Diskusijos

VGC Lithuania :: Diskusijos :: Sklandymo istorija :: Sklandymo istorija Lietuvoje
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Latvis A.Vilks atsklendė iš Rygos į Kauną
Eiti į puslapį   <<      
Moderatoriai: Nerijus Korbutas, Arius, bence, Flyer, Kiras, simakas
Autorius Pranešimas
Renatas
Tr Spa 29 2008, 12:28
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Medziagoje, kuria turiu apie WEIHE, akivaizdziai matyti, kad oro stabdziai (tiems laikams iprasto - DFS tipo) buvo abiejose sparno plokstumos pusese. Taciau vizualiai - 18m ilgio sparnams toks stabdziu plotas visvien atrodo per mazas. Komentaruose nurodoma kita WEIHE oro stabdziu prasto efektyvumo priezastis - plokstumos negaledavo atsilenkti staciu kampu i srauta. Nevykusiai parinkta ju irengimo vieta - arciau uzpakalines sparno briaunos, kur profilis jau buvo santykinai plonas. I ribota erdve sparne ispraustas mechanizmas stabdziu plokstumas atlenkdavo tik 40-45' kampu, todel tupiant i aiksteles aukscio pertekliu bevei visuomet tekdavo mazinti slydimu.
Kodel nutrukus trosui WEIHE oro stabdziai atsidare, bent jau man tai neaisku. Tikeciausi atvirkscio rezultato (nutrukus trosui stabdziai turetu neatsidaryti). Sprendziant is aprasymo ASK-14 stabdziu mechanizmas veikia butent taip, arba as neteisingai supratau. Dar neaiskiau - kodel suveikus stabdziams buksyruojama WEIHE reikejo "spausti" zemyn. Toks ispudis, kad islindo ne stabdziai, o uzsparniai, kuriu minetos konstrukcijos sklandytuve is viso nera! Itariu, kad del didziules psichologines itampos, patirtos sklandytuvu perskraidinimo is Kauno i Aukstadvari metu J.Steikuno ispudziai buvo stipriai sujaukti. Buksyruotis nuolat apsuptam rusu naikintuvu psichologiskai turejo buti labai nelengva! Nesunku atspeti, kas buvo nurodyta "Stalino sakalams", jeigu tik kiltu itarimas, kad sklandytojai bando issukti is "naujojo kelio" (iki sienos juk netoli). Todel netiketai istrukus "Ruta" buksyruojancio lektuvo trosui J.Steikuna tikriausia saltas prakaitas ispyle. Jeigu "raudonzvaigziams" pasirodys, kad megini istrukti is "brolisku tautu globos"... Gerai, kad netoliese pasitaike sovietu karinis aerodromas, kuriame karininkai reples kisenese nesiojasi . Neplanuotai nutupus i aikstele galejai buti suvarpytas naikintuvu kulkosvaidziu kulkomis net nespejes islipti is sklandytuvo kabinos. Jeigu ir nesusaudytu is karto, didele tikimybe, kad patektum i "Sibiro ekspreso" keleiviu sarasus. O lauke paliktas sklandytuvas taptu eiliniu mokomuoju taikiniu (kaip ir didzioji dauguma tuometiniu Lietuvos karo aviacijos lektuvu).

[ Redaguota Tr Spa 29 2008, 12:28 ]
Į viršų
Kiras
Tr Spa 29 2008, 07:12
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #38
Prisijungta: Kt Bal 10 2008, 02:27
Pranešimų: 575
Renatas rašė ...

Kodel nutrukus trosui WEIHE oro stabdziai atsidare, bent jau man tai neaisku.

Straipsnyje rašoma, kad lūžo stabdžių rankena, o ne trūko trosas.
Gal pilotas besibuksiruojant bandė stabdžiais išlyginti peraukštėjimą, ar išimti troso laisvumą, tai ir atidarė stabdžius. O rankena lūžo po to, ir stabdžiai liko atdaroje padėtyje.
Į viršų
Renatas
Tr Spa 29 2008, 09:26
Užsiregistravęs dalyvis #24
Prisijungta: An Kov 11 2008, 10:37
Pranešimų: 751
Tu teisus Gintautai - stabdziu problema atsirado luzus rankenai. Cia as susipainiojau.
Į viršų
Eiti į puslapį   <<       

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System