Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kita technika :: Motosklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
senoviniai motosklandytuvai
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
paulius
Kt Bir 19 2008, 08:42
Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: Tr Vas 27 2008, 11:52
Pranešimų: 12
gal kas turit kokios informacijos apie ,tu laiku kai skraide keva ar termikas motorizuotas , informacijos nebutinai lietuviskos konstrukcijos
Į viršų
Kiras
Kt Bir 19 2008, 10:11
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
paulius rašė ...

gal kas turit kokios informacijos apie ,tu laiku kai skraide keva ar termikas motorizuotas , informacijos nebutinai lietuviskos konstrukcijos

???
Kokios informacijos?
Pauliau reiktų klausimus rišliau formuluoti.
Į viršų
Nerijus Korbutas
Kt Bir 19 2008, 08:54

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Ponai nesinervuokit.
Kelių dienų bėgyje apturėsim autentiškų straipsnių apie senuosius motosklandytuvus, jų aprašymus, projektavimą, gamybą.
Į viršų
Tinklalapis
Kiras
Pn Bir 27 2008, 12:09
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Motosklandytuvas - kas tai??

Seniai mane domina klausimas - kokia yra motosklandytuvo paskirtis? Sklandyti ar skraidyti? Sportui ar pramogai?
Nekalbu apie šiuolaikinius motosklandytuvus. Jų paskirtis aiški - suteikti sklandytojui komfortą. Pakilimui nereikia priklausyti nuo lėktuvo. Vietoj tūpimo į aikštelę ir priekabos laukimo, gali parskristi į aerodromą.
Kalba eina apie visas senesniasias konstrukcijas. Mano manymu motosklandytuvas tai jau lėktuvas. ULO ar kaip kitaip mes jį vadintume, bet tai jau lėktuvas. Ir skirtas jis tik pramogai, o ne sportui. Koks gali būti sklandymas su agregatu virš sparnų. Juk nei su "Termiku" nei su "Keva", nei su pokarinėm konstrukcijomis (V.Kensgailos ir kitų) skrieti kaip su sklandytuvu nėjo.
Man teko paskristi su lenkišku SZD-45 "Ogar". Tiesa savarankiškai išeiti pritrūko laiko.
Kaip sklandytojas nepajutau jokio malonumo. Lengvas lėktuvas ir tiek.


Rodos ir aptakus, šiuolaikiškų formų, bet šlamštas. Kabina dvivietė, tačiau plati - pilotai sėdi vienas greta kito. Dėl ilgo įsibėgėjimo, kad sparnas nenugriūtų, galuose primontuoti ratukai. Su jais ir skrendi visą laiką.
Propeleris stumiantis, už nugaros. Išjungus variklį, jokio skriejimo pvz. termike nesigauna. Manau, kad tai nebuvo sklandytuvas. Bet ir kaip lėktuvas - prastas. Vienu žodžiu nei velnias nei gegutė.

[ Redaguota Kt Vas 23 2017, 08:01 ]
Į viršų
Renatas
Št Bir 28 2008, 05:37
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Paskristi su OGAR'u, deja neteko, taciau turejau progos gerai ji apziureti (draugas buvo nusiteikes ji pirkti, todel nusiunte mane i "zvalgyba").

Man taip pat sisudare ispudis, kad si konstrukcija vilciu nepateisins - labai masyvus aparatas kuriam akivaizdziai turetu stokoti variklio traukos. Greiciausia taip atsitiko todel, kad lenku konstruktoriai bande nusauti 2 zuikius vienu metu - sukurti ir "touring" ir "soaring" savybemis pasizyminti motosklandytuva. OGAR'o sparnas aerodinamiskai yra gana tobulas (tai proporcingai padidinta COBRA-15 sparno kopija), taciau labai sunkus. Ne veltui viename amerikieciu straipsnyje apie motosklandytuvus buvo rasoma - "jeigu aerodrome nori netureti draugu, dazniau prasyk padeti sumontuoti/ismontuoti OGAR'a".
O sio aparato kabina man paliko gera ispudi - erdvi, patogi ir geras matomumas. Beveik visuose populiariausiuose "touring" klases motosklandytuvuose (SF-25, H-36, HK-36, GROB-G109, IS-28M2, Taifun 17E, L-13 Vivat ir kt.) pilotai sedi greta vienas kito. Net STEMME S-10V (kokybe 50!) pilotai susodinti taip pat. Is sparnu styrantys ratukai taip pat neisimtis - juos turi ne tik OGAR, bet ir populiariauias Europoje "tooring" klases motosklandytuvas SF-25 Falke bei motorizuotas BLANIK'o variantas Vivat. Daugiausia kritikos susilauke ne patys ratukai, o ju tvirtinimo vieta - sparnu galuose (riedant labai sunku nenukrypti nuo trajektorijos).
Nors vokietis man tvirtino, kad OGAR kyla 2-2,5 m/s greiciu, ziuredamas i stumianti, nedidelio skersmens propeleri (didesnio neuzdesi del apacioje esancio liemens balkio) tuo labai abejojau. Pirsosi mintis, kad is OGAR'o lektuvas bus nevykes (didzioji dauguma "touring" klases motosklandytuvu naudojami kaip lektuvai). Vertinant bendra konstrukcijos svori buvo aisku, kad su tokiu griozdu gali issitekti tik labai placiuose termikuose. Gal ir gerai, kad vokieciai nesilaike duoto zodzio ir savo OGAR'a pardave anksciau, nei buvo duota laiko apsisprendimui. Manau, kad Gintaras tikrai nepralose vietoje OGAR'o Svedijoje isigijes SF-25C Falke (i Lietuva ji parvezeme praeita rudeni).
Visiskai kitokie yra "soaring" klases motosklandytuvai. Cia jegaine naudojama tik pakilimui arba sugrizimui i aerodroma (turbo versija) ir sklendimo metu yra paslepiama liemenyje (isimtis, nebent, ASK-14). Dvitakciai varikliai nera labai ekonomiski, be to, zymiai kaprizingesni uz keturtakcius, todel perskridimams "soaring" klases motosklandytuvai netinka. Ju stichija - skriejimas (nors dalis sklandytoju sio tipo aparatams simpatijos nejaucia del papildomo variklio svorio).
Motosklandytuvu skirstymas i "touring" ir "soaring" kategorijas yra labai logiskas bei aiskus. Todel jau pries rinkdamasis gali is anksto apsispresti ko tau labiau reikes (kad tik pinigu uztektu, nes motosklandytuvu kainos "kandziojasi").

Nuotrauką sumažinau.
Nedėkit didelių nuotraukų, maksimalus plotis 700 pikselių. - Kiras

[ Redaguota Št Bir 28 2008, 07:42 ]
Į viršų
Renatas
Št Bir 28 2008, 05:39
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Atsiprasau uz per didele nuotrauka (griozdiska, kaip ir pats OGAR'as). Buciau dekingas Nerijui, jeigu padetu ta nuotrauka sumazinti.
Į viršų
bence
Tr Rgs 24 2008, 10:44
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
o cia pavyko rasta panasu i P-1 http://www.youtube.com/watch?v=YBtSzvXVqj0
Į viršų
Kiras
An Spa 14 2008, 07:53
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Bevartydamas seną temą užklydau.

Kas tas P-1?
Jei Tai A.Paknio P-1 "Uodas", tai jis visisškai nepanašus į siužete rodomą.
Į viršų
bence
An Spa 14 2008, 08:09
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
turejau galvoj PAGY-1 t.y. LY-Termikas
Į viršų
Juozas
An Spa 14 2008, 09:24
Užsiregistravęs dalyvis #23
Prisijungta: An Kov 11 2008, 09:32
Pranešimų: 82
Paknio "Uodas" nebuvo motorizuotas.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System