Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Lietuviškos konstrukcijos :: B.Karvelio sklandytuvai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
BK-6 "Neringa"
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
An Spa 14 2008, 12:02

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
EG


bence rašė ...

smagu butu matyti daugiau modeliu-kopiju skraidant antvejyje.jei kam reikes kokiu breziniu,kreipkites tikrai padesiu



Sutariam Benvenutai, kad parūpinsit man BK-6 brėžinius, bet po kokių penkių metų. Idėja yra daryt kopiją masteliu 1:3. Žinau, kad turit priėjimą prie brėžinių, na man vien internete prisigraibyt neišeis. Nėra tikslių duomenų net apie sparno profilį, kažkada diskutavom ir saket, kad BK-6 kaip ir BK-4 naudojamas tas pats Goe549 profilis. Jei tai tiesa-tai labai gerai, peržvelgiau jo charakteristikas, jis puikiai dirba prie mažesnių Reinoldso skiačių. Tuo metu tai buvo super profilis, matosi vien pažvelgus į poliarines charakteristikas. Apačioj jo kontūras ir slėgio pasiskirstymas viršutiniame ir apat paviršiuje, esant 2laipsn atak kampui.

-----------------------------------------------------------------------


Flyer



Man patinka tavo ideja
-------------------------------------------------------------------------

Bence

zinok darbo bus tiek pat kiek prie tikro, tik medziagu maziau reiks, taigi, tu gerai pagalvok

---------------------------------------------------------------------------

Juozas

Visi taip sako, kad gera kopija nuo tikro skiriasi tik medžiagų kiekiu.

----------------------------------------------------------------------------

Renatas

Manau, kad ir kai kuriu detaliu gamyba skiriasi - juk jas dazniausia daro pagal paprastesne technologija (pvz. vargu, ar spangautu karkasai klijuojami sluoksniais, nerviuros gaminamos lenkiant lystveles ir t.t.). Tiksliau, zinoma, gali pakomentuoti modeliuotojai. Sunkiausia, turbut, pagaminti "pilota" - kad neatrodytu kaip balvonas...

-----------------------------------------------------------------------------

Bence

na kiek ziurejau dideliu kopiju konstrukcijas, tai darosi beveik taip pat tik vietoj to, kad klijuotum 3 lystveles 4 ant 10 tai tenka klijuot 5 po 1mm ant 4 nes smarkiai mazeja spangauto diametras.net ir puko konstrukcijoj sunkiausia buvo daryt mazuosius spangautus...
Nauja - tai tik prisiminta sena...

------------------------------------------------------------------------------

EG

priklauso nuo mastelio. jei sparno mojis 2-3m, tai nerviuras dazniausiai deda balzines. Taip pat gali daryt išlengvintas fanerines. Bet irgi tinginiai, pjauna jas lazeriu. Nebėr konstrukcijoj jokio šarmo, juk tais laikais nebuvo nei lazerių nei AutoCadų ir pan, darbas buvo vien rankų. O kūrėjas turėjo gerą rusišką projektavimo žinyną ir vatmano lapą.
Abejoju dėl BK-6. Nėra šioj konstrukcijoj išskirtinumo. Užsenietis žiūrėdams į jį sakys, kad tai lenkų Mucha-standart.


----------------------------------------------------------------

Bence


EG rašė ...

priklauso nuo mastelio. jei sparno mojis 2-3m, tai nerviuras dazniausiai deda balzines. Taip pat gali daryt išlengvintas fanerines. Bet irgi tinginiai, pjauna jas lazeriu. Nebėr konstrukcijoj jokio šarmo, juk tais laikais nebuvo nei lazeriųAbejoju dėl BK-6. Nėra šioj konstrukcijoj išskirtinumo. Užsenietis žiūrėdams į jį sakys, kad tai lenkų Mucha-standart. nei AutoCadų ir pan, darbas buvo vien rankų. O kūrėjas turėjo gerą rusišką projektavimo žinyną ir vatmano lapą.



visiska tiesa: Neringa ir yra Muchos konkurentas , Karvelis pats yra taip pasakes...

---------------------------------------------------------------------------

Renatas

BK-6 man labiau panasus i vengriska Rubik R-22 SV Super Futar, nors SZD-22C Mucha-St. tikriausia yra labiau zinomas.
Aerodinamikos desniai jau beveik viska suniveliavo taip, kad aptikti isskirtinuma kaskart tampa vis sunkiau. Ziurint i siuolaikiniu sklandytuvu nuotraukas greiciau atskiri jau tik gamintojus. Tikriausia todel senesnes kartos sklandytuvai ir "uzkrecia" - jie dar turi savo "dvasia", didzia dalimi gimusia intuityviai ir naturaliai. Dabar beveik viskas pradedama virtualioje erdveje, nuo is anksto uzprogramuotu formuliu. Gal todel siais laikais pseudoindividualumas tampa tokiu madingu.

------------------------------------------------------------------------

Renatas

Vengriskas BK-6 "giminaitis" - Rubik R-22 SV Super Futar:
http://gliders-fega.freeweb.hu/super-futar-c.html

-------------------------------------------------------------------------

EG

palyginimui

BK-6



ir gėdingai nukopijuota lenkų SZD-22 Mucha Standard



turbūt visi suprantam, kad realiai tokių sutapimų nebūna, kad būtų kuriami aparatai tais pačiais metais ir atrodytų kaip 2 vandens lašai. Kažkas nutekino informaciją. Tiesa lenkai nepasididžiavo ir pagamino savajai Muchai aptakesnį kabinos gaubtą

----------------------------------------------------------------

Bence

Na jeigu rimtai,tai pazvelgus i konstrukcija , tai sie sklandytuvai yra skirtingi kaip diena ir naktis.Panasumai tik isvaizda, persasi mintis , kad buvo vaikomasi madu...
beje su sita pacia muse teko skieti.prakabejau apie 5 val , taigi buvo pakankamai laiko susipazinti su siuo aparatu.nors kokybe ir nera labai didele , bet sklandytuvas puikiai skrieja , labai gerai isbalansuoti vairai ir valdosi kaip su "vairo stiprintuvu" panasiai kaip ka-6cr.daug kas ji vadina moteru sklandytuvu del sios vairu ipatybes.
man asmeniskai musyte patiko, smagu kad lietuvoj butu tokia skraidanti

-------------------------------------------------------------------

Renatas

SZD-22C - paskitine konstrukcijos versija Mucha sklandytuvu evoliucijoje. Pirmoji Mucha - IS-2 i ora pakilo 1948. Po 5 metu pasirode SZD-12 Mucha 100, o FAI patvirtinus standartine sklandytuvu klase 1957m buvo pristatyta paskutinioji versija - mineta SZD -22C Mucha Standard. Jei neklystu, Lietuvoje skraide du paskutinieje "Muses" variantai. Su siuo sklandytuvu yra pasiektas issilaikymo skriejant termikuose Lietuvos rekordas (Kizevicius ore isbuvo ilgiau, kaip 9 val), kuris, rodos, nepagerintas iki siol.

--------------------------------------------------------------------

Bence

pagerintas, V.Sabeckis skrisdamas 1000 km ore isbuvo virs 10 val

----------------------------------------------------------------------

Bence


Renato fotke

---------------------------------------------------------------------

Kiras

EG rašė ...

ir gėdingai nukopijuota lenkų SZD-22 Mucha Standard

Tada kyla klausimas - kas ką kopijavo?
Lenkai pavienį kostruktorių Karvelį? Lenkai, kurie tuo metu jau turėjo didelį sklandytuvų statybos įdirbį, sklandytuvų fabriką bei Muchą-100 (1953 m.)?
Kita vertus tada buvo socializmo laikai ir buvo madingas "pasikeitimas socialistiniu darbo patyrimu". Tai gal Mucha, BK-6 ir Renato minėtasis vengrų Rubik R-22 yra vieno socialistinio medžio vaisiai? Kaip antai JAK-12 ir PZL-101 Gavron.

Ir vis tik apie jokį kopijavimą nėra ko šnekėti. Kaip teisingai sako Benas, išorinis panašumas yra tik išorinis panašumas ir daugiau nieko. Argi pagal nuotrauką galima nustatyti, kad ten vienodi profiliai, anlogiški tvirtinimo mazgai, vienodi vairų perdavimo mechanizmai? O skridimo savybės, pastovumas, pavaldumas? Visa tai skiriasi.

-------------------------------------------------------------

Renatas

bence rašė ...

pagerintas, V.Sabeckis skrisdamas 1000 km ore isbuvo virs 10 val


Faktas, kurio neivertinau - issilaikymo ore trukme uzgoze V.Sabeckio nuskristas atstumas.
Į viršų
Tinklalapis
Juozas
An Spa 14 2008, 09:15
Užsiregistravęs dalyvis #23
Prisijungta: An Kov 11 2008, 09:32
Pranešimų: 82
Dėl sklandytuvų panašumo. Su laiku tos pačios kartos tiek sklandytuvai, tiek lėktuvai supanašėja. Netgi automobiliai. Tikriausiai, tiek LAK-17, tiek LAK- 19, tiek LAK-20 tarp užsienio konstrukcijų rastume "brolius". Paprasčiausiai, naudojamos tos pačios medžiagos, technologijos, ir aparatai supanašėja.
O kai dėl "Muchos", tai Kauno sklandytojai paprašė Karvelio sukonstruoti sklandytuvą, parametrais panašų į lenkų "Muchą". (Prisiminkim kokie buvo laikai, ir kiek informacijos buvo galima gauti. Net Lenkija buvo laaabai didelis užsienis. O ir pats Karvelis dar nepamiršęs sovietinio konclagerio duonos skonio). Į sklandytojų prašymą Karvelis atsakė klausimu: "O geresnio ar nenorit?". "Geresniam mes dar per žali"- toks buvo sklandytojų atsakymas. Tai gal tokiu būdu prasisunkė informacija apie lenkų "Muchą", ir ,neva, jos nukopijavimą. Netikiu, ir nė už ką nepatikėsiu, kad toks talentingas konstruktorius kaip Karvelis, užsiims kopijavimu, užuot sukūręs savo konstrukciją.

[ Redaguota An Spa 14 2008, 09:17 ]
Į viršų
Kiras
An Spa 14 2008, 09:33
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Juozas rašė ...

O kai dėl "Muchos", tai Kauno sklandytojai paprašė Karvelio sukonstruoti sklandytuvą, parametrais panašų į lenkų "Muchą". Į sklandytojų prašymą Karvelis atsakė klausimu: "O geresnio ar nenorit?". "Geresniam mes dar per žali"- toks buvo sklandytojų atsakymas. Tai gal tokiu būdu prasisunkė informacija apie lenkų "Muchą", ir ,neva, jos nukopijavimą.

Čia reikėtų patikslinti.
B.Karvelio frazė: "O geresnio nenorit?" buvo apie BK-3 ir BK-4. T.y. 1955 metais.
O BK-6 "Neringos gimimas - 1959 - 1960.
Be to ir Muchos yra dvi: Mucha-100 (1953 m.) ir Mucha-standart (1958 m.)
Į viršų
bence
An Spa 14 2008, 10:20
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Kai Karvelis kalbejo apie mucha , tai kalba buvo apie Mucha-100 , nes tuo metu ji tik tokia buvo Lietuvoj .beje Neringos konstrukcija yra beveik tokia pati kaip Kauno (spantai, lonzeronai ir kt.) tik siek tiek supaprastinta ir istempata i ilgius.visuose breziniuose vyrauja "karveliski" sprendimai kur ne kur panaudota prieskariniu vokisku sklandytuvu mazgu sprendimai.taigi mano tvirta nuomone butu, kad neringa yra tikrai nekopijuota ir yra 100procentu B.karvelio kurinys.
beje sklandytuvai net ir nauji nepanaseja, kiekvienas turi savo charakteri.sklandytuva kopijuot neapsimoka, nes jo niekas nepirks jei jis bus toks pats kaip anas.o padaryti ji labai brangu...todel visi stengiasi tobuleti.
karvelis taipogi buvo is tu zmoniu, kurie sieke padaryt geriau, bet tuo paciu ir vertino kitu padarytus darbus.
Į viršų
Juozas
Kt Spa 16 2008, 07:23
Užsiregistravęs dalyvis #23
Prisijungta: An Kov 11 2008, 09:32
Pranešimų: 82
Kirui:
Dėkoju už patikslinimą.
Į viršų
Kiras
Pr Grd 15 2008, 12:32
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Flyer rašė ...

Ten aprašytas BK-6 techniškai. Yra įdomus faktas:
"Per statinius bandymus Kazanės instituto labarotorijoje negalėjo sulaužyti (BK-6) sparnų"

Reiškia sklandytuvas buvo pastatytas per sunkus!
Į viršų
Nerijus Korbutas
Pr Grd 15 2008, 09:20

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Nedidukas BK 6 aprašymas

[ Redaguota Kt Vas 23 2017, 03:26 ]
Į viršų
Tinklalapis
Kiras
An Grd 16 2008, 12:46
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Sukomponavau BK-6 projekcijų paveiksliuką. Jį ir įkėliau prie sklandytuvo BK-6 aprašymo.

[ Redaguota Kt Vas 23 2017, 03:27 ]
Į viršų
mindozee.mig3
Kt Rgp 27 2009, 08:30
Užsiregistravęs dalyvis #64
Prisijungta: Tr Lie 02 2008, 08:24
Vieta: N.Akmenė
Pranešimų: 263





Nuotraukos iš Šiaulių aeroklubo puslapio.
Į viršų
Tinklalapis
Flyer
Kt Rgp 27 2009, 08:51
flyer

Užsiregistravęs dalyvis #6
Prisijungta: Sk Vas 17 2008, 07:07
Pranešimų: 375
Na šitu irgi nebuvau matęs, reik dažniau pasikuist kitų klubu foto galerijose
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System