Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Restauracija. Kopijos. Replikos :: Projektavimas. Brėžiniai.
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lietuviškų (vintage tipo) sklandytuvų brėžiniai
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
EG
Tr Spa 15 2008, 09:47
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
Sveiki, jei galit kuom nors padėt tai padėkit. Na reiktų aptakesnių aparatų brėžinių (tik ne klumpių). Patinka BRO ''Rūtelės,, bei Pūkas, po to pirmosios BK konstrukcijos. Būtų gerai brėžiniai nuskenuoti A4 formatu. Bandysiu dar nueit į instituto bibliotreką, ten yra keli ,,Plieno sparnų'' nr. Jei bent vienas sklandytuvas atsirastų iš paminėtų tai būčiau dėkingas.

Reikia po truputį rinkt makūlatūrą . Žinau, kad gatavus brėžinius labai sunku gauti, gali prireikt pačiam pagal lenteles špangautus braižyt, atkurti tai ko nėra ir pan. Bet tai manęs negazdina. Vakarais yra laiko tai galiu ir pasedėt prie jų.
Į viršų
bence
Tr Spa 15 2008, 10:30
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Jei galvoji statyt modeli , primygtinai siulau BK-2 ,yra 3 projekciju vaizdas, Karvelio ranka braizyti sparnu eskizai , trumpas sklandytuvo konstrukcijos aprasymas bei trys nuotraukos.Projektas ambicingas , bet tai butu didelis indelis i Lt istorija
Į viršų
EG
Kt Spa 16 2008, 08:15
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
būtų gerai Benvenutai, kad paviešintumet tuos sparno eskizus. kalbant apie BK-2, tai tuo laiku jis buvo lietuviškas stebuklas (aerodinaminiu požiūriu). Šitam VGC projekte radau du projekcijų brėžinius.




kaip matosi liemens projekcija iš šono skiriasi. Būčiau linkęs manyti, kad tikslesnis pirmasis variantas (lyginant su nuotraukomis). Liemens vidurius(stringeriai, špangautai ir pan. galima derinti su BK-1, manau,kad per tuos kelerius metus Karvelis kardinaliai nekeitė gaminimo technologijos). Tik klausimas dėl špangautų, jie nėra elipsinės formos, kas pasunkina atkūrimą. Mat elipsės kontūrui išbrėžti pakaktų statinių, kuriuos reiktų imti iš projekcijų (viršutinės ir šoninės). Taip pat gręsia stipruminiai skaičiavimai, bet tai nėra kliūtis, nes jau praeitos disciplinos. Bet kokiu atveju atkurdamas, atkurčiau jį panašų išoriškai, bet vidumi tai nebūtų BK2. mastelis 1:4 .

Beje jei dar kas turit informacijos apie BK-2, N. Korbutas ar kas kitas, tai būtų smagu, kad įmestumet čia.
Į viršų
bence
Pn Spa 17 2008, 10:51
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
Vadovaukis pirmuoju eskizo variantu, nes jis darutas Gycio Ramoskos, ir manyciau, kad yra labiausiai priartintas prie tikroves.sparnu breziniu kopijas as pabandysiu tau perduot i rankas, nes ju skanuot ir deti cia nera prasmes (nukentes kokybe).Antradieni mano kolega vaziuos i Vilniu, galetu perduoti.O karvelio aprasyma apie si sklandytuva pabandysiu i deti i foruma, manau bus idomu visiem.
Siap kas liecia bk-2 konstrukcija, tai Karvelis , kaip jau minejau prie bk-6 temos, nevenge naudoti jau pasiteisinusiu mazgu savo konstrukcijose.tai ka rasdavo tuometineje literaturoje -pritaikydavo sau pvz tu metu vokieciu periodiniam zurnaliukyje buvo spauzdinami ir kai kurie brezinukai.vienam is ju buvau rades vairolazdes mechanizma , beveik 1:1 kaip bk-3, bk-4, bk-5. persasi isvada, kad taip pat galejo buti ir bk-2. na zinoma ir gyvi pvz skraide lietuvoj tuo metu tai Mu-13d "KEVA" ir Go3 "Minimoa" (Birzietis) . skaitydamas karvelio aprasyma ir pasidejes salia siu sklandytuvu nuotraukas rasi daug sutapimu...
kai kalba eina apie stiklo tvirtinima reiktu paziuret cia http://www.retroplane.net/romanin/mu13d2/mu13present.htm
nemazai smulkiu detaliu is minimoa http://www.retroplane.net/soaring_museum/goppingen_3_minimoa/accueil.htm
skaitant aprasyma ,benarstydamas uzsienietiskus sklandytuvus radau ir bk-2 konkurenta pas kuri praktiskai ifentiskas oro stabdziu mechanizmas http://www.retroplane.net/jj3/plan-af-gr.jpg
o cia pats konkurentas http://www.retroplane.net/jj3/jj3.htm
persiusiu tas kelias Bk-2 foto geresnes kokybes tau i pasta
Į viršų
bence
Pn Spa 17 2008, 11:02
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
o del spantu braizymo tai naudok ta aprasyma is sparnu zurnalo nuskanuota.labai puikiai veikia.su jo pagalba mes taip atkurem likusius spangautus bro-10
spantu_braizymas.rar
Į viršų
bence
Pn Spa 17 2008, 11:55
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
sklandytuvas BK-2 (pagal balio Karvelio aprasyma daryta apie 1985m)


tai buvo sklandytuvas rekordinio tipo (pagal tuos laikus) su laisvai nesanciais sparnais ir dengta kabina.Pradetas statytyti 1939m kaune ir uzbaigtas Aukstagiryje 1940m spalio menesi.Sklandytuvas yra medines konstrukcijos .Sparnai prijungti prie liemens virsutineje puseje.
Sparnas.Sparnas sumontuotas is dvieju lonzeronu:vienas pagrindinis nesantis, kitas pagalbinis ir nedidelis izambinis spytris.nerviuros fermines konstrukcojos.Isnaudojimui didesniam lonzerono auksciui, nerviuros priklijuotos prie lonzeronu (t.y. nerviuros is dvieju daliu-B.I. pastaba). sparno saknyje ir prie eleronu pradzios ir prie eleronu svirties imontuotos pastiprintos nerviuros..priesakineje dalyje per visa aprana yra ileistas stringeris.Sparno nosele yra dengta berzo klijuote nuo 3mm iki 1mm storio.Uzpakaline sparno briauna baigiasi kampu.Nuo lonzerono iki uzpakalines briaunos sparnas aptrauktas drobe ir impregnuotas celono laku.pagrindinis lonzeronas turi apatinius ir virsutinius balkius.balkiai suklijuoti is 5mm storio lenteliu.lenteles sudedamos shahmatu tvarka ir sujungtos santykiu 1:10 uzlaidomis.balkiai sujungiami kaldelemis ir spyreliais.Spyreliu zingsnis buvo kaip ir nerviuru.lonzeronai is abieju pusiu buvo apklijuoti klijuote 3-1mm storio. pagalbinis uzpakalinis lonzeronas susideda is dvieju bruseliu apklijuotu is dvieju pusiu fanera. nerviuru tvirtinimo vietoje tarp lystveliuyra istatyti (?????) , o apkaustymu vietose lonzeronas turi "babiskas" kaladeles.Sparnas is vidaus islakuotas. eleronai is nerviuru tesimo, kuri turi istisa lonzerona ir uzpakaline briauna, izambines nerviuras.virsutineje sparnu dalyje tarp liemens ir eleronu yra imontuos oro stabdziu ploksteles.Ju pavirsius sutampa susparno profilio pavirsiumi.Ploksteles turi svirteles ir spyruokles su kuriu pagalba jie atlenkiami ir atstatomi i pradine padeti.Ploksteliu padetis buna statmena oro srautui.Stabdziai valdomi trosais is piloto kabinos.
liemens karkasas sudarytas isspantu ir lonzeronu, dengtas berzo klijuote . liemens forma ziurint is sono atitinka aerodinamini sparno profili.
virsutine profilio linija nuo galinio lonzerono iki vairu pereina i tiesiaja.apatine linija iki posukio vairo yra profiliuota pagal profilio koordinates..liemenskarkasa sudarytas is spantu ir istisiniu lysteliu.apdengtas 3-1mm storio fanera.piloto kabinos gaubtas aptakios formos, dengtas celiulioido plokstelemis, prikniedytomis prie aliuminio vidiniu juostu.Piloto kabina erdvi ir telpa pilotas 1,8m ugio.matomumas palyginus su kitais sklandytuvais geras (labai geras(abejota.B.I pastaba)).Prie pagrindinio spanto liemuo turi keturkampius plysius sparnu pajungimui.sparnu ir pagrindinio spanto sujungimas is 3 tasku.
Liemuo priesakineje dalyje turi nedidele pavazele.Prie pagrindinio spanto pritvirtintas ratukas.priesakine liemens dalis uzsibaigia aliuminio kokpitu. Uzpakaline dalis baigiasi kiliu, posukio vairu ir kastiliumi-ramsteliu.
Į viršų
EG
Pn Spa 17 2008, 07:55
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
labai gerai.
Jei yra aprašymas natūroj (ant popieriaus) tai paprasčiau nuskenuot ir įmest, o rašyt labai daug užima laiko. Beje Benvenutai supratau, kad su rašinėliais tau ne kas, jau nuo mokyklos laikų, nes reikia G.Kačergiaus pagalbos bet man tavo komentarai visada tinka, nes techninei minčiai išsakyti nereikia grožio.
Dėl sparno eskizo verta vargt (kalbu apie kelionę į Vilnių) jeigu ten yra daugiau informacijos nei iš G.Ramoškos braižytų projekcijų.

[ Redaguota Pn Spa 17 2008, 09:40 ]
Į viršų
bence
Pn Spa 17 2008, 09:59
VGC Lietuvoje įkūrėjas

Užsiregistravęs dalyvis #4
Prisijungta: Pr Vas 11 2008, 09:16
Vieta: Kaunas
Pranešimų: 1346
tiesa pasakius vos issifravau karvelio juodrasti ir praktiskai nieko nekeisdamas tekste, perasiau cia i foruma.O tuose breziniuose tikrai daugiau info nei siuose eskizuose, tik va- neberandu ju pas save.teks vel apsilankyt muziejuj ir atsikopijuot.prie to pacio gal ir daugiau ka naudingo rasiu
Į viršų
Nerijus Korbutas
Pn Spa 17 2008, 10:30

Užsiregistravęs dalyvis #1
Prisijungta: Kt Vas 07 2008, 12:44
Vieta: Raseiniai; Lithuania
Pranešimų: 583
Skanuojant bent 300 dpi rezoliucija, kokybė tikrai nenukentės, o dar papildomai bus galima atsispausdinti ant didesnio, tarkim A3 formato lapo. Didesniems brėžiniams atspausdinti reikia didelės rezoliucijos, A1 reiktų 600 dpi, normalus skaneris tai gali. Arba dar yra variantas versti į vektorinį formatą, galėsi didinti iki stendų palei autostradą dydžio.
Į viršų
Tinklalapis
EG
Št Spa 18 2008, 09:52
Užsiregistravęs dalyvis #9
Prisijungta: Tr Vas 20 2008, 10:27
Pranešimų: 32
Beje dėl pačių špangautų. Pas jus Benvenutai galerijoje yra įkelta BK-1 liemens griaučių nuotrauka. Kaip jau minėjau nereik spjaut į tą reikalą ir ieškot alternatyvų iš vokiečių pusės. Tikiu, kad kai kuriuos mazgus jis konstarvo remdamasis vokiečių patirtimi (oro stabdžiai ir pan.). Bet turint galvoj kad tarp BK-1 ir BK-2 gamybos buvo labai mažas laiko tarpas, (tik keleri metai), tai tikiu, kad liemuo buvo darytas pagal tą patį kurpalių. O BK-1 liemens nuotrauka duoda informacijos kur stovi lonžeronai, špangautai, špangautų sustiprinimai. Beje ten nemačiau stringeriukų, turbūt taip nusprendė pats Karvelis. Sukimą laiko apsiuva, o ne stringeriukai. Stringeriukai daugiau reikalingi apsiuvos formai perteikti ir apsiuvos leistiniems įtempimams padidinti.
beje techniškais patarimais jam padėjo konstruktoriai B. Oškinis, A. Paknys ir kt., todėl ir jie galėjo piršt savo nuomonę.
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System