai tikėjosi pamatyti bent vieną naują atviros klasės sklandytuvą šias met. Dėja, jis buvo palaužtas ketvirtos dienos metu ir buvo priverstas pasitraukti iš varžybų, taigi nebuvo galima pilnai pamatyti jo galimybių. Bet Vytauto Pesecko dėka, gavome truputi informacijos.
Peseckas praneša, kad 1969m. Lietuvos entuziastai paprašė Balio Karvelio, patyrusio sklandytuvų konstruktoriaus, suprojektavusio šešis sklandytuvus, sukurti atviros klasės varžybinį sklandytuvą. Iki 1972 metų buvo pagamintas ir išbandytas prototipas "Lietuva". Jis turėjo 17,8 metrų ilgio sparnus, o skridimo bandymai parodė 0,52 m/s žemėjimą esant 75 km/h ir didžiausią kokybę 43 esant 90 km/h.
1975 metais, po trijų metų vystimo, buvo pagaminta naujos versijos Lietuva (dar žinoma kaip BK-7A arba LAK-9). Sparnų ilgis siekė 20,02 metro, o kokybė siekė 46 ties 91 km/h. Didžiausias leistinas greitis buvo 205 km/h. 26,7 proilgio sparnai gali talpinti 100 litrų balasto. Sparnai ir liemuo pagaminti naudojant sumuštinį: stiklas/puta/stiklas. Pedalai ir sedynė yra reguliuojama. Stabdymo parašiutėlis įeina į standartinę sklandytuvo komplektaciją.
Cirkulis, oficialioje ataskaitoje, Raiskaloje, praneša Lietuvos pilotas Olegas Pasetsnik. "Lietuvos kokybė beveik tokia pati kaip Nimbuso, tik Nimbusą truputi lengviau pilotuoti, bet ir Lietuvą pilotuoti nėra sudėtinga".
Antros varžybų dienos metu, lietuviškas sklandytuvas pasiekė savo aukščiausią, šeštą, poziciją.


P.S. nesu nei geras vertėjas, nei lituanistas, tai nevisur gali skambėti gražiai.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System