Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Kita technika :: Užsienio konstrukcijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Sklandytuvų aprašymai
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
bence
Pn Vas 29 2008, 09:05
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
http://www.pociunai.lt/index.php?cid=4674 puslapyje rasite kai kuriu užsienietiskų ir Lietuviškų sklandytuvų aprašymus
Į viršų
sl
An Kov 25 2008, 08:16
Užsiregistravęs dalyvis #32
Prisijungta: Pr Kov 24 2008, 08:04
Pranešimų: 13
Neblogi brėžiniai lenkų sklandytuvo SZD-15 Sroka
yra žurnale MODELARZ 2003/7
Į viršų
Kiras
An Bir 03 2008, 11:08
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Su sklandytuvu A-15 Lietuvos sklandytojai yra pasiekę gerų rezultatų. 1965 m. Kauno aviacijos sporto klubo viršininkas sporto meistras A.Jonušas nuskrido 504 km į tikslą ir atgal pasiekdamas TSRS rekordą. 1966 m. jis pasiekė Lietuvos greičio rekordą – 100,9 km/val. – skrisdamas 100 km maršrutą. 1969 m. A.Beržinskas pirmasis iš Lietuvos sklandytojų nuskrido 500 km trikampio maršrutą vidutiniu 70,1 km/val. greičiu.


Skaitiniuose apie rusiškus sklandytuvus A-11 ir  A-15.


[ Redaguota Pr Bal 03 2017, 07:04 ]
Į viršų
Kiras
Kt Bir 05 2008, 11:35
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Jau 1970 metais su sklandytuvais „Kobra-15“, dalyvaudami XII pasaulio sklandymo čempionate (JAV), Lenkijos sklandytojai pasirodė labai sėkmingai. Standartinėje klasėje J.Vrublevskis ir F.Kempka užėmė atitinkamai antrą ir trečią vietas.

Skaitiniuose apie lenkišką sklandytuvą "Kobra-15"

[ Redaguota Pr Bal 03 2017, 07:06 ]
Į viršų
Nerijus Korbutas
Sk Bir 15 2008, 06:01

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Truktelėjau vairolazde į save kaip reikiant,"ūkiškai", taip kaip „Blaniko". O "Piratas" tik švyst ir kybo penkių metrų aukštyje. Išsigandęs tik brūkšt vairolazdę nuo savęs- "Piratas" ratuku bumbt i žemę, aš su
galva kaukšt į gaubtą. Lėktuvas jau seniai ore, o aš vis dar žeme dardu kaip su vežimu. Trukteliu vairalazdę, vos kelis milimetrus, ir "Piratas" švelniai pakyla aukštyn.


Skaitiniuose pasakojimas apie skrydį SZD 30 "Pirat" "Nenuorama Piratas"

[ Redaguota Pr Bal 03 2017, 07:10 ]
Į viršų
Tinklalapis
Renatas
An Bir 17 2008, 12:14
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Pries 20-30 metu PIRATas buvadavo sekantis sklandytuvas i kuri sodindavo po BLANIKo. Tiketis sio sklandytuvo galedavai mazdaug antrojo sklandymo sezono pabaigoje. Tad DOSAAFo sistemoje antrameciai sklandytojai sezona daziausia uzbaigdavo pirmaisiais skrydziais su PIRATu.
Algimantas Jonusas savo straipsnyje PIRATo charakteri apibudino labai tiksliai. Panasiai nutiko ir man kai 1979 rugpjucio pabaigoje pirma karta kilau su siuo sklandytuvu - aukstumos vairas pasirode labai jautrus. Eleronai - visiska priesingybe, net maziau jautrus uz BLANIK'o. Posukio vairas - is pradziu sunkiai nuspejamas, bent jau todel, kad pedalai nesistumde pirmyn-atgal, kaip BLANIKe, o sukiojosi pagal skersine asi juos "mindant" virsutine pedos dalimi. Del tokios vairu disharmonijos (bent jau man taip pasirode) sklandytuvas daznai slydinedavo, ypac pirmuju skrydziu metu. Prie PIRATo charakterio reikedavo pratintis.
Kas patiko siame sklandytuve, tai - kabina (ji buvo zymiai erdvesne ir patogesne uz BLANIKo), oro stabdziai (labai efektyvus) ir akustika (skrendant budavo girdimas tik lengvas oro osimas, kuris akivaidziai kontrastavo su firminiu BLANIKo sniokstimu).
Su PIRATu apskridau ir pirmaji savo marsuta - 100 km trikampi. Tai ivyko 1980-siais. Pirmoji savarankiska aikstele - sekanciais metais ir taip pat su PIRATu. Su siuo sklandytuvu pasiekiau ir asmenini issilaikymo ore rekorda - Panevezio apylinkese skriejau 7 val. Paskutinis skrydis PIRATu - 1982 vasaros pabaigoje. Tais metais "persedau" i KOBRA.

[ Redaguota An Bir 17 2008, 08:28 ]
Į viršų
Kiras
An Bir 17 2008, 01:31
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Renatas rašė ...

Prieš 20-30 metų PIRATas būdavo sekantis sklandytuvas į kurį sodindavo po BLANIKo.

Kas keisčiausia, tai kad "Kobrų" tuo laikotarpiu buvo daugiau nei "Piratų".

Kalbant apie "Pirato" vairų jautrumą, tai man to pajusti neteko. Tur būt dėl to, kad pirmą kartą skridau su "Piratu" tada, kai jau buvau skridęs su "Foka-5" ir "Kobra". Beje iš šių trijų sklandytuvų jautriausias aukštumos vairas yra "Fokos". O istorija tokia:

Mane, jau kažkiek prakutusį sklandytoją, užverbavo iš Oriolo parbuksiruoti gaunamą "Piratą". Kaune tokio sklandytuvo dar nebuvo. Į Oriolą skrido nemaža grupė Vilniaus, Kauno, Klaipėdos sklandytojų parbuksiruoti sklandytuvų po Sąjunginių varžybų. Taigi buvo sutapatintas ir "Pirato" pargabenimas.
Prieš skridimą pasiprašiau, kad išleistų savarankiškai suskristi su "Foka". Klubo viršininkas A.Jonušas pasakė, kad "Pirato" valdymas nepanašus į "Fokos", o labiau panašus į "Blaniko". Bet su "Foka" suskristi leido. Padariau 2 ratus ir zoną...
Nuskridus į Oriolą pasirodė, kad jokio "Pirato" nėra ir Kaunui nieks jo neduoda. Išeina, kad skridom veltui ir teks grįžti su JAKu tuščiai. Tačiau po TSRS čempionato Oriole dar buvo likusi viena kauniečių "Kobra". Eskadrilės vadas vilnietis G.Kilna, sužinojęs kad aš esu išėjęs savarankiškai su "Foka", liepė buksiruoti namo "Kobrą". Jis pasakė, kad "Kobros" aukštumos vairas šiek tiek mažiau jautrus nei "Fokos".
Taip ir gavosi mano pirmieji skridimai su "Kobra" apie 800 km už lėktuvo. Pargrįžus, Pociūnuose visi akis išpūtė, kai nutūpiau su "Kobra".
O su "Piratu" pirmą kartą suskridau tik po poros metų...
Į viršų
Kiras
Pr Bir 30 2008, 11:49
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Aprašymas apie dar vieną lenkišką medinuką - Foką-5

[ Redaguota Pr Bal 03 2017, 07:13 ]
Į viršų
bence
Pr Bir 30 2008, 09:55
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
kartenoj yra turbut vienyntele galinti skristi foka-5.deje ner kam su ja skrist.dar viena uzkonservuota yra pas V.Birbala.
Į viršų
Renatas
An Lie 01 2008, 02:48
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Pries 2 metus esu mates dar viena FOKA-5, "uzslepta" Rudiskiu aerodromo angare.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System